Toon posts:

[CCFL] HD vu-meter met ccfl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst, tijdje terug inmiddels, is er ergens in een topic een linkje geplaatst met dat je een ccfl kunt laten knipperen met het laden vd HD, soort VU meter dus.

Nu kan ik met de search niet vinden wat ik zoek: Ik zoek een schema waarmee ik het !!liefst!! op de com poort of usb poort iets aan kan sluiten waardoor ik mijn ccfl 'op de maat' kan laten knipperen. (10 cm ROOD)

Heeft iemand zon schema of weet iemand waar ik die kan vinden voor het lieft op de COM poorten of op USB, parallel is geen optie, maar mag wel worden gegeven ivm dat er misschien iets kan worden omgezet.

Search ... kan het er echt niet in vinden :'(

Btw: Het laten knipperen vd CCFL; is dit schadelijk voor je CCFL? :?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Lijkt me niet echt goed voor je ccfl

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 18:18 schreef BlizzarD het volgende:
Lijkt me niet echt goed voor je ccfl
beetje voorbarig, weet je misshcien ook waarom :? Het lijkt mij ook niet het beste,...maar ja misschien klopt het wel niet.. :?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58
Ding heeft een huls van een soort glas zo te zien, laten knipperen zorgt ervoor dat dat opwarmt (jawel, ook CCFL's worden warm -> die van mij iig wel ;)) en weer afkoelt in een snel tempo. De manier om haarscheurtjes te krijgen, en na verloop van tijd dus ook "echte" scheuren :)

Zelfde geld ook voor gloeilampen, maar zoals gezegd: CCFL word niet ZO warm, en misschien is het glas ook anders opgebouwd. Te weinig gegevens om het zeker te weten 8-)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

kun je het niet met een rij ledjes doen? die zijn zo wat onverwoestbaar...

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 12:19
Aanlsluiten op je COM poort? Waarom? Gewoon aan je HDD led hangen, als je alleen één CCFL wilt laten knipperen (is dus geen VU!!) is dat voldoende. Gewoon een opto-coupler combineren met een power transistor. De transistor schakelt dan de 12 volt van je CCFL aan- en uit.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 19:03 schreef koffercomputer het volgende:
Aanlsluiten op je COM poort? Waarom? Gewoon aan je HDD led hangen, als je alleen één CCFL wilt laten knipperen (is dus geen VU!!) is dat voldoende. Gewoon een opto-coupler combineren met een power transistor. De transistor schakelt dan de 12 volt van je CCFL aan- en uit.
ok,... aan mn HD LED hangen, idd 1 CCFL wil ik alten knipperen. opto coupler wat is dat :? 'gewoon' combineren met een power transistor :?

Erhm heb je misschien schema hiervan,... ik ben nog niet zo ver gevordeerd datr ik dit gelijk snap... meer uitleg plz :)

Verwijderd

Topicstarter
iemand schema + uitleg?

Verwijderd

Er heeft hier ooit ergens een link gestaan naar filmpjes waar ze de CCFL lieten knipperen, faden en dergelijke meer. (misschien in de search wat proberen met CCFL knipperen of faden of effecten of zo?).

Als je dat dan kan combineren met je HD-activiteit ben je klaar. Of het goed is voor je CCFL weet ik niet en hoe je het concreet in mekaar soldeert zeker niet. :)

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 18:36
maak een normaale hd vu meter en dan ipv ledjes mini relais :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 00:39 schreef Frank_N het volgende:
Er heeft hier ooit ergens een link gestaan naar filmpjes waar ze de CCFL lieten knipperen, faden en dergelijke meer. (misschien in de search wat proberen met CCFL knipperen of faden of effecten of zo?).

Als je dat dan kan combineren met je HD-activiteit ben je klaar. Of het goed is voor je CCFL weet ik niet en hoe je het concreet in mekaar soldeert zeker niet. :)
Dat faden & knipperen met je CCFL doe je met een Cathode Throbber.
De filmpjes en de How-To staan hier.
Pagina: 1