Toon posts:

[Mandrake 8.2] - Diverse Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met een kersverse Mandrake 8.2 installatie heb ik een aantal problemen waar ik zelf niet uitkom, hopelijk is er hier iemand die mij kan helpen.

1. Ik heb KDE3 geinstalleerd met de Mandrake8.2 rpm's, de installatie verliep zonder fouten, het werkt ook prima. Echter elke keer dat ik KDE start wordt opnieuw de configuratie wizzard gestart. Hoe kan ik dit uitzetten?

2. Onafhankelijk van het soort teminal programma dat ik start krijg ik de foutmelding

bash: TMOUT: readonly variable.

Wat gaat er fout, en hoe fix ik dit probleem?

Verwijderd

DonzigEendje:
een bug in mandrake... updates eroverheen en het probleem zou opgelost moeten zijn... ;) *D

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 18:10 schreef DonzigEendje het volgende:
Met een kersverse Mandrake 8.2 installatie heb ik een aantal problemen waar ik zelf niet uitkom, hopelijk is er hier iemand die mij kan helpen.

1. Ik heb KDE3 geinstalleerd met de Mandrake8.2 rpm's, de installatie verliep zonder fouten, het werkt ook prima. Echter elke keer dat ik KDE start wordt opnieuw de configuratie wizzard gestart. Hoe kan ik dit uitzetten?
Ik had begrepen dat dit in kde 3.0.2 gefixed zou zijn.
Welke versie gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik 3.02 zoals KDE Help mij verteld. Ik heb verder nog niemand met dit probleem gehoord, is dit misschien iets wat perse aan Mandrake licht? Dan vind ik het alsnog vreemd dat het gebeurt wanneer je de specifieke Mandrake RPMS gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 18:29 schreef areana het volgende:

[..]

een bug in mandrake... updates eroverheen en het probleem zou opgelost moeten zijn... ;) *D
Overigens heb ik het idee, dat dit probleem pas verschenen is na het installeren van KDE 3.02.

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
er lijkt iets fout te zijn met een paar read/write permissies. Als je het als root start, heb je dan dezelfde problemen?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 20:40 schreef SirDupre het volgende:
er lijkt iets fout te zijn met een paar read/write permissies. Als je het als root start, heb je dan dezelfde problemen?
Ja, wanneer ik als root een terminal probeer te openen krijg ik dezelfde foutmelding. Naast dat het niet cool staat vertraagt deze foutmelding het openen van de terminal ook nog eens aanzienlijk.

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 16:07

el_salvador

njah das duidelijk

cut & paste van de mandrake site:
KPersonalizer wordt iedere keer bij het opstarten meegestart. Om te zorgen dat het nooit meer automatisch opstart, moet u ~/.kde3/share/config/kpersonalizerrc (als kpersonalizer NIET draait) bewerken, en de volgende regels toevoegen:
[General]
FirstLogin=false

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 20:58 schreef el_salvador het volgende:
cut & paste van de mandrake site:
[..]
Thnx, thats just what i needed

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 18:10 schreef DonzigEendje het volgende:
2. Onafhankelijk van het soort teminal programma dat ik start krijg ik de foutmelding

De update van de setup rpm zou dit gefixed moeten hebben.
Weet je zeker dat je deze update hebt?
Welke versie van setup heb je?
Met "rpm -q setup" kun je dat zien.

Volgens de changelog is het gefixed in 2.2.20-26mdk.
Dit kun je zien met "rpm -qi --changelog setup | less"
Pagina: 1