[XP] HP Scanjet 5P niet werkend op Tekram 315

Pagina: 1
Acties:

• maffie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02-2021
Ik heb een HP Scanjet 5P (C5117A) altijd werkend gehad onder Win 9x op de bijgeleverde Symbios Logic ISA scsi-kaartje (C5112A).

Nu heb ik hem al een tijdje niet gebruikt en dacht laat ik hem onder mijn Tekram 315 hangen onder XP. Dit is tot nu toe mislukt.

Eerst stond het adress van m'n scanner op 2. Nu naar 6 gezet. Nog steeds niets.

Op de Tekram zitten ook een scsi DVD (ID 2) en een scsi CD-writer (ID 3). Deze hebben altijd gewerkt en werken nu nog steeds.

Achter de Tekram zit een 50 Pin Micro-D (volgens mij) die past op de standaard kabel die was meegeleverd bij de scanner waar volgens mij ook een 50 pin Micro-D aan zit.

In aparaatbeheer staat niets.

Hoe krijg ik deze scsi-scanner in Windows?

Verwijderd

Als je de HP software installeert (Deskscan II v2.9)
moet je bij de installatie aangeven dat je niet de symbios kaart maar een andere kaart gebruikt.

Bij werkt ie ook op een andere PCI SCSI kaart onder XP.

• maffie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02-2021
Dit had ik al gedaan, maar bedankt voor de tip!
Probleem is opgelost nu!

Wat blijkt er zitten 2 scsi-uitgangen op de scanner. Eén (degene aan de zijkant) kan je afstellen via de adresseringsknop. De andere niet. Dus nu staat ie op I/O 6 en de kabel op diegene aan de zijkant.

Het werkt! :7

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 14:37

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 08 juli 2002 19:27 schreef maffie het volgende:
Dit had ik al gedaan, maar bedankt voor de tip!
Probleem is opgelost nu!

Wat blijkt er zitten 2 scsi-uitgangen op de scanner. Eén (degene aan de zijkant) kan je afstellen via de adresseringsknop. De andere niet. Dus nu staat ie op I/O 6 en de kabel op diegene aan de zijkant.

Het werkt! :7
Ik moet ook eens kijken naar een pci scsi card, heb de scanner hier liggen maar sinds kort mobo'tje van de desbetreffende pc geupgrade en daar zit geen ISA meer op. De 5P is een uitermate fijne scanner dus zonde om hem te vervangen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen