Toon posts:

Koeling voor 1800+

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor mijn vriendin een pc-upgrade doen die voor een deftige prijs kan. Ik heb al besloten wat ik ga doen, alleen over de koeler ben ik nog niet vastbesloten.
De pc staat heel veel aan en in een leefomgeving en ze wil de pc dus zo stil als maar kan. Ik vond deze combinatie "Cooler Alpha PAL8045 with PAPST 8412NGH 80x80x25mm, 4pin fan for AMD Socket A CPU's". Nu is mijn vraag,koelt deze wel voldoende om een 1800+ koel te houden en is hij wel stil (ik dacht van wel maar wil zekerheid). Zijn er andere normale koelers die nog stiller zijn? Of is dit het beste dat je kan krijgen met gewone koeling?

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
altijd goed jôh: het lawaai van de koeler heeft voor 100% te maken met de rotatiesnelheid van de fan (in RPM, onder de 3000 kun je stil noemen) en als het voor socket a geschikt is en je twijfelt nog, moet je eens kijken naar de hoeveelheid lucht die de ventilator verplaatst (in CFM, Cubic Feet per Minute). boven de 25 zou mooi zijn.

edit:
ikzelf gebruik de http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-7h53f.html
en die houden de processoren netjes onder de 50 graden Celsius

Verwijderd

Topicstarter
Noise: 37dB(A), Powerconsumption: 2.2W, Speed: 3600RPM, Air volume: ± 46,47CFM , 4 pin fan.

• JAPie01743
zit wel goed denk ik, hij zal wel hoorbaar zijn, maar het is een rustig geruis, geen geraas van een stofzuiger :P

en dankzij de grote fan (hoog èn groot) heb je enorm veel lucht dus hij zal beter koelen dan mijn blokjes doen denk ik

als ik jou was zou ik een enermax voeding nemen met verstelbare ventilator, kost je zo'n 83 euro geloof ik, want de voeding maakt vaak meer herrie omdat de fan aan de buitenkant van de kast zit

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er dan nog stillere koelers op de markt die een 1800+ koelen. Ik zoek nl de stilste koeler die een XP 1800+ kan koelen...
En ik ben nu ook op zoek naar een zo stil mogelijke voeding, wat is hier best voor?

• JAPie01743
zoals ik zei, de enermax is voor jou het best lijkt me, moet je ff op de website surfen.

en de stilste koeler is lijkt me een zahlmann, maar die zijn erg duur: als je hem niet kent, da's zon koperen waaier waar je een fan boven kunt plaatsen, die dingen zijn praktisch onhoorbaar als je hem langzaam draaien laat :P

Verwijderd

Topicstarter
OK dus Enermax is stiller dan de Zalman PSU...Goed om te weten, koop ik de 350W met adjustable fanspeed.
Voor de cpu denk ik dat je het op de Cooler Zalman CNPS6000-CU hebt? Kan ik echter niet echt plaatsen want dat vereist volgens mij dat je een gat in de kast maakt voor de fan en zo...WIl ik niet doen met de case. Denk dat ik het dan bij de Alpha en PAPST...Ik heb er wel vertrouwen in dat die stil genoeg is.

• JAPie01743
nee, je hoeft geen gat te maken: er zit een beugel bij waarme je de fan binnen in je kast boven de koeler kunt hangen, die blaast dan bovenop de waaier

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ach enermax is ook weer niet zo super stil aleen omdat ze adjustable fans hebben zijn ze iets stiller dan de rest maar mijn chieftec doet er niet voor onder een een zalman of flowerpower is toch echt wel iets beter want ik heb 5 enermax case fans maar mijn nbm en zalman coolers zijn echt veel stiller @ same rmp dus ... en als cpu cooler heb ik zelf een CU5100-CU echt lekker stil @ silent + me cpu wordt max 52 graden ( XP 1800@2050 :P ) maar dan moet je wel gaten in je mobo hebben en ik zag pas nog op www.freezinghardware.nl een zalman PSU tekoop :)

[edit] dis em :) http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=185

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 19:55
Is een Zalman CNPS5100-AlCu niks voor je? Ik heb geen ervaring er mee, maar ik lees dat ie in silent mode 20 dB produceert :9, en dat is weinig. Heeft er iemand ervaring met deze deze koeler ?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Roberto
Op maandag 08 juli 2002 19:06 schreef DrJamez het volgende:
Is een Zalman CNPS5100-AlCu niks voor je? Ik heb geen ervaring er mee, maar ik lees dat ie in silent mode 20 dB produceert :9, en dat is weinig. Heeft er iemand ervaring met deze deze koeler ?
En wat zeg ik net ? ... ( en die alcu is gewoon het kleine broertje van de CU 5100cu maar aangezien hij niet zo super coolt ( lees 45 graden stresed @ normal cpu speed en min fan ) raad ik aan om 5 euro tebetaalen voor compleet Coper desing :) ik heb ze ook en het valt me helemaal niet tegen :) + je krijgt er al coolpaste bij dus dat hoef je ook niet meer tekoopen ( aleen ik had 1x dat me CPU opeens 83 !!! graden was omdat me coolpasta was hardgeworden :? :( )

• DrJamez
Op maandag 08 juli 2002 19:10 schreef RS_003 het volgende:

[..]

En wat zeg ik net ? ... ( en die alcu is gewoon het kleine broertje van de CU 5100cu maar aangezien hij niet zo super coolt ( lees 45 graden stresed @ normal cpu speed en min fan ) raad ik aan om 5 euro tebetaalen voor compleet Coper desing :) ik heb ze ook en het valt me helemaal niet tegen :) + je krijgt er al coolpaste bij dus dat hoef je ook niet meer tekoopen ( aleen ik had 1x dat me CPU opeens 83 !!! graden was omdat me coolpasta was hardgeworden :? :( )
Mijn excuses :)

Maar is die Cu niet te zwaar? Ik versjouw mijn PC wel eens, en ik ben bang dat er iets gaat breken als er zo'n zware koeler (398 gr. tov 180 gram van de AlCu). Maar 45 graden stressed is toch netjes? Mijn huidige spire :r koelt idle al 55 graden.

• Roberto
Op maandag 08 juli 2002 19:13 schreef DrJamez het volgende:

[..]

Mijn excuses :)

Maar is die Cu niet te zwaar? Ik versjouw mijn PC wel eens, en ik ben bang dat er iets gaat breken als er zo'n zware koeler (398 gr. tov 180 gram van de AlCu). Maar 45 graden stressed is toch netjes? Mijn huidige spire :r koelt idle al 55 graden.
Shit net een heel verhaal loopen typen bleek dat je ik bericht ofzo wou editen en dat ik de rights niet had :( weg heel me stukje text :D maar goed ik versjouw me comp erg vaak ( actieve comp bouwer :P ) en geen probs ( dit is de verkorte version van me verhaal omdat ik geen zin heb om alles over nieuw tetypen :D :) )

• DrJamez
Op maandag 08 juli 2002 19:20 schreef RS_003 het volgende:

[..]

Shit net een heel verhaal loopen typen bleek dat je ik bericht ofzo wou editen en dat ik de rights niet had :( weg heel me stukje text :D maar goed ik versjouw me comp erg vaak ( actieve comp bouwer :P ) en geen probs ( dit is de verkorte version van me verhaal omdat ik geen zin heb om alles over nieuw tetypen :D :) )
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif Dat is het edit knopje :+

Maar ik ga wel eens naar lan parties en 400 gram voor een koeler is niet weinig! Waarschijnlijk ga ik toch voor de AlCu vanwege het gewicht (en uiteraard de stilte :9~ )

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 18:57 schreef RS_003 het volgende:maar dan moet je wel gaten in je mobo hebben
als je toch een socket A neemt dan moet ie toch ook op een Socket A passen?
ik zat er namelijk ook aan te denken om die zalman cooler te kopen.
alleen ik weet zo niet of er gaten in mijn mobo zitten.

en als die gaten er wel zitten, hoe maak je die beugel dan vast?
aan de achterkand met schroefjes? of is het een klik systeem?

---
edit:
als ik de doos van mijn mobo bekijk dan geeft ie aan dat er 2 gaatjes boven en onder de procesor zitten.
bedoel je die 4 gaten?

• DrJamez
Op maandag 08 juli 2002 19:24 schreef lichtflits het volgende:
bedoel je die 4 gaten?
Ja
[edit]
Linkje voor je hier

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 19:29 schreef DrJamez het volgende:

[..]

Ja
[edit]
Linkje voor je hier
ik heb hier de zelfde gaten :)
thx

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Staat in de FAQ
[topic=378757/1/25]

en kijk ook even hier voor het geluidsnivo van de diverse fans:

http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans80-120.htm

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Athlon Xp 2100+ @ 1733MHz met Arctic Silver III + Alpha Pal 8045 + Sunon KD1208PTB2 Idle, cpu:41-44 case:26-28 Stressed, cpu:50-54 case:28-33

om je een indicatie te geven.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Crash
  • Laatst online: 19-02 19:42
Op maandag 08 juli 2002 17:52 schreef JAPie01 het volgende:
altijd goed jôh: het lawaai van de koeler heeft voor 100% te maken met de rotatiesnelheid van de fan (in RPM, onder de 3000 kun je stil noemen) en als het voor socket a geschikt is en je twijfelt nog, moet je eens kijken naar de hoeveelheid lucht die de ventilator verplaatst (in CFM, Cubic Feet per Minute). boven de 25 zou mooi zijn.

edit:
ikzelf gebruik de http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-7h53f.html
en die houden de processoren netjes onder de 50 graden Celsius
die heb/had ik
deze koelt even goed als een HHC-001 met heatpipes bij mij

of ik doe iets goed fout, of die HCC-001 stelt niet zoveel voor :?

Verwijderd

Topicstarter
De winkel waarbij ik ga aankopen (ik woon in België) neemt vanaf volgende week deze processor op in zijn gamma:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/dp5-7h53f-0l.jpg
Dit zijn de specs:
Dimensions: 70 x 70 x 25 mm
Rated Voltage: 12VDC
Rated Speed: 2600 RPM
Air Flow: 20.5CFM
Noise Level: 25 dB(A)
Name: DP5-7H53F-0L

Volgens de verkoper is deze zelf goed genoeg om de allersnelste Athlon te koelen...Is deze koeler goed?

Verwijderd

Zelf een beetje vooronderzoek doen kan geen kwaad.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.