DaBit zei net hetvolgende en gooide toen meteen het topic op slot.
Ik heb een Ultra-ATA 33 controller op mijn MOBO. Betekent dit dat ik mijn FSB oneindig hoog kan zetten, omdat mijn HDD toch Ultra-ATA 133 is?
Ik begreep uit je antwoord al dat dit niet geldt als ik een Promise Ultra-ATA 133 controller heb.
Ik concludeer dat als ik een Ultra-ATA 100 controller heb bij een FSB van 100 MHz, dit veranderd in Ultra-ATA 124 bij 124 MHz, wat slecht is voor mijn PCI-Bus, maar niet voor mijn harddisk?
Kan je PCI bus beschadigen, zonder dat er hardware inzit bij een hoge FSB?
Sorry voor het terugkomen op het gesloten topic, maar ik kon niet zo snel de juiste antwoorden vinden...
Tanx.
Heb verschillende searches gedaan hier naar "Ultra-ATA", "Ultra DMA" en dergelijke, maar ik blijf toch met een vraag zitten:De HDD's hebben er wel last van. De IDE bus loopt namelijk synchroon met de PCI frequentie, dus als je PCI bus 40MHz doet, dan is UATA100 opeens UATA120 geworden, en dat vinden niet alle hdd's even leuk. Resultaat: datacorruptie. Maar met een 5% hogere frequentie hoef je je ook daar geen zorgen over te maken.
Ik draai mijn HDD's in UATA66 mode, voor de zekerheid.
Ik heb een Ultra-ATA 33 controller op mijn MOBO. Betekent dit dat ik mijn FSB oneindig hoog kan zetten, omdat mijn HDD toch Ultra-ATA 133 is?
Ik begreep uit je antwoord al dat dit niet geldt als ik een Promise Ultra-ATA 133 controller heb.
Ik concludeer dat als ik een Ultra-ATA 100 controller heb bij een FSB van 100 MHz, dit veranderd in Ultra-ATA 124 bij 124 MHz, wat slecht is voor mijn PCI-Bus, maar niet voor mijn harddisk?
Kan je PCI bus beschadigen, zonder dat er hardware inzit bij een hoge FSB?
Sorry voor het terugkomen op het gesloten topic, maar ik kon niet zo snel de juiste antwoorden vinden...
Tanx.