Op maandag 08 juli 2002 18:11 schreef Unagi het volgende:
ik vind dat je als tweakers achter de software moet staan die je post en ihmo is deze software niet echt kwalitatief hoog, maar aangezien jullie het alemaal niet met mij eens zijn zal ik het hierbij laten, toch vind ik het jammer dat dit soort software op een site als tweakers gepost kan worden
Euh ja, moeten wij gaan bepalen voor meer dan 60.000 bezoekers welke software ze al dan niet moeten gebruiken? Ik snap dat er relatief weinig mensen zijn die dit programma zullen gebruiken en dat het niet erg bijzonder is, maar het kan toch geen kwaad om het posten? Als het nou zo was dat de rest eronder leed, maar dat is dus niet zo.
We hoeven helemaal niet 'achter' de software die we posten staan want gaan er vanuit dat iedereen voor zichzelf kan nadenken. Misschien is het duidelijk als we jouw denkwijze doortrekken naar het nieuws. "Oh, Windows Blackcomb is uit, niet boeiend, echte tweakers gebruiken Linux en hoeven dat .NET gedoe niet". "Oh, Pentium 4 5,2GHz is uit, nouja post maar niet, ding heeft een multiplier lock, dat willen de tweakers niet".
Nu is het bij nieuws zo dat er meer vraag (onderwerpen) is dan aanbod (nieuwsposters), waardoor dit soort keuzes wel moeten maken (minder extreem though), maar bij meuk is dat op dit moment niet nodig. Als iemand een leuk programma heeft/kent en dat submit voor zijn mede-tweakers, wie zijn wij dan om te zeggen: "nee, dat willen de tweakers niet", terwijl een meukposter makkelijk even een paar regeltjes kan tikken en het online kan zetten?