nieuw topic wordt gelijk gesloten?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
Ik had net een topic gestart over fm zenders:
[topic=545133/1/25]

maar tot mijn verbazing wordt het gelijk gesloten. Zover ik weet ik het kopen/verkopen van deze apparaatjes niet illegaal, aleen het uitzenden er mee mag niet zonder licentie.

als dit volgens jullie wel illegaal is moeten jullie ook ale topics sluiten die gaan over schema's van fm zenders...

verder werd er gemeld dat ik mij niet aan de richtlijnen voor een inkoopactie hield , maar ik startte ook geen inkoopactie , ik wilde alleen pijlen of er interesse voor is.

Graag wil ik het topic weer geopend hebben als dit mogenlijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12
Tja.

Dit al gelezen?
[topic=536834/1/25]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
ja , dat had ik al gelezen. Maar is het dan ook niet toegestaan of er mensen geinteresseerd zijn? er staat nergens in dat je niet mag peilen of er interesse is.
Ik kan wel een actie gaan starten maar als er geen geinteresseerden zijn zal dat weinig zin hebben.

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:19
Op maandag 08 juli 2002 17:02 schreef AtlonXP1800 het volgende:
ja , dat had ik al gelezen. Maar is het dan ook niet toegestaan of er mensen geinteresseerd zijn? er staat nergens in dat je niet mag peilen of er interesse is.
Ik kan wel een actie gaan starten maar als er geen geinteresseerden zijn zal dat weinig zin hebben.

dus...
Dan neem je toch eerst even contact op met de desbetreffende mod, en al helemaal als het spul zich in het juridische schemergebied bevind (wat je nota bene zelf aangeeft).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 00:23

Potatoman

koniwa

Uit jouw topic:
ik moet er nog wel ff bij zeggen dat ze in nederland eigenlijk illegaal zijn...
Misschien had je dit iets tactvoller kunnen verwoorden :P

Je mag toch wel zenden als je hier een vergunning voor hebt?
Zo ja, zet er bij: alleen voor mensen met vergunning, en dan heb je jezelf ingedekt :Y)

The cyclographing developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:18
Als je dat er zelf bijzet, wat denk je dan zelf. |:(

Moet ik het je spellen? Uitgebreid uitleggen? Linkje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
Op maandag 08 juli 2002 17:11 schreef Jesse het volgende:

[..]

Als je dat er zelf bijzet, wat denk je dan zelf. |:(

Moet ik het je spellen? Uitgebreid uitleggen? Linkje nodig?
nee , je hoeft het niet voor mij te spellen. Wat er had moeten staan is:

ik moet er nog wel ff bij zeggen dat het in nederland illegaal is om zonder licentie uit te zenden op deze frequenties.

Maar dan nog, er staan hier tientallen topics over zelfbouw versterkers die vele male illegaler zijn...

ik het trouwens de desbetreffende mod even gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op maandag 08 juli 2002 17:14 schreef AtlonXP1800 het volgende:
Maar dan nog, er staan hier tientallen topics over zelfbouw versterkers die vele male illegaler zijn...
Dat is geen referentie voor jou. Dat andere mensen iemand dood maken betekent niet dat jij het ook mag. Dan zal je zeggen wat een kromme vergelijking, maar dat is et niet. De wet overtreden staat vrijwel gelijk aan de wet overtreden. (Dacht ik zo)
ik het trowuens de desbetreffende mod even gemaild.
Heel verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
Op maandag 08 juli 2002 17:16 schreef Jesse het volgende:

Dat is geen referentie voor jou. Dat andere mensen iemand dood maken betekent niet dat jij het ook mag. Dan zal je zeggen wat een kromme vergelijking, maar dat is et niet. De wet overtreden staat vrijwel gelijk aan de wet overtreden. (Dacht ik zo)
Daar heb je gelijk in, maar naar mijn idee is het kopen/verkopen van deze apparaatjes dus niet illegaal

om ook maar even een (kromme :P )vergelijking te maken: een mes mag je ook verkopen maar je mag er niet iemand dood mee maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Eh.
Dan had je het anders moeten stellen. Modjes weten ook niet alles.

Je bedoelt dus dat het gebruik zonder vergunning illegaal is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
ja , dat bedoelde ik dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

En als je erbij zou zetten dat het alleen mag als de toekomstige gebruiker de licenties heeft dan nog zou het topic gesloten worden.

Wie op dit forum heeft dit soort licenties. :?
Oftewel, dit soort dingen mag je niet aanbieden als je weet dat er niemand gebruik van mag maken.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

om het verhaal compleet te maken...

Het inbezit hebben van zenders die niet onder jouw zendmachting vallen en die niet daarvoor vrijgegeven frequentiebanden en aan andere voorwaarden voldoen (27Mc bijv.) is strafbaar. Dus illegaal.

voor handel, verkoop enz bestaan speciale vergunningen. Ook is verkoop van zenders aan niet gemachtigden ook strafbaar.

er zijn een paar zeer beperkte frequentie banden, en ook zwaarbeperkt in vermogen, frequentie karakteristiek, enz. legaal zonder vergunning te verkrijgen, deze moeten wel een type goedkeuring van binnen de EG hebben.

[edit: typo verwijderd en hopelijk niet toegevoegd]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
Op maandag 08 juli 2002 18:16 schreef Duur het volgende:

Het inbezit hebben van zenders die niet onder jouw zendmachting vallen en die niet daarvoor vrijgegeven frequentiebanden en aan andere voorwaarden voldoen (27Mc bijv.) is strafbaar. Dus illegaal.
27Mc illegaal? sinds wanneer? met 4watt mag je daar gewoon vrij mee zenden zonder licentie

maar die fm zendertjes mag je dus kennerlijk niet verkopen als ik Duur mag geloven...

Mag er wel een topic over geplaatst worden waarin ik vraag of iemand weet waar ze te koop zijn? (want volgens mij moeten ze toch in europa ook te koop zijn (in belgie zijn ze toegestaan) en ik ga er voor me zelf toch zeker een kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op maandag 08 juli 2002 19:54 schreef AtlonXP1800 het volgende:

[..]

27Mc illegaal? sinds wanneer? met 4watt mag je daar gewoon vrij mee zenden zonder licentie

maar die fm zendertjes mag je dus kennerlijk niet verkopen als ik Duur mag geloven...
ik zeg dus juist als een zender/jij niet aan allerlei voorwaarden voldoen, je hem niet mag bezitten...

een legale 27Mc bak voldoen aan die voorwaarden, dus mag je hem vergunningsloos bezitten, en zelfs gebruiken :)

Maar het bezit van een lineair voor die bak is wel illegaal en strafbaar, ook al gebruik je hem niet.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
Op maandag 08 juli 2002 19:58 schreef Duur het volgende:

ik zeg dus juist als een zender/jij niet aan allerlei voorwaarden voldoen, je hem niet mag bezitten...
en daar voldoe ik niet aan dus een (legale) inkoop actie zal er wel niet in zitten...:(
Maar het bezit van een lineair voor die bak is wel illegaal en strafbaar, ook al gebruik je hem niet.
Die heb ik niet , ik heb en echte antieke bak van 0,5 wat :D
Daar zal de rcd niet voor komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
nu we het trouwens toch over inkoopacties hebben, wanneer wordt er een gestart voor deze?

http://www.mp3players.co.uk/Main.php3?strPageName=soungbug

dan doe ik wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op maandag 08 juli 2002 20:00 schreef AtlonXP1800 het volgende:

Die heb ik niet , ik heb en echte antieke bak van 0,5 wat :D
Daar zal de rcd niet voor komen
die mag je idd legaal in nederland gebruiken, echter omdat ie alleem een MARC en geen CE keur heeft mag je hem niet in het buitenland gebruiken. (of je moet voor dat land een ontheffing aanvragen en krijgen) De 4W/40 kanalen marc keuring komt wel weer overeen met een europesche norm, dus daar kun je een registratie blad voor aanvragen zodat je hem wel internationaal mag gebruiken. (binnen de EEG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Op maandag 08 juli 2002 18:16 schreef Duur het volgende:

voor handel, verkoop enz bestaan speciale vergunningen. Ook is verkoop van zenders aan niet gemachtigden ook strafbaar.

er zijn een paar zeer beperkte frequentie banden, en ook zwaarbeperkt in vermogen, frequentie karakteristiek, enz. legaal zonder vergunning te verkrijgen, deze moeten wel een type goedkeuring van binnen de EG hebben.
Het is tegenwoordig niet meer illegaal om wat voor FM (87-108Mhz) zender dan ook te bezitten 100Kwatt mag je gewoon in je huis hebben staan ,MAAR het is verboden deze aan te zetten.
Het kopen en verkopen is dus gewoon toegestaan dit in tegenstelling tot vroeger wanneer je al strafbaar was als je met je zakje onderdelen waar een zender meegemaakt kon worden de electronica winkel uitliep.
Uit ervaring wijs geworden op dit gebied ..... zucht.....
Pagina: 1