Toon posts:

[MSI K7T266] Bootproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn MSI-board (Athlon XP 1600+) heb ik het volgende probleem:
Wanneer ik mijn pc aanzet, start deze niet op. De LED-indicators geven dan een foutmelding aan (verschillend: RTC/Video Initializing/CPU; niet eenduidig dus).Wanneer ik de pc dan middels een druk op de reset-button opnieuw start, zijn er geen problemen meer. Dit probleem had ik ook nadat ik hem in elkaar had gezet. Na wat gepruts en wijzigen van instellingen in de BIOS was dit over. Onlangs trad het echter weer spontaan op.
Ik heb al HD/FD/Soundcard/CD/CDRW/NIC/Modem al verwijderd, maar dit helpt niets.
Het probleem treedt alleen op als ik de FSB op 133 MHz instel; bij 100 MHz FSB zijn er geen problemen.
Ook het verwijderen van één van de twee mem.modules van 256 MB helpt niet.
Langzamerhand weet ik geen oorzaak meer? Slechte voeding? Slecht geheugen (Hynix); Slecht Motherboard?

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:25

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Na wat gepruts en wijzigen van instellingen in de BIOS was dit over. Onlangs trad het echter weer spontaan op.
Ik heb al HD/FD/Soundcard/CD/CDRW/NIC/Modem al verwijderd, maar dit helpt niets.
Het probleem treedt alleen op als ik de FSB op 133 MHz instel; bij 100 MHz FSB zijn er geen problemen.
is er misschien een PCI apparaat wat geen 100 Mhz ondersteund... nou ja ik denk dat je Mobo naar de gal is want als je op de reset button drukt werkt het weer wel... dus je voeding ofzo is het niet...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Topicstarter
Probleem treedt ook op wanneer alle PCI-kaarten eruit zijn. Videokaart is dan, naast natuurlijk processor en memory, het enige dat op het motherboard is geplaatst.
Andere mogelijkheden? Ik denk dat het anders verstandig is terug te gaan met m'n mobo |:(