Dolby Digital opstelling thuis

Pagina: 1
Acties:

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik ben al een tijdje aan het nadenken over een geschikte opstelling voor mijn Dolby Digital systeem. (Harman Kardon AV5000 met Infinity speakers). Nou heb ik net een ander huis gekocht en daar moet het spul natuurlijk allemaal komen te staan.

Nou is mijn vraag: hoe kan ik het beste mijn speakers gaan plaatsen. In de FAQ heb ik al het een en ander gelezen en daar staat ook in hoe ze optimaal geplaatst moeten worden. Hoe doe je dat netjes in een huiskamer?

Die subwoofer en mid-speaker zijn het probleem niet. Ik dacht zelf voor de front speakers sleuven in de muur te frezen, zodat de kabel daarin gelegd kan worden(door p.v.c. pijp). Wie heeft daar wat meer ervaring mee? Misschien foto's, zodat ik daar ideetjes uit kan opdoen.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Over hoe je het best je luidsprekers kan plaatsen zijn al aardig wat topics over geweesd.

Dat idee van sleuven in de muur vrezen is geen gek idee, maar kijk wel effe wat voor soort muur je hebt. Een sleuf vrezen in een gipswand of een houten wand gaat noig wel, maar in beton gaat het een stuk lastiger. Met een eenvoudige klopboor of haakse slijper kom je er dan niet.

M'n buurman heeft ook een keer een kleine sleuf willen vrezen in z'n betonnen muur om er een pvc pijp in te verwerken, maar daar is hij vrij lang mee bezig geweest

Kan je je kabels niet gewoon achter de plinten wegwerken, dat zal een stuk eenvoudiger gaan?

Verwijderd

Als je gewoon mooie kabels koopt, (Van Medevoort, IXOS) dan is dat toch zonde om die weg te werken?! Ik heb zelf een HK 3500AV met HK DVD 20 en Tannoy's Sixes II - 605 voor 603 achter en een Mission 77C1 centre. Allemaal met IXOS kabels, op lengte laten maken met IXOS Gold plugs. Echt niet dat ik dat weg wil werken. Ja voor het grootste deel zitten ze achter de plinten, maar de stukjes naar de speakers toe vind ik echt mooi om te zien.

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik vind die kabels over de muur niet mooi. (De front- speakers zijn hang-speakers net als achter) Voor de speakers achter kan ik misschien standaards gebruiken. Iemand daar ervaring mee?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 08 juli 2002 18:04 schreef Vavoom het volgende:
Ik vind die kabels over de muur niet mooi. (De front- speakers zijn hang-speakers net als achter) Voor de speakers achter kan ik misschien standaards gebruiken. Iemand daar ervaring mee?
Wit kabelgootje naar beneden langs je muur ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

een holle plint maken

Verwijderd

gewoon zon plakomhulsol voor om je kabels.. :?
Pagina: 1