Toon posts:

dood na reboot - 10 min wachten=ok, how come?

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vaag, vaag. Als ik m'n pc reboot (sw/hw), startie de komende 10 minuten niet meer op; geen beeld, geen piep, nutin'. Ik kan me herinneren dat ik dit bij een klant ook heb gehad.

Wie weet de oorzaak? Om een oplossing vraag ik niet want die zal er niet zijn. Zou dit onder garantie moeten vallen?

cheers.

Verwijderd

Het lijkt mij dat het onder de garantie valt.
Het ding doet niet wat hij moet doen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, het klinkt een beetje als een brakke voeding, probeer hem eens te rebooten met een andere voeding (wellicht meer WATT) om het zeker te weten. Dit valt btw gewoon onder garantie lijkt me.

Het zou trouwens handig zijn als we ook wat meer info hadden over het betreffende systeem.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op maandag 08 juli 2002 16:45 schreef drax het volgende:
Om een oplossing vraag ik niet want die zal er niet zijn. Zou dit onder garantie moeten vallen?
Eh, als je toch niet om een oplossing vraagt maar wilt weten of het een garantiekwestie is zul je de leverancier moeten bellen; die kan deze vraag honderduizendmaal beter beantwoorden dan wij hier, temeer we geen flauw idee hebben waar het over gaat en hoe oud het spul is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

bij mijn pc lag het aan me mobo, maar da was ooit bij een P1 MMX mobotje :). Mobo vervangen en alles werkte weer, en nog steeds. Afhankelijk van de leeftijd van je pc gewoon terug gaan voor garantie lijkt me. Proberen kan altijd :P

Verwijderd

Topicstarter
Jeah guys, bedankt voor de feedback - ik ging er eigenlijk van uit dat iedereen wel eens iets dergelijks had meegemaakt omdat dit nu mijn 2e keer is... Maar het gaat om een MSI K7T Turbo bordje met een 1200mhz AMD erop. Ik denk dat ik de hele zooi idd terugstuur

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

yep ik heb het zelfde mobo en de zelfde proc. oc'ed naar 1400 :)
maar dit probleem heb ik ook wel is gehad en toen lag het aan mijn koeler die niet zwaar genoeg was daardoor wilde hij niet booten als de proc. warmer was dan 55'C

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik heb dat probleem ooit gehad ook met dat mobo. Alleen was het bij mij zo dat ik een nieuwe koeler had gekocht, en als ik die op mijn XP 1600 zette dan deed de pc niks, maar als ik um op mijn D800 zette deed ie het perfect. Ik heb toen net zo lang met het jumpertje dat de CPU speed van 200 naar 233 zet zitten kloten totdat ie het deed. Heb enkele keren jumpertje eraf moeten halen en er weer op doen.

Signature

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik heb ook zoiets gehad, maar dan met een p166 op een Amptron PM8600-A mobo.
Heb toen geprobeerd de Bios versie PM8600-B erop te flashen en toen wou hij niet meer rebooten vanaf de software (win95).
als ik dan de stroom eraf deed (was een AT) en dan er weer op werkte het gewoon.

Misschien is het een Bios probleempje
Probeer eens een nieuwe versie.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1