Toon posts:

aansluiten van DVD homeset + videorecorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik ben een onzettende kluns mbt audiospullen.
Volgende week krijg ik mijn DVD set + nieuwe videorecorder

Mijn tv heeft 2 scart aansluitingen is het dan zo 1 naar de recorder en 1 naar de dvd set?
Wat nu als ik zowel de video en de tv over die dvd set wil laten spelen? Is dat mogelijk zoja kan iemand uitleggen hoe?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Bij je setje krijg je vast een hele mooi beschrijving van hoe je dat nou aan moet gaan sluiten.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Als je TV 2 scart aansluitingen heeft kun je daar dus 2 apparaten op aansluiten.

Zo hebben mijn ouders ook hun DVD en hun Video aangesloten. Alleen als je met je video van DVD op wil nemen (foei ;)) dien je een verbinding tussen DVD en video te maken.

Voor de kwaliteit is het het beste om ieder zijn eigen scart te geven.

• ritsjoena
Mijn tv heeft 2 scart aansluitingen is het dan zo 1 naar de recorder en 1 naar de dvd set?
Ja dus.
Wat nu als ik zowel de video en de tv over die dvd set wil laten spelen? Is dat mogelijk zoja kan iemand uitleggen hoe?
Als de set een scart in heeft kun je daar dus je videorecorder op aansluiten.

Doch ik neem aan dat het op het geluid gaat. Dan kan je het beste je audio uit (tulp stereo) aan je versterker (van de set) hangen en de video direct via de scart naar de tv sturen.

Of je je TV naar je set kan sturen hangt af van het feit of de TV audio
out poorten heeft. Anders kan je die op dezelfde manier verbinden. Via sommige versterkers kun je ook je coax laten lopen. Deze wordt dan intern gesplitst in video en audio, waarna je het beeld via coax (of scart) naar je tv kan sturen. Maar ik dacht dat alleen de duurdere versterkers dit hadden.

Je kan hier alle audioingangen op de versterker gebruiken, behalve als hij voor phono (platenspeler) is.

Ik kan je aanraden om alles zo direct mogelijk te verbinden. (de keten is zo sterk als de zwakste schakel).

Dit alles vereist natuurlijk wel voldoende ingangen op je DVD set. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op die tv een video in en twee uitgangen ( wit en rode tulp )
Zit helaas wel aan de zijkant

• ritsjoena
Op maandag 08 juli 2002 16:58 schreef laurenshof het volgende:
Ik heb op die tv een video in en twee uitgangen ( wit en rode tulp )
Zit helaas wel aan de zijkant
Weet je zeker dat dit audio uit is? Ik neem aan dat die video in een gele tulp is. Dan is dit waarschijnlijk audio in. Dit is voor bv video camera's. 1 kanaal video en 2 kanaals geluid.

• ritsjoena
Via sommige versterkers kun je ook je coax laten lopen. Deze wordt dan intern gesplitst in video en audio, waarna je het beeld via coax (of scart) naar je tv kan sturen. Maar ik dacht dat alleen de duurdere versterkers dit hadden.
P.s.

Het kan zijn dat hiervoor apparte splitters te verkrijgen zijn. Informeer daarvoor bij een elektronica-onderdelen zaak.

Gezien je vorige reactie kan je die wel gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ritsjoena:
ja ik heb weelsn die tv op mijn stereotoren aangesloten en dat lukte toen

• ritsjoena
Op maandag 08 juli 2002 17:30 schreef laurenshof het volgende:
ritsjoena:
ja ik heb weelsn die tv op mijn stereotoren aangesloten en dat lukte toen
Ok, excuses voor de verkeerde inschatting, doch een beetje vreemd vind ik het wel.

Dan lijkt me dat je alles hebt om alles op je DVD set aan te sluiten.
Pagina: 1