Toon posts:

Iomega Peerless (ervaringen?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of hier iemand ervaringen heeft met de Iomega Peerless als backup medium. Het lijkt me een prima apparaat voor backuppen, maar het is errug prijzig. Dus mijn vraag: wie heeft hier ervaringen mee?? En welke software gebruik(te) je erbij??

Bvd

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-04 14:06
zie de review op www.hardware.info
ik zou persoonlijk niet voor dit soort medium gaan aangezien de prijs de pan uischiet. Wat is het wat je wilt gaan backuppen?

Verwijderd

Topicstarter
Server backuppen
Doen we nu met cd's (ja, but). Schiet niet echt op.
Die Peerless ziet er wel makkelijk uit. Draait op de achtergrond mee. Is alleen megaduur idd...

Andere ideeën dan??

• PROnline
Server backuppen? Tape-backup is al jaren heer en meester op dat gebied. Wat voor server spreken we over? Proffessioneel of meer een hobby server?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 19:02 schreef PROnline het volgende:
Server backuppen? Tape-backup is al jaren heer en meester op dat gebied. Wat voor server spreken we over? Proffessioneel of meer een hobby server?
De server op me werk (Mac). Maar nu werken we met cd's (yeah, I know..) maar daar wil ik vanaf. Heb een goed alternatief nodig...

• PROnline
Als we het hebben over dagelijkse backup, dan zou ik gewoon voor tape (DLT bij voorkeur) gaan. Is wel het meest gebruikelijke en ook het meest betrouwbare. Een Iomage Peerless lijkt leuk, maar moet je meer zien als een opvolger voor de zip/jazz en meer bedoelt als verwisselbaar medium waar veel op gewerkt wordt. (multimedia toepassingen en dergelijke)

CD's is opzich voor kleine backup's niet zo'n slecht medium, maar wordt wel een probleem/vervelend als je meer dan 3 of 4 cd's nodig hebt.

Hoeveel data hebben we het over?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, niet zo heel veel data. We splitsen het op 5 cd's (waar we 2 keer op schrijven, dan zitten ze vol). Zo willen ze het.
Het probleem is dat ik met vuilniszakken vol cd's thuis zit. Dat ben ik een beetje zat, dus ben ik opzoek naar alternatieven.
Nu zag ik dit ding, met software die op de achtergrond meedraait en automatisch kopieert wat er op de server gezet wordt. Leek me handig.

Maar in ieder geval bedankt voor de hulp. Ik ga wel opzoek voor tapestreamers.
Pagina: 1