Ik zit met een groot probleem.Als ik in de bios de fsb op 133mhz zet...kom ik windows niet meer in, hij loopt dan bij ut opstarten vast.Ik heb 'm al een keer geformatteerd, maar dit mocht ook nie helpen.Weet iemand een oplossing voor dit probleem?Hij heeft overigens wel ooit op 133 gedraaid.
Verwijderd
ik heb hetzelfde probleem gehad, nieuwe voeding erin en hopla, als een trein 
(draaide idd eerst wel goed maar ineens niet meer)
(draaide idd eerst wel goed maar ineens niet meer)
edit:
of check je jumpertje op je moederbord, een xp draait op 266 mHz
of check je jumpertje op je moederbord, een xp draait op 266 mHz
Multiplier unlocked? dan moet je die wel iets terug nemen soms. dus 14 x 100 is gelijk aan 10,5 x 133. begin daar eerst mee als het kan en breng dat stap voor stap je multiplier weer omhoog.
Verwijderd
Gottogod ik denk nu komt 'ie met een hartverscheurendOp maandag 08 juli 2002 16:26 schreef soulreaver het volgende:
Ik zit met een groot probleem.
Wat voor een mobo en proc (kan je sig niet lezen in edit mode)
Verwijderd
Verwijderd? juist ja...
misschien zit ik fout maar je hebt toch 3 pinnetjes?
bij mijn gigabyte mobo in ieder geval wel, en daar moest ik 2 en 3 sluiten dan had ik 266 (of was het nou 1 en 2?
)
misschien zit ik fout maar je hebt toch 3 pinnetjes?
bij mijn gigabyte mobo in ieder geval wel, en daar moest ik 2 en 3 sluiten dan had ik 266 (of was het nou 1 en 2?
Eerst werkt het wel en nu eensklaps niet meer
Kun je wat duidelijker zijn dan: "ik heb een groot probleem, het werkt niet meer"? Dus een veranderende situatie (nieuwe hardware etc.) en waarom dat ding, en hoelang al, op 100MHz FSB draait. Geef voortaan ook gelijk even aan wát je überhaupt gedaan hebt voordat de eerste 'tig posts opgaan aan "ja, al geprobeerd"...
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
dat is juist ut probleem, ik denk dat na een vorige format het niet meer mogelijk was om hem op 133 te zetten.Ik heb geen nieuwe hardware of iets dergelijks erin gezet.Kan het te maken hebben met de temperatuur winter/zomer
Nu is mijn cpu 54 graden op 100mhz
Nu is mijn cpu 54 graden op 100mhz
Verwijderd
Bij Aopen is het zo dat je dan de PCI divider op 4 moet zetten. (PCI=cpu/divider). Als je CPU clock op 100MHz staat is je PCI bus clock bij een divider van 3 dus 33MHz. Als je je CPU clock op 133MHz zet moet je divider op 4 staan, anders krijgt de CPU bus dus 44MHz voor zijn kiezen en dat vinden de meest PCI kaarten meestal niet zo prettig.
Ik heb het probleem opgelost 
Ik heb de jumper er af en weer op gedaan en toen werkte ut.Het blijft een hele weirde oplossing en ook probleem maar alles werkt weer toppie !
Ik heb de jumper er af en weer op gedaan en toen werkte ut.Het blijft een hele weirde oplossing en ook probleem maar alles werkt weer toppie !
Verwijderd
Ik heb een vergelijkbaar probleem, maar krijg dat niet opgelost. Het verschil is dat mijn pc nooit op 133 MHz gedraaid heeft. Mijn systeem bestaat uit een MSI KT3 moederbord, een Athlon XP 1600+ 256 MB DDR,een Pine Geforce 2 videokaart en een Maxtor 6L040J2 harddisk.
Bij een fsb van 100 MHz draait alles prima (de CPU temperatuur is ongeveer 36 graden). Zodra ik de fsb hoger dan 105 MHz zet boot het hele systeem niet meer. Ik heb vrijwel alles in het bios op automatische instellingen gezet. Ik vermoed eigenlijk dat de processor niet goed is. Hoe kan ik zeker weten dat het niet één van de andere componenten is?
Bij een fsb van 100 MHz draait alles prima (de CPU temperatuur is ongeveer 36 graden). Zodra ik de fsb hoger dan 105 MHz zet boot het hele systeem niet meer. Ik heb vrijwel alles in het bios op automatische instellingen gezet. Ik vermoed eigenlijk dat de processor niet goed is. Hoe kan ik zeker weten dat het niet één van de andere componenten is?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:11
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
kan je voeding het niet zijn
en lees de reply hierboven over de pci divider en er is blijkbaar ook nog een jumper.
en lees de reply hierboven over de pci divider en er is blijkbaar ook nog een jumper.
Dit hebben meer mensen hier de laatste tijd, ofniet?
Misschien moet je hulp zoeken bij hen, ik geloof dat er meestal al wel oplossingen voor waren..
Good luck!!
Misschien moet je hulp zoeken bij hen, ik geloof dat er meestal al wel oplossingen voor waren..
Good luck!!
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Verwijderd
Het is mij nog steeds een raadsel hoe de voeding hier het probleem kan veroorzaken, maar goed als een andere voeding bij een aantal mensen een oplossing bleek te zijn, wil ik het wel proberen.
Uit de vorige posts is niet duidelijk om welke jumper het gaat. Bovendien heeft de KT3 alleen een jumper om het CMOS te clearen en dat is niet de bedoeling.
Er is idd al het eea over dit probleem geschreven, maar tot nu toe is me niet helemaal duidelijk hoe ik de veroorzaker van het probleem kan isoleren. Volgens mij kan het aan het geheugen, de processor of de video kaart liggen. Die 256 MB is de enige DDR module die ik heb en kan ik dus niet verwisselen voor een andere. Het gaat er mij eigenlijk om welke bios instellingen ik moet gebruiken om er achter te komen welke component niet goed functioneerd bij een fsb van 133 MHz.
Uit de vorige posts is niet duidelijk om welke jumper het gaat. Bovendien heeft de KT3 alleen een jumper om het CMOS te clearen en dat is niet de bedoeling.
Er is idd al het eea over dit probleem geschreven, maar tot nu toe is me niet helemaal duidelijk hoe ik de veroorzaker van het probleem kan isoleren. Volgens mij kan het aan het geheugen, de processor of de video kaart liggen. Die 256 MB is de enige DDR module die ik heb en kan ik dus niet verwisselen voor een andere. Het gaat er mij eigenlijk om welke bios instellingen ik moet gebruiken om er achter te komen welke component niet goed functioneerd bij een fsb van 133 MHz.
Verwijderd
het kan zijn dat je processor het niet aankan als je hem gewoon weer terug zet op 100 mhz dan kan het zijn dat hiuj het weer doet. Ik heb hetzelfde probleem gehad!
Verwijderd
heb juist hetzelfde probleem gehad onlangs met mijn nieuwe geforce 4 die ik had bijgekocht.
Nieuwe voeding erin, want 5V lijn in bios was slechts 4,58
Had een enermax voeding heb nu van bij www.oc-shop.com of www.loveno.be de flower power voeding 420W, loopt perfect.
Waarschijnlijk heb jij hetzelfde probleem...
Nieuwe voeding erin, want 5V lijn in bios was slechts 4,58
Had een enermax voeding heb nu van bij www.oc-shop.com of www.loveno.be de flower power voeding 420W, loopt perfect.
Waarschijnlijk heb jij hetzelfde probleem...
Verwijderd
Pagina: 1