Beeld en Geluid capturen van JVC videocamera

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
Ik wil van een JVC videocamera tegelijk beeld en geluid capturen. Nu wil ik hiervoor gebruik maken van mij Asus V7700 TI deluxe. Op mijn videcamera zit alleen een SVHS-uit. Om een of andere reden wil dat kreng niet capturen en een ander probleem is dat als ik capture via de svhs uitgang ik geen geluid heb. Hoe kom ik aan geluid??

edit:

type: JVC gr-DVL107

Verwijderd

geluid van je camera moet via je geluidskaart...

• JJapie
hehe. Ik vraag me af hoe ik het van me camera af krijg....

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op maandag 08 juli 2002 17:07 schreef GFM het volgende:
hehe. Ik vraag me af hoe ik het van me camera af krijg....
Via de S-VHS gaat alleen beeld. Heb je ECHT niet een composiet-aansluiting? (Meld ook even het typenummer van je camera.)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Bij die Asuskaart zit al het goed is ook een convertor van S-video naar tulp. Kan je die niet gebruiken?

• JJapie
type: JVC gr-DVL107

• ritsjoena
  • Laatst online: 16-06-2024
Via S-VHS gaat alleen beeld. Voor geluid moeten er (een) apparte uitgang(en) zijn. Deze moet je naar je geluidskaart sturen.

Voor S-VHS naar composiet zijn verloopstekkers verkrijgbaar.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:04
ik heb ook een al wat oudere JVC videocamera digitaal die je via de COM poort aansluit op de pc kan je ook via deze kabel beeld en geluid capturen ? screenshots kan ik wel maken. en zo ja met welk programma

• ritsjoena
  • Laatst online: 16-06-2024
Op maandag 08 juli 2002 17:28 schreef Stoney187 het volgende:
ik heb ook een al wat oudere JVC videocamera digitaal die je via de COM poort aansluit op de pc kan je ook via deze kabel beeld en geluid capturen ? screenshots kan ik wel maken. en zo ja met welk programma
Wat is de bedoeling van deze aansluiting? Als het alleen maar programmeerfuncties betreft lukt het niet. Doch het lijkt me logisch dat de poort erop zit om opgenomen materiaal door te sturen naar de PC. Heb je er geen software bij hiervoor.
zal wel relatief langzaam gaan.

[edit]Sorry, lees niet goed. Het zou in theorie moeten kunnen. Maar vraag me niet waarmee en of het in de praktijk realtime kan.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 08 juli 2002 17:28 schreef Stoney187 het volgende:
Via de com poort capturen lijkt me vrijwel onmogelijk omdat de doorvoersnelheid simpelweg niet hoog genoeg is. Bij het maken van een screencapture is dit niet van belang.

Wat het probleem van de topicstarter aangaat ... idd via S-video(of S-VHS) gaat alleen maar beeld, geluid gaat dan via de geluidskaart. Composiet is minder van kwaliteit maar ook goed te gebruiken.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Pagina: 1