Toon posts:

Nvidia

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
In het kader van de voortdurende uitbreiding van het systeem heb ik sinds kort een GF3Ti200 in mijn bak hangen.
Ik had namelijk nog steeds een Rage128 16mb tv-out en na 4 jaar uitstekend te hebben gefunctioneerd heb ik 'm toch maar een keer vervangen; mijn Athlon 1.4 zat met games met z'n performance behoorlijk tegen de verouderde VGA kaart op te hikken.
Omdat ik qua stabiliteit en vooral 2d kwaliteit altijd zeer te spreken ben geweest over mijn good ol' Ati zat ik ernstig te denken aan weer een Ati, een Radeon8500.
Maar iedereen kankert maar op Ati. "Nvidia roelt. Ati drivers zijn onstabiel. Ati beeldkwaliteit is bagger. Enz. Geforce is veeeeel beter."
Nou goed dan. Kast open, Rage eruit, GF erin, kast dicht, opstarten, cdtje erin, XP doet netjes z'n werk, keertje rebooten et voila. Ziet er allemaal prima uit.
Nou dan eerst maar eens kijken hoe hard ie kan. GTA3 op 1280x768, geen centje pijn. Owja, toch wel. Refresh rate is een beetje laag. Mijn Ati draaide spellen altijd op 75Hz, daar ik deze refresh rate in dxdiag had geforceerd. Mooi, dacht ik, fixen we effe. Maar daarna bleef de GF nog steeds stug op 60Hz staan. Na zoeken op dit en andere fora bleek dat dat met Nvidia Refresh Rate Fix te verhelpen moet zijn. Het stomme programma zegt echter geen monitor informatie te kunnen vergaren en weigert verder te gaan. Het adviseert mij nieuwe videodrivers te installeren.... zucht...
Dmv Powerstrip lukt het wel een hoge refresh te forceren maar ik vind het een beetje omslachtig en ik heb een hekel aan hele ritsen systemtray icoontjes... Komt nog eens bij dat het shareware is.
Als ik nou weet wat Nvidia Refresh Rate Fix naar het register schrijft kan ik dat handmatig invoeren en is het ook opgelost.
Volgende probleem. Zo wil ik er ook wel eens ooit een Divxje of DVDtje op mijn 90cm Philips tv bekijken, via de tv-out. Das wel effe beter dan zo'n zielig 17inch kastje.
Bij mijn Nvidia schijnen de monitor en tv-out niet gelijktijdig aan te kunnen. Wat natuurlijk de grootste bullshit is die er bestaat omdat het een kwestie is van de tv encoder op de videoplank aanzetten. Die encoder tapt het signaaltje naar de monitor af en het is onzin om daarvoor de monitor uit te moeten zetten. Behoorlijk onhandig, en mijn antieke Ati kon dat gewoon zonder enig gezeik. Op dit forum heb ik gevonden dat daar misschien wel een programmatje voor is, maar het is maar de vraag of het werkt... ik ga het proberen in ieder geval. Anders denk ik dat ik er maar mee moet leven....

Dus kort:
Hoe forceer ik een fatsoenlijke refresh rate in games zonder Nvidia Refresh Rate Fix of Powerstrip, dus zonder omslachtige aangelegenheden?

Verder wou ik even mededelen dat mijn volgende videokaart ABSOLUUT GEEN Nvidia wordt... :r

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zoek eens op refreshlock.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

[topic=305287/1/50]

+ Verzin eens een normale topictitel, maak je tekst eens wat leesbaarder en je kunt het vast ook zonder trolls wel af. :)

Dit topic is gesloten.