Toon posts:

[Win2000] Netwerk Traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik een server (win2000) en een client (winxp). Nu heb ik in mijn profiel de snelkoppeling "mijn documenten" laten verwijzen naar een map op de schijf van mijn server. Wil ik af en toe een document vanaf die locatie openen is dat super traag terwijl ik op 100 mb draai met een 16 ports 3com switch ertussen!. De kaart in mijn server is een 3com en de kaart in mijn client is een intel. Heeft iemand een idee. Het zou mijns inziens toch redelijk moeten lopen. Nog wat punten: het werkt met vaste ip en mijn server deelt internet via MS ISA server.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Probeer dit eens:
In XP, select Run from your start menu.
Type "regedit" in the box and click OK.
Once you're in Regedit, navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace
Now, simply delete the two keys (a bunch of long numbers and letters) under this, which are the "Printers" and "Scheduled Tasks" keys.
Scheelt altijd een hoop.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op maandag 08 juli 2002 20:07 schreef B.A. Baracus het volgende:
Probeer dit eens:
[..]

Scheelt altijd een hoop.
scheelt dus helemaal niks, dit heeft alleen betrekking op het 'browsen' in je netwerkomgeving en niet met de snelheid van je netwerk...

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik constateer ook dat als ik soms blader op de schijf van de server dat hij de ene keer geen connectie kan maken en sluit ik de verkenner en probeer dan weer wel. Het vreemde is dat het internetverkeer nooit problemen geeft (deze wordt geshared via de server (ADSL)). Ik heb altijd verbinding het lijkt alleen te zitten in het bestanden kopieren / openen e.d. Ik heb de client al opnieuw geinstalleerd en een nieuwe netwerkkaart/ kabel / switch geprobeerd. In de server heb ik een nieuwe netwerkkaart gezet. Maar dit helpt niets!