Floppy drive 2.88 mb

Pagina: 1
Acties:

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Hi hi.

Ik heb een oud Sony ding liggen, een 2.88 mb diskettestation. Alleen heeft dat bakkie geen aansluiting voor een voedingskabeltje. Hij doet ook niet erg veel voor de rest als ik hem aansluit...neem ook niet aan dat hij stroom krijgt via de FD kabel.
Any solutions of eigenschappen van dit ding, kan t niet echt vinden namelijk.

Sony MP-F40w-00

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me stuk dat het ding geen aansluiting voor een voeding zou hebben...Hoeft niet altijd zo'n brede stekker te zijn hoor, kan ook een smalle zijn. (maar ik neem aan dat je dat al wist). Overigens heb je voor zo'n diskdrive wel een mobo nodig dat het ondersteunt; ik weet niet zeker of de hedendaagse mobo's dat nog doen. Ga er trouwens wel vanuit; neem aan dat ze die functie niet zomaar uit een BIOS zullen slopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

hedendaagse mobo's ondersteunen het nog wel, tenminste ik zag de optie laatst staan in een bios van een asus a7v mobo.

ik heb er hier ook zon fdrive van 2.88 in een IBM 486 DX2, het is oorspronkelijk een idee van ibm.

• The Eagle

The Eagle

Niet echt goed gezocht dus:

/quote:

Forsale - 2.88Mb floppy for IBM PowerPC
Sony part number MP-F40W-00. Only for
use in IBM PowerPC machines. Signal and power
is integrated. Original mounting plate included.
No cable included.

/unquote.

Zie ook:
http://www.randomfactory.com/forsale/ppcflop.html

Nou je ziet het dat ding is origineel helemaal niet voor standaard PC's bedoeld. Wel lachen trouwens dat aansturing en power via zelfde kabel gaan. Zou dat geen signaal-interferentie geven?

Ik zou niet meteen het risico nemen, het ding op je PC aan te sluiten. ZOu me niets verbazen als de pin-layout van de aansluiting anders was; je blaast zo je mobo op als je niet uitkijkt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

Ben nog ff voor je aan het zoeken geweest: Metacrawler gaf 7 hits. Het is dat ik momenteel niks beters te doen heb, maar volgende keer mag je eerst zelf ff beter zoeken. Maar goed, nog wat nuttige links - ben nou toch bezig.

http://www.tavi.co.uk/ps2pages/ohland/floppy.html

http://developer.intel.com/design/periphrl/technote/7282.htm

SUcces ermee

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Thnx ik zal ff wat doorspitten dan...die ene link bovenin had ik ook gevonden, kon er weinig mee eigenlijk...alleen bedoeld voor IBM PowerPC's, tsja, kon er verder geen lering uit trekken. En er zit echt geen verdere aansluiting op voor evt. voeding.

in ieder geval bedankt, ik ga nu ff verder met zoeken dan.

• Gerbaud
  • Laatst online: 07-02 15:40
Zo'n ding heb ook nog liggen ,komt uit een weet ik veel IBM
Ik heb nog nooit een 2.88MB diskette gezien

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 16:30

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Op maandag 08 juli 2002 17:16 schreef gerbaud het volgende:
Zo'n ding heb ook nog liggen ,komt uit een weet ik veel IBM
Ik heb nog nooit een 2.88MB diskette gezien
Met zo'n drive kun je een 1.44MB-diskette gewoon formatteren als 2.88MB...
Pagina: 1