Ik heb sinds een week een onkyo txds-595 daarvoor had ik een sony QS strdb 925 ik vind dat van de onkyo de lage tonen nogal tegen vallen inplaats van de sony,nu kan ik hem ruilen voor een strdb 870 is dit verstandig of???
Ik zou lekker die Onkyo houden.
En wat valt er nou precies tegen dan ?
Wees eens wat concreter.. denk nl. dat het niet aan de versterker ligt.
En wat valt er nou precies tegen dan ?
Wees eens wat concreter.. denk nl. dat het niet aan de versterker ligt.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Wat er tegen valt is dat als ik naar stereo luister er zo weinig bass aanwezig is terwijl als ik hem over schakel naar all chanel''s de bass er echt mooi uitkomt.
Aan mijn speakers ligt het ook niet ik heb de JBL L8 serie speakertje vam 1999 gulden per stuk en die deden het op mijn oude versterker echt supergoed zels zo goed dat ik geen sub nodig had voor aanvulling bij films in dts.
Aan mijn speakers ligt het ook niet ik heb de JBL L8 serie speakertje vam 1999 gulden per stuk en die deden het op mijn oude versterker echt supergoed zels zo goed dat ik geen sub nodig had voor aanvulling bij films in dts.
Je moet nemen wat je zelf het mooiste vindt klinken, de onkyo die je hebt staat erom bekent dat het hoog teveel aanwezig is, en het schel kan worden, verder is het geluid onrustig en er treet vrij snel luistermoeheid op.
Toppie apparaat om een actioe film te kijken, maar anders zou ik voor een ander merk gaan, desnoods een sony, of bijvoorbeeld marantz.
Toppie apparaat om een actioe film te kijken, maar anders zou ik voor een ander merk gaan, desnoods een sony, of bijvoorbeeld marantz.
Verwijderd
Als het waar is wat je zegt, valt me dat tegen van Onkyo. Maar goed, niet dat ik je antwoord kan geven op je vraag maar het is wel zo dat de Sony receivers van dit jaar (de DB870 en DB1070) erg goede recensies hebben in de verschillende tijdschriften. Zelf ik heb op basis van de recensies in Duitse en Engelse bladen de 870 gekocht, alhoewel ik in eerste instantie ook dacht aan de Onkyo 595. Anyway, ben er erg gelukkig mee, geweldig geluid (alhoewel ik weinig vergelijkingsmateriaal heb), ik mis niets qua functionaliteit (nee, geen Prologic II, boeit me niet) en het design (zeker belangrijk) vind ik mooier dan elke Onkyo, Yamaha of Denon die ik ooit heb gezien.
Oh ja, stond een vergelijkende test tussen vier receivers in deze prijsklasse in een Duits blad, (afgelopen december/januari). Als winnaar kwamen de 870 en de 595 gezamelijk uit de bus.
Oh ja, stond een vergelijkende test tussen vier receivers in deze prijsklasse in een Duits blad, (afgelopen december/januari). Als winnaar kwamen de 870 en de 595 gezamelijk uit de bus.
helpt het als je van een van je boxen de polariteit omdraait?Op maandag 08 juli 2002 16:48 schreef Orange het volgende:
Wat er tegen valt is dat als ik naar stereo luister er zo weinig bass aanwezig is terwijl als ik hem over schakel naar all chanel''s de bass er echt mooi uitkomt.
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Nee helpt niet word nog minder alles is goed aangesloten mag ook wel ik verkoop dit spul in een speciaalzaak alleen hebben we sony nu niet anders had ik wel even geluisterd om te kijken welke beter is mooier is.Op maandag 08 juli 2002 17:25 schreef Zeepoog het volgende:
[..]
helpt het als je van een van je boxen de polariteit omdraait?
Of ik ruil bij mijn baas deze onkyo om tegen de 870 of tegen de NAD ^761 ik kijk morgen wel ff.
Kan, maar het is dan niet zo extreem, versterkers hebben volgens mij geen decibellen verschil in laag, misschien de een wat gecontroleerder, dan een ander, maar van lekker laag naar geen laag klinkt mij wel heel raar in de oren.
BTW, zo'n L8 dat is toch zo'n JBL met rode randjes op de voorkant? Ik was altijd fan van de kleinste staande versie met dubbele laagweergever daarvan (weet niet zeker of het nou de L6 of L8 was). Die verkochten we overigens voor 999 piek hoor
.
BTW, zo'n L8 dat is toch zo'n JBL met rode randjes op de voorkant? Ik was altijd fan van de kleinste staande versie met dubbele laagweergever daarvan (weet niet zeker of het nou de L6 of L8 was). Die verkochten we overigens voor 999 piek hoor
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Klopt dat is de L6 ik heb de grootste versie die waren dubbele prijs ik heb per stuk voor deze 700 gulden betaaldOp maandag 08 juli 2002 17:52 schreef JvS het volgende:
Kan, maar het is dan niet zo extreem, versterkers hebben volgens mij geen decibellen verschil in laag, misschien de een wat gecontroleerder, dan een ander, maar van lekker laag naar geen laag klinkt mij wel heel raar in de oren.
BTW, zo'n L8 dat is toch zo'n JBL met rode randjes op de voorkant? Ik was altijd fan van de kleinste staande versie met dubbele laagweergever daarvan (weet niet zeker of het nou de L6 of L8 was). Die verkochten we overigens voor 999 piek hoor.
Ik ben blij dat mijn vrouw van grote speakers houd
Maar ff on topic er is wel laag maar wel de helft minder als met all chanel aan in stereo dus,bij direct weergave van cd vrijwel nihil
Is de NAD T761 beter dan de sony strdb 870?
Verwijderd
Tja, dat is niet zo te zeggen. Iets is niet zomaar 'beter'. Over het algemeen klinken merken als Marantz, Denon, Onkyo, NAD beter dan de iets goedkopere Sony's, Pioneers, Yamaha's, etc. Maar dat is allemaal erg subectief. Ik zou hem gewoon gaan beluisteren..Op maandag 08 juli 2002 18:11 schreef Orange het volgende:
Verwijderd
Onkyo? kan iemand iemand een link naar de fabrikant geven? dat zegt me echt helemaal niks dat merk
Op maandag 08 juli 2002 23:21 schreef henry_f het volgende:
Onkyo? kan iemand iemand een link naar de fabrikant geven? dat zegt me echt helemaal niks dat merk
edit : oeps, geen HK ik zal even sociaal doen :
http://www.onkyo.net
Ik had nooit die Sony str-db 925 weg gedaan... dat is een super mooi ding, ik vond hem te duur was een jaar geleden 1400 gulden en heb toen de Sony str-db 725 gekocht.... maar die afstand bediening van die str-db 925 is super mooi
Ik denk dat je instellingen niet goed staan. Voor een hoop merken kan je voor elke modus (Dolby Digital, DTS en stereo apart bijvoorbeeld) alles apart instellen. Ik denk dat voor je surround staat ingesteld dat die het over de front speakers speelt en in stereo over de sub. Die er dus niet is en waarvan je logischerwijs dus ook de bas mist. Kijk daar is naar.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
wat is het verschil tussen een versterker, voor-versterker en een eind versterer... wanneer gebruik je welke en wat is het verschil???
Verwijderd
Versterker: Mensen praten vaak over een versterker. Ze hebben het dan over een voor-en eindversterker inéén. Als er een tuner in de voorversterker zit, praten we over een receiver.wat is het verschil tussen een versterker, voor-versterker en een eind versterer... wanneer gebruik je welke en wat is het verschil???
Voorversterker: Ook wel 'pre'. Al je bronnen sluit je hier op aan en deze kan je met de voorversterker 'schakelen'.
Eindversterker: Ook wel 'amp' of 'eindbak'. Pure versterking van het signaal. Het signaal van de voorversterker gaat naar de eindversterker, welke het versterkt.
Je hebt meerkanaalseindversterkers (2,4,5,6,7-kanaals) en je hebt zogenaamde monoblokken. Een monoblok is een 1-kanaals eindversterker.
Hmmm... clear?
Ik zal dit iets nader toelichten: met een voorversterker regel je het volume (let op: niet de versterking), bas, treble, evt surround, bronnenschakeling enzovoort.Op dinsdag 09 juli 2002 02:29 schreef Pizzaboer_JA het volgende:
Voorversterker: Ook wel 'pre'. Al je bronnen sluit je hier op aan en deze kan je met de voorversterker 'schakelen'.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
Hmmm.. Zelf heb ik ook de Onkyo TX-DS595 in combinatie met 2 Magnat Vector77 front speakers, een Magnat Vector 13 center speaker, 2 Yamaha surround speakers en een Magnat Omega 300 subwoofer.
Vreemd genoeg heb ik helemaal geen problemen met minder bass in stereo mode of direct mode.
Wil je eens jou speakeropstelling geven?
Vreemd genoeg heb ik helemaal geen problemen met minder bass in stereo mode of direct mode.
Persoonlijk heb ik liever de NAD.Op maandag 08 juli 2002 18:11 schreef Orange het volgende:
[..]
Klopt dat is de L6 ik heb de grootste versie die waren dubbele prijs ik heb per stuk voor deze 700 gulden betaald
Ik ben blij dat mijn vrouw van grote speakers houd
Maar ff on topic er is wel laag maar wel de helft minder als met all chanel aan in stereo dus,bij direct weergave van cd vrijwel nihil
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
weet ik dat ook weer..Op dinsdag 09 juli 2002 02:29 schreef Pizzaboer_JA het volgende:
[..]
Versterker: Mensen praten vaak over een versterker. Ze hebben het dan over een voor-en eindversterker inéén. Als er een tuner in de voorversterker zit, praten we over een receiver.
Eindversterker: Ook wel 'amp' of 'eindbak'. Pure versterking van het signaal. Het signaal van de voorversterker gaat naar de eindversterker, welke het versterkt.
Je hebt meerkanaalseindversterkers (2,4,5,6,7-kanaals) en je hebt zogenaamde monoblokken. Een monoblok is een 1-kanaals eindversterker.
Hmmm... clear?
Thx voor de info
Zoals je misschien al hebt gelezen heb ik de JBL L8 serie front jamo als rear en center.Op dinsdag 09 juli 2002 12:05 schreef Trommellvlies het volgende:
Hmmm.. Zelf heb ik ook de Onkyo TX-DS595 in combinatie met 2 Magnat Vector77 front speakers, een Magnat Vector 13 center speaker, 2 Yamaha surround speakers en een Magnat Omega 300 subwoofer.
Het ligt niet aan de instellingen als je geen sub gebruikt zet je dat ook niet aan omdat als je dat wel doet de bass bij de speakers word weggehaald en naar je sub word geleid in surround of DTS mode.
Bij DTS en all chanel is het geluid gewoon perfect.
Maar als ik een regea cd aanzet en dit bijvoorbeeld op directe weergave zet heb ik nauwelijks bas dat hoort niet bij stereo een beetje meer en met all chanel is die super en word het hoog ook veel mooier,ik heb dit op de zaak verteld en zij denken dat die receiver kaduuk is ik kijk wel wat ik doe of omruielen of een andere merk.
Verwijderd
Denk idd dat je Onkyo receiver kaduuk is. Bij mij is in de direct of stereo modus écht niets aan te merken over te weinig bas. Zelfs al luister ik naar hard-house!!!
Zou opteren het ding om te ruilen in jou geval voor een andere Onkyo. 'k Vind het een prachtreceiver voor z'n geld.
Zou opteren het ding om te ruilen in jou geval voor een andere Onkyo. 'k Vind het een prachtreceiver voor z'n geld.
Pagina: 1