Toon posts:

[Debian 3.0, WinE, Sims] "Please use launcher..."

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Euj iedereen!

Ben druk bezig met het werkend krijgen van The Sims onder Debian 3.0 (Woody). Ik heb de laatste .deb gedownload (unstable/testing) geinstalleerd, maar het werkt gewoon niet. Als ik de setup 'officieel' start (/setup.exe) dan zie ik in een flits een venstertje openen, maar die is binnen notime weer weg. Daar kan ik dus niets mee.
Ik heb het er niet bij laten zitten, en ik heb een andere setup opgezocht (/Setup/Dutch/_s327.exe) en die start wel! Punt is alleen dat ik dan de melding krijg:
code:
1
Please use launcher to install

Dus de setup start wel (krijg vrolijk zo'n venstertje "Installshield bereidt voor..." bla), maar dan eist ie dat hij vanuit de launcher (/setup.exe) gestart wordt, en die werkt weer net niet!

Op de Maxis support willen ze me onder geen voorwaarde helpen (Linux wordt niet ondersteund), maar ik weet dat het kan werken, want Mandrake levert een distro met de Sims erbij!

Weet iemand de commandline parameters die de "launcher" doorgeeft aan die andere setup, zodat ik de "launcher" kan faken? Of weet iemand hoe ik achter die parameters kan komen? Op Google valt niets te vinden, behalve dat het zou moeten kunnen werken...

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Die versie die mandrake erbij levert is een speciale linux/wine versie, die kun je vast wel ergens kopen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik heb het er niet voor over om naast mijn Windows Sims, ook nog een versie voor Linux aan te schaffen, als het probleem mogelijk simpel op te lossen is op deze manier... Ik moet alleen die parameters even hebben, maarja...

Verwijderd

gebruik je wel winex ipv wine?

Verwijderd

Topicstarter
Euhmm... Wait a minute... ik dacht eigenlijk dat wine=winex en winex=wine, maar niet dus.
Wat is het verschil, en kan dat verschil helpen?

Verwijderd

WineX is voor directX games en Wine meer voor huis tuin keuken windows programma's.

Maar goed het gaat hier slechts over de installatie.. Ik kan me niet voorstellen dat WineX hier verbetering zou kunnen laten zien t.o.v. Wine.

Verwijderd

Topicstarter
Installatie heb ik weten te faken! (Zelf een proggie geschreven die mij vertelde wat de input was ;) ) Maar nu het spel nog... Waar kan ik dat WineX krijgen? In .debs bestaat ie niet :(

Verwijderd

www.transgaming.com moet je wel zelf nog even uit cvs plukken want de rpm's etc zijn alleen toegankelijk voor members.

suc6
Pagina: 1