ik heb mijn 486 dx2 nog is van stal gehaald , blijkt dat de hdd kapot is , dus heb ik uit een 386 een 300MB 5.25" FFE/esdi (ben niet zeker wat het juist is ) hdd gehaald met win 3.11 erop. Ik steek de controllerkaart in die 486 , ik hoor de hdd op toeren komen en er komt wat geratel uit , maar daar blijft het bij, op mijn scherm komt boot disk failure. In de bios kan ik enkel IDE schijven laten detecteren. Is het toch mogelijk die FFE/esdi schijf aan de praat te krijgen?
auto detect werkte in het 486 tijdperk nog niet perfect. Harde invoer geven van de settings zou wel eens een oplossing kunnen zijn. Deze staan normaalgesproken op een stikker op de HD zelf.
er staat wel op hoeveel heads en cylinders , maar dat is het zo ongeveer
geen landzones of sectoren , een search op het internet leverde ook niet veel op
heb ook verschillende standaard schijfinstellingen geprobeerd , geen enkele werkte
rijp voor het stort?
geen landzones of sectoren , een search op het internet leverde ook niet veel op
heb ook verschillende standaard schijfinstellingen geprobeerd , geen enkele werkte
rijp voor het stort?
Een ESDI controller heeft dacht ik geen parameters nodig. Die worden bepaald door de controller..
(beetje hetzelfde principe als scsi).
En FFE ken ik niet.. Wel RLL en MFM, maar daarbij vind je niet vaak schijven die zo'n grote capaciteit hebben..
(beetje hetzelfde principe als scsi).
En FFE ken ik niet.. Wel RLL en MFM, maar daarbij vind je niet vaak schijven die zo'n grote capaciteit hebben..
het zal dan wel een ESDI zijn.
ik heb daarjuist wel een venster gekregen in bios waarop stond van this is not an IDE controller (het venster waar normaal staat do you want to accept this drive y/n)
ik zal wel ergens een goedkoop IDE dingske zoeken
thx anyway
ik heb daarjuist wel een venster gekregen in bios waarop stond van this is not an IDE controller (het venster waar normaal staat do you want to accept this drive y/n)
ik zal wel ergens een goedkoop IDE dingske zoeken
thx anyway
Niet weggooien die schijf! Er zijn genoeg 486s die zo'n schijf wel slikken. Heb je toevallig nog een andere controler in je systeem zitten? Gooi die er dan uit/ schakel die uit.
In feite moet het hetzelfde werken als een SCSI schijf. Die hoef je ook niet in je BIOS in te stellen.
Welk merk is het trouwens, een 300 MB ESDI schijf zal een duur beestje zijn geweest.
In feite moet het hetzelfde werken als een SCSI schijf. Die hoef je ook niet in je BIOS in te stellen.
Welk merk is het trouwens, een 300 MB ESDI schijf zal een duur beestje zijn geweest.
Volgens mij was de grootste MFM 80 MB groot en heel wat kilo'tjes zwaar.Op maandag 08 juli 2002 19:13 schreef Twynn het volgende:
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Geinspireerd door de topicstarter ben ik zelf ook aan het proberen om mijn ESDI schijf aan de praat te krijgen. Het wil niet werken.
In de BIOS (AMI) heb ik ESDI ingesteld maar hij doet net alsof er niets is.
In de BIOS (AMI) heb ik ESDI ingesteld maar hij doet net alsof er niets is.
nice rtgo 
ik heb hier ook nog een andere ESDI schijf liggen maar die is gaar denk ik , spint wel op en rateld wat , maar heb in school al met alle soorten controllers geprobeerd en er komt geen bit meer uit
ojee juist ff internet afgeschuimd , die schijf die ik nu liggen heb is geen ESDI maar een RLL
en het er kan maar 122MB op ipv 300 (dacht altijd dat het een 300 meg schijf was )
specs
MODEL AT CAP CYC H RWC WPC ENC RATE ACCESS
HH-1120 5.25 HH 122 1314 7 1315 1315 R 7.5 28 MS 26
ST-506 RLL hard drive
ik heb hier ook nog een andere ESDI schijf liggen maar die is gaar denk ik , spint wel op en rateld wat , maar heb in school al met alle soorten controllers geprobeerd en er komt geen bit meer uit
ojee juist ff internet afgeschuimd , die schijf die ik nu liggen heb is geen ESDI maar een RLL
en het er kan maar 122MB op ipv 300 (dacht altijd dat het een 300 meg schijf was )
specs
MODEL AT CAP CYC H RWC WPC ENC RATE ACCESS
HH-1120 5.25 HH 122 1314 7 1315 1315 R 7.5 28 MS 26
ST-506 RLL hard drive
Bij mij werkt het nog steeds niet. Via de BIOS krijg ik de schijf niet gedetecteerd en met debug kom ik de BIOS van de controler niet in. WDFMT maar eens gaan zoeken.
grmbl als die rll schijf het niet doet binnen 5 min keil ik ze van het 2de verdiep door het venster!
moet ik ze algelijk niet meer openvijzen om te kijken hoe dat ding er vanbinnen uitziet
nee was ma grapke , als het schooljaar begint probeer ik wel is in het labo , daar hebben ze dozen vol controllers liggen
rtgo boek jij al enige vooruitgang?
moet ik ze algelijk niet meer openvijzen om te kijken hoe dat ding er vanbinnen uitziet
nee was ma grapke , als het schooljaar begint probeer ik wel is in het labo , daar hebben ze dozen vol controllers liggen
rtgo boek jij al enige vooruitgang?
Ik heb WDFMT gevonden als .zoo file. Wat moet ik daar nu weer mee
Ik heb inmiddels de .exe gevonden en ik ben nu de parameters van de schijf in aan het vullen. Wat moet ik als interleave invullen? Op de schijf staat alleen BFI en in de beschrijving die ik van internet heb kan ik niets vinden, Het gaat om een micropolis 1654-7 schijf.
ik gok op 1:1
<a href="http://datarecoveryzone.com/drive_specs_mn.asp"> hier </a> staat een tabel met waarden , ook voor andere hard drives
<a href="http://datarecoveryzone.com/drive_specs_mn.asp"> hier </a> staat een tabel met waarden , ook voor andere hard drives
Handige site... Misschien een domme vraag maar 1:1 wat moet ik dan als integer invullen?Op maandag 08 juli 2002 22:37 schreef DatraxZ het volgende:
ik gok op 1:1
Ik heb maar 1 ingevuld. Ik ben benieuw of het gaat werken. Hoe lang gaat zo'n LLF eigenlijk duren?
Verwijderd
/me heb ook tijden lopen prutsen met dat hddtjes
ze werkten nooit
heb ergens nog een 20mb liggen
ze werkten nooit
Ik heb mijn controler ook maar aan de wilgen gehangen. Toch moet hij het eigenlijk doen. Als iemand denkt hem wel aan de praat te krijgen wag hij hem van mij hebben.Op dinsdag 09 juli 2002 00:34 schreef Dannyke het volgende:
/me heb ook tijden lopen prutsen met dat hddtjes
ze werkten nooit
Pagina: 1