Toon posts:

pagina inlees-snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de totale inlees-snelheid onderaan de betreffende pagina neer te zetten ?
Dus inclusief de leestijd van plaatjes enzo.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
Hangt af van de snelheid van de verbinding van de gebruiker.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Ik ben geen expert, maar het lijkt me lastig om te bepalen wanneer alle data bij de gebruiker op het scherm is gekomen.

Je weet wel wanneer het bij jou op de server is opgevraagd, maar op de kant van de gebruiker heb je geen zicht.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu precies wat ik wil meten. Met diverse soorten verbindingen de pagina opvragen en kijken of het nog te doen valt, qua snelheid in seconden.
Op maandag 08 juli 2002 15:29 schreef willem169 het volgende:
Hangt af van de snelheid van de verbinding van de gebruiker.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik iets kunnen doen met javascript ? Dit wordt op de client uitgevoerd, dus dan weet je wanneer het bij de gebruiker is aangeland.
Alleen kun je dus met javascript er niet achterkomen wanneer de pagina de server heeft verlaten.
Op maandag 08 juli 2002 15:33 schreef El.Greco het volgende:
Je weet wel wanneer het bij jou op de server is opgevraagd, maar op de kant van de gebruiker heb je geen zicht.

Verwijderd

Aan het begin van de pagina een variabele zetten in JS met de huidige tijd, en aan het einde van de pagina (dus bij onload zodat alles is ingeladen ipv alleen de source) deze verrekenen met de tijd op dat tijdstip en voila, je hebt de tijd bij de client :)

Note hierbij: dit tijdstip wordt berekend vanaf het moment dat bij de gebruiker het eerste tijdstip is gezet.

Als je met een serverside language werkt, kun je het eerste JS tijdstip al op de server zetten om een effectievere duur te verkrijgen. Alleen kun je dan tegen het probleem aanlopen dat de tijd op de server echt way totaal anders is als die bij de client. Resultaat is dus dat op de server een tijd staat van 16:10 en bij de client een tijd van 16:15. Resultaat is 5 minuten tijd >:) Niet joepie dus.

• Expander
  • Niet online
Ja inderdaad.

Op de server bijhouden wanneer de pagina is opgevraagd, deze aan page meegeven en dan clientside d.m.v. een heel compatible javascript ff de timestamp (?) met de current tijd vergelijken.

Expanding the inexpandable

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je zou ook even Google kunnen mailen, die zet het onderaan hun pagina's... die zouden je het kunnen vertellen.
Ik weet niet of dat inclusief plaatjes is trouwens.

Mocht je het gewoon offline willen weten. Er bestaat een 'Xat.com Webspeed Simulator'... ik weet alleen niet of die gratis of tegen betaling is.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Willem
En even offtopic:
runninman > kun je voortaan niet éérst quoten, en dan message tikken? Dit leest echt irritant...

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan neem je de tijd van de server en de tijd van de client. Maar wat nu als de client 20 minuten achter of voorloopt ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 15:44 schreef willem169 het volgende:
En even offtopic:
runninman > kun je voortaan niet éérst quoten, en dan message tikken? Dit leest echt irritant...
Sorry....

• Willem
Dark Blue:
Je zou ook even Google kunnen mailen, die zet het onderaan hun pagina's... die zouden je het kunnen vertellen.
Ik weet niet of dat inclusief plaatjes is trouwens.
Is dat niet "Page generated in x seconds" ?
Dat heeft namelijk niets met de gebruiker te maken

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-09 13:14

André

Analytics dude

In je header:
code:
1
2
3
4
<script language="javascript">
  Tekst = new Date();
  Timer = Tekst.getTime();
</script>

In je onload:
code:
1
2
3
4
<script language="javascript">
  Tekst = new Date()
  alert ((Tekst.getTime() - Timer) / 1000);
</script>

:7

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan meet 'ie de snelheid zonder plaatjes. De duur van de pagina staat er dan al, maar de plaatjes zijn nog bezig om weergegeven te worden.
Dus moet ik waarschijnlijk de plaatjes eerst pre-loaden.

Probleem is hier alleen dat het allemaal dynamisch is. Ik weet van te voren niet welke plaatjes er komen te staan. (random banners enzo)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-09 13:14

André

Analytics dude

Op maandag 08 juli 2002 16:05 schreef runningman het volgende:
Maar dan meet 'ie de snelheid zonder plaatjes.
Nee hoor, het onload event van de body (lees: window) word pas gegeven als alle objecten op de pagina geladen zijn (dus ook plaatjes).

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Yogho:
Nee hoor, het onload event van de body (lees: window) word pas gegeven als alle objecten op de pagina geladen zijn (dus ook plaatjes).
indeed. Zie http://gerard.yoursite.nl/got/runningman/

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 15:51 schreef willem169 het volgende:

[..]

Is dat niet "Page generated in x seconds" ?
Dat heeft namelijk niets met de gebruiker te maken
Dat dacht ik dus ook :P Ik weet zeker dat het meer dan een seconde duurt namelijk, ik heb nog een modem :P En dan nog :)

Als 't goed is werkt dat ding van drm inderdaad, ik heb alleen niet gewacht want het duurde zo lang ;)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

holy s...

wat een enorm plaatje...
700k ofzo!

Wise enough to play the fool

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

teacher:
holy s...

wat een enorm plaatje...
700k ofzo!
6,6 mb ;) :P Maar waar het om gaat is dat je ziet dat de onload niet aangeroepen wordt voordat het plaatje helemaal geladen is. En dat was het punt. Om op het plaatje te gaan wachten heeft verder geen enkele zin :)

En ik wilde het ook voor de DSL- en kabelaars duidelijk maken :P

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1