Toon posts:

Infrarode poort van laptop defect.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje:
Ik heb een (oude) Fujitsu-Siemens laptop - C-6350, dacht ik :) - en daarvan is HARDWAREMATIG de infrarode poort defect.
Windows (98/2k/XP) meldt dat er geen problemen zijn en dat de poort goed werkt. Maar als ik een Nokia/Ericsson gsm bij de poort houd, dan wordt geen apparaat gedetecteerd.

Garantie-termijn is natuurlijk allang verstreken..

Mijn vraag is nu: "waar kan ik terecht om de infrarode poort te laten repareren?"

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 18:14

Potatoman

koniwa

Zou je niet eerst wat meer gaan testen? Eventueel met een andere laptop/gsm ed.

Welkom op GoT btw :)

The cyclographing developer

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Heb je wel de infraroodpoort van je gsm aangezet? :)

Aye aye captain

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha... *D Ja hoor, ik heb het allemaal al getest met andere GSM's etc... eerst werkte het nl. wel.. en van de ene op de andere dag werkte het niet meer.. ik weet zeker dat 't aan de infrarode poort van de laptop ligt. Ik denk dat ie 'doorgebrand' is, ofzo.. maar ja, ik kan er niet zomaar een gloeilamp indraaien! ;) Ben niet zo handig met solderen, trouwens.. daarom wil ik 't ook laten repareren/vervangen.. Maareh, niemand een ideetje waar ik 't kan laten repareren!? :'(

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een IRled doorgebrand ..???

En Win geeft nog aan dat'ie het gewoon doet? Ik zou eerder aan een softwarematige fout denken, ook omdat hij het gedaan heeft

[edit]
Win geeft nl aan dat hij gewoon werkt. Bij een kapotte IRmodule zal Win aangeven dat hij niet werkt. Daarom ga ik ervan uit dat het iets anders is dan een pure hardwarefout. Misschien hou je je vingers voor het raampje :)
[edit]

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik dacht eerst dus inderdaad ook aan een software-foutje van Windows zelf, maar ik heb dit probleem proberen op te lossen door de HD te formatteren en opnieuw Win98 te installeren, dat bleek niet te helpen. Dus overgestapt op Win2k, ook dat werkte niet. En onder XP gaf de OS ook geen problemen bij de infrarode-poort.

Ik neem aan dat als de IRLed inderdaad doorgebrand zou zijn, dat dat niet gedetecteerd wordt door Windows!?
Pagina: 1