Mother, will they like this song?
Geen probleem, zolang de warme lucht weg kan.
En dat kan als het gewoon een vlakke plank is,
waar 2 centimeter ruimte tussen zit.
En dat kan als het gewoon een vlakke plank is,
waar 2 centimeter ruimte tussen zit.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Het wordt wel aardig warm onder die plank, is dat niet erg? Het is niet echt superheet ofzo, maar wel warmer dan de rest van mijn kamer zeg maar
Moet kunnen denk ik
"It certainly appears so..."
een monitor wordt al heel heet, ik denk niet dat het zo uitmaakt dat ie wat warmer word dan
ik weet niet wat de symptonen zijn als ie te warm wordt (ik hoop niet dat ze zomaar door branden, maar tegenwoordig kunnen ze heel wat hebben, en dat monitortje is niet de goedkoopste...)
ik weet niet wat de symptonen zijn als ie te warm wordt (ik hoop niet dat ze zomaar door branden, maar tegenwoordig kunnen ze heel wat hebben, en dat monitortje is niet de goedkoopste...)
Watercooling? 
Nee, het moet geen probleem zijn, je kan voor de zekerheid de plank hoger monteren.
Nee, het moet geen probleem zijn, je kan voor de zekerheid de plank hoger monteren.
Of een ventilatortje erop. Wordt ie kouder dan die nu is.Nee, het moet geen probleem zijn, je kan voor de zekerheid de plank hoger monteren.
Heb je alleen een versterker, of nog meer hifi componenten.
Ik heb namelijk alleen mijn versterker juist onder mijn monitor (19") gezet. (zit deze gelijk ook op een redelijke hoogte).
Ik heb gewoon 3 plankjes gebruik en die op deze |-| manier vastgemaakt. Tussen mijn versterker en de bovenkant van het plankje is ook iets van 2cm.
Werkt perfect. Als ik mijn versterker lange tijd extreem hard heb staan, dan wordt deze wel warm, maar hij staat niet continu te blazen, dus valt alles wel mee.
Ik heb namelijk alleen mijn versterker juist onder mijn monitor (19") gezet. (zit deze gelijk ook op een redelijke hoogte).
Ik heb gewoon 3 plankjes gebruik en die op deze |-| manier vastgemaakt. Tussen mijn versterker en de bovenkant van het plankje is ook iets van 2cm.
Werkt perfect. Als ik mijn versterker lange tijd extreem hard heb staan, dan wordt deze wel warm, maar hij staat niet continu te blazen, dus valt alles wel mee.
Hehe, mag je hopen dat de monitor goed magnetisch afgeschermd isOp maandag 08 juli 2002 16:26 schreef ritsjoena het volgende:
[..]
Of een ventilatortje erop. Wordt ie kouder dan die nu is.
"It certainly appears so..."
"Officieel" mag dat volgens algemene brandweervoorschriften niet, vanwege brandgevaarOp maandag 08 juli 2002 16:26 schreef ritsjoena het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat voor fan je eropzet en waar je voeding legt (je kan je PC voeding gebruiken)Op maandag 08 juli 2002 16:30 schreef Snipisnap het volgende:
[..]
Hehe, mag je hopen dat de monitor goed magnetisch afgeschermd is
Doch een slecht afgeschermde monitor met een metalen fan met een klein beetje stroom erdoorheen zal leuke effecten geven.
Dat mag ik zowiezo hopen als m'n versterker er boven op staat tochOp maandag 08 juli 2002 16:30 schreef Snipisnap het volgende:
[..]
Hehe, mag je hopen dat de monitor goed magnetisch afgeschermd is
Verwijderd
Zorg dan wel dat het fannetje hete lucht aanzuigt. Dus door de monitor heen, de warme lucht naar buiten zuigen. Als je je fannetje laat blazen, de monitor in, dan krijg je last van hotspots, dat kan nog gevaarlijker zijn dan die algemene gemmiddelde steiging van de temp. door die plank erboven.Op maandag 08 juli 2002 16:26 schreef ritsjoena het volgende:
[..]
die plank mag echt niet te dicht boven die monitor zitten. als je je manual ook naleest staat dat daar in. ze worden best warm en moeten die warmte gewoon kwijt kunnen.
fannetje plaatsen of anders plank hoger monteren.
fannetje plaatsen of anders plank hoger monteren.
Dit is bij ons ook het geval maar als er aan de zijkant genoeg ruimte is kan de monitor zijn warmte echt wel kwijt.
Alternatieve (dure) oplossing schaf een TFT scherm aan, die verbruiken weinig stroom en produceren amper warmte
Alternatieve (dure) oplossing schaf een TFT scherm aan, die verbruiken weinig stroom en produceren amper warmte
De zijkanten zijn 100 procent vrij. Als ik mijn handen tussen plank en monitor houdt (voor zover dat gaat) voelt het warm, maar niet overdreven ofzo.... bij welke symptonen moet ik op gaan passen ?
Ik heb eens gelezen dat het ventilatie principe van een monitor juist is dat de koele lucht via de onderkant+zijkant erin gezogen wordt en de warme lucht aan de bovenkant eruit komt..
Lijkt me ook logisch. Heb je ooit de warme lucht aan de zijkant van de monitor eruit voelen komen? Warmte stijgt tenslotte..
iig wat jij nu doet van die plank 2 cm boven de monitor monteren zou ik in principe bij mij niet gaan doen. Nou heb ik wel een 22" monitor en die dingen worden echt wel warm (je kunt er in principe een eitje op bakken). Ik heb wel ongeveer 75 cm boven de monitor een plank hangen..
Ik heb eens met een thermometer gemeten en de temp. tussen de monitor en de plank lag gemiddeld 15 graden hoger dan in de rest van de kamer. Ik weet niet hoe dat met 17" monitors zit omdat ik die niet bezit.
En meestal staat het ook in de handleiding van de monitor zelf tot hover je niets mag monteren boven de monitor..
voorbeeldje: ik mag volgens de handleiding van mijn versterker niets lager dan 50 cm boven de versterker leggen/monteren/hangen etc. en die wordt wat minder warm dan een monitor.
Just my 0,0090756043 €cent
Lijkt me ook logisch. Heb je ooit de warme lucht aan de zijkant van de monitor eruit voelen komen? Warmte stijgt tenslotte..
iig wat jij nu doet van die plank 2 cm boven de monitor monteren zou ik in principe bij mij niet gaan doen. Nou heb ik wel een 22" monitor en die dingen worden echt wel warm (je kunt er in principe een eitje op bakken). Ik heb wel ongeveer 75 cm boven de monitor een plank hangen..
Ik heb eens met een thermometer gemeten en de temp. tussen de monitor en de plank lag gemiddeld 15 graden hoger dan in de rest van de kamer. Ik weet niet hoe dat met 17" monitors zit omdat ik die niet bezit.
En meestal staat het ook in de handleiding van de monitor zelf tot hover je niets mag monteren boven de monitor..
voorbeeldje: ik mag volgens de handleiding van mijn versterker niets lager dan 50 cm boven de versterker leggen/monteren/hangen etc. en die wordt wat minder warm dan een monitor.
Just my 0,0090756043 €cent
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Verwijderd
Gewoon je buitenkappen erafhalen en een paar gaatjes in de zijkant boren/dremelen - zowel van monitor als versterker.
De meeste monitoren lopen ook nog schuin af, zodat als er een plank erboven gemonteerd wordt er bij de afbuigspoelzijde nog genoeg ruimte is.
In verband met warmteontwikkeling zou ik alleen geen gebrande CDR's op die plank verzamelen - anders zijn ze binnen de korste keren gewist...
De meeste monitoren lopen ook nog schuin af, zodat als er een plank erboven gemonteerd wordt er bij de afbuigspoelzijde nog genoeg ruimte is.
In verband met warmteontwikkeling zou ik alleen geen gebrande CDR's op die plank verzamelen - anders zijn ze binnen de korste keren gewist...
ik heb ook een plank boven mijn monitor, zit ook ongeveer 2 cm. tussen, daar wordt het inderdaad best warm, maar hij draait al 4 jaar zonder problemen, en dat terwijl het een elcheapo relisys monitor is, dus ik zou zeggen:
niks aan de hand
oh, ik heb een 17'' trouwens
en de warmte is dan misschien geen probleem, maar het kan wel zijn dat de aanwezigheid van magnetische velden in de buurt van de versterker het ding kan storen, dat zou ik eerst maar ff uitproberen voordat je die plank plaatst
niks aan de hand
oh, ik heb een 17'' trouwens
en de warmte is dan misschien geen probleem, maar het kan wel zijn dat de aanwezigheid van magnetische velden in de buurt van de versterker het ding kan storen, dat zou ik eerst maar ff uitproberen voordat je die plank plaatst
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Tsja ik heb ook een plank boven mijn monitor hangen, misschien ook maar 2cm, en dat word daar nmiet echt warm ofzo.
Kan misschien aan liggen omdat ik een 15" monitor heb?
Kan misschien aan liggen omdat ik een 15" monitor heb?
Signature
Mijn 19inch monitor staat geheel vrij
en dan voel je ook warmte als je je hand erboven houdt.
Dus geen probleem, zolang je de zijkanten vrijhoudt.
Die magnetische straling van je versterker
zal je ook geen last hebben.
Maar je kan het natuurlijk vooraf even uitproberen,
of je beeld vervormt, als je die versterker erboven houdt.
en dan voel je ook warmte als je je hand erboven houdt.
Dus geen probleem, zolang je de zijkanten vrijhoudt.
Die magnetische straling van je versterker
zal je ook geen last hebben.
Maar je kan het natuurlijk vooraf even uitproberen,
of je beeld vervormt, als je die versterker erboven houdt.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Beeld vervormd niet enzo.... ik denk dat dit wel gaat werken
Pagina: 1