Toon posts:

[Win2kAS] DHCP raakt vol met eigen adres!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n probleem is dat mijn Windows 2000 Advanced Server zijn DHCP vol raakt met z'n eigen adres.

Waarschijnlijk komt dit door gebruik van Terminal Services.
Alleen hoe kan ik dit nu tegenhouden?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/monema001/dhcp.jpg

Verwijderd

Je hebt in je scope toch wel gezegd dat ie 10.0.0.150 niet mag gebruiken voor DHCP? En ik neem aan dat je server een Static IP heeft ?

• Goost
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
RRAS snoept IP-adressen uit je DHCP scope. Je kunt het aantal beschikbare connecties met RRAS beperken tot bijv. 10, waardoor er maximaal 10 IP-adressen worden geclaimd door RRAS.
Op maandag 08 juli 2002 14:42 schreef Tubbietje het volgende:
M'n probleem is dat mijn Windows 2000 Advanced Server zijn DHCP vol raakt met z'n eigen adres.

Waarschijnlijk komt dit door gebruik van Terminal Services.
Alleen hoe kan ik dit nu tegenhouden?

[afbeelding]

Verwijderd

Topicstarter
M'n netwerkkaart waar de switch opzit heeft een static ip, op de andere zit mijn getweakde adsl modem die DHCP en DNS server is voor die ene netwerkaart. Maar daar heeft Windows 2K DHCP niks mee te maken toch :?

En de DHCP scope heeft een bereik van 10.0.0.151 t/m 10.0.0.159

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat je Routing & Remote access aan hebt staan, deze reserveerd standaard een aantal IP adressen voor inbellen. Ik denk dat je de instelling van RRAS even moet nakijken (heeft namelijk ook DHCP ondersteuning.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 15:03 schreef Goost het volgende:
RRAS snoept IP-adressen uit je DHCP scope. Je kunt het aantal beschikbare connecties met RRAS beperken tot bijv. 10, waardoor er maximaal 10 IP-adressen worden geclaimd door RRAS.
[..]
En hoe doe ik dit :?

Verwijderd

Gewoon het aantal ip-adressen vergroten (werkte bij mij goed iig).

Verwijderd

je moet gewoon naar routing and remote access gaan.
daar zie je ergens poorts staan en hier klik je op met de rechter muis toets.
hier kan je het aantal poorten voor ras hoger of lager zetten(voor jou dus lager)
en als je geen ras gebruikt zet je ze op nul.
Pagina: 1