Toon posts:

ervaring met chello, geen ip wel data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Topic moet zijn WEL IP..GEEN DATA ;)

Sinds begin juni heb ik chello in mijn woning, toen de monteur wegging werkte het allemaal naar behoren. Echter na een week oid kreeg ik wel een goed chello ip/hostmask, maar ik kon niks op het i-net pingen etc.

Naja ik zelf een en ander geprobeerd en bleek dat ik wel mijn loopback-adres en het ip van de kabelmodem zelf kon pingen (ik heb een motarola modem btw). Erg vaag dus..waar ik dus uit herleidt dat mijn nic goed werkt. Naja ik de chello helpdesk gebeld en toen kreeg ik de melding dat er eeen storing in mijn buurt was.. :? Maargoed ik enkele dagen later weer bellen en probleem gemeldt..de 1e lijns kwam er niet uit en ik zou teruggebeld worden.. De volgende dag werd ik teruggebeld door iemand van de 2e lijns en vertelde me dat alles aan de chello-kant okay was en dat het dus aan mij lag..ik zou een fw of virusscanner installed hebben |:(.., wat dus niet zo was. Ik kreeg een ruzie met degene want ik legde een aantal technische zaken voor en hij zei..Ja meneer ik ben hier de expert, en dit is mijn ervaring... :r ..hij zei opnieuw Windows installen en het gaat werken.. Nouja ik zogezegd zogedaan...niet werken dus wat ik al vermoedde :( Ik had nog hier op GOT gezocht en vond [topic=293737/1/25] maarja dit was niet van toepassing ..ik heb nl. andere nic. etc... Daarna heb ik allerlei dingen geprobeerd..niet werken..dus ik dacht het moet de kabelmodem wel zijn. Ik onze 'grote vrienden' van de helpdesk gebeld en na een vette wachttijd kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik mijn kabelmodem een nachtje uit moest zetten, en de volgende dag zou ik teruggebeld worden....wat dus niet gebeurde |:(...Anyway ik weer bellen en ik vertelde hem mijn verhaal...ik zei imo ligt het aande kabelmodem..maar hij sprak dit tegen en ging verder vragen...Hij later..meneer we gaan de kabelmodem flashen en u opnieuw reggen bij chello..Nou dat dus gedaan..mijn kabelmodem een nieuwe firmware..toen regnr en mac van de kabelmodem weer geregistreerd..en jahoorr...nu werkt het.. :)...nouja ik dacht in mezelf WIE is nu de expert hier? :Y)

Dus mede tweakers/gotters, indien jullie ditzelfde probleem krijgen..laat je kabelmodem flashen! ;)
Btw..nog meer mensen met van deze 'leuke' ervaringen??

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat een rare shit daar zeg, dat je eerst moet flashen en dan pas werkt zonder dat de helpdesk er iets van weet, hoe moet dat nou gaan als iemand chello neemt die dat helemaal niet kan? En dan ook nog die brutale + herzenloze helpdesk helpdesk.. :{

Nou ja, je bent er achter gekomen en het werkt, dat is mooi :)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dat ding niet geflashed dat heb chello remote gedaan. Dan flashen ze hem en krijg je een 10.x.x.x adres van chello intern en dan kan je jezelf opnieuw reggen etc

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:16
Die moterola's kan je idd flashen, wat oudere types hebben wel ns problemen gehad, bij com21 en terayon gaat dat denk ik niet lukken.