Toon posts:

[Debian] Error na installeren libopenldap1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik in dselect het rpm package wou installeren ging dselect automatisch ook andere packages installeren waaronder ook libopenldap1. Maar na het downloaden en configureren gaf het systeem steeds de volgende foutmelding:

Kan libopenldap1 niet configureren geen libopenldap1 -runtime

Oke, ik op zoek naar libopenldap1 -runtime in dselect en proberen te installeren maar krijg steeds dezelfde foutmelding. Hierdoor worden ook andere door dselect geselecteerde packages niet geinstalleerd zoals g++, libc-dev, make, m4 etc.

Ik begrijp niet waarom dselect automatisch packages wil installeren?

Wat voor file is libopenldap1 en libopenldap1 -runtime
en wat doen ze?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Zet in dselect libopenldap1 eens uit, als het goed is krijg je dan zo'n dependancy conflict schermpje met daarin de packages die libopenldap1 nodig hebben.

Maar waarvoor wil je rpm precies geinstalleerd hebben? Als je .rpms wilt installeren kun je *veel* beter het programmaatje 'alien' gebruiken om die .rpm om te zetten naar een .deb (en eerst moet je natuurlijk kijken of datgene wat jij wilt er niet al is als .deb).

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik woody en heb alle stables in sources.list omgezet naar testing. Nu is rpm 4.0.3 beschikbaar als deb. In ieder geval bedankt.