Toon posts:

noatun crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik onder kde of in een terminal de mediaplayer opstart, volgt een warning en crasht noatun:

** Warning ** unix_connect: can't connect to server (unix:/tmp/mcop-jos/zen_oracstudios_nl-0f50-3d2932d6)
Launched ok, pid = 5464

** Warning ** unix_connect: can't connect to server (unix:/tmp/mcop-jos/zen_oracstudios_nl-0f50-3d2932d6)
KCrash: crashing.... crashRecursionCounter = 2
KCrash: Application Name = noatun path = <unknown>

Ik ben me niet bewust van een verandering in mijn configuratie want noatun werkte onder KDE en kernel 2.4.9-6 (Rh 7.1) altijd prima.
Nou ben ik wel met vncserver aan het experimenteren en min of meer (ik weet het niet meer precies) dook dit probleem op. Niettemin weet ik niet wat het een met het ander te maken heeft.

Of ik nu wel of niet artsd tevoren start, maakt niks uit. Resultaat is weer die zelfde crash. Xmms loopt overigens wel met als output plugin aRts Driver 0.4
Dus met artsd lijkt niks mis te zijn.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

probeer eens de rc files van mediaplayer/noatun te deleten/verplaatsen, misschien een broken plugin ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 16:08 schreef EBosman het volgende:
probeer eens de rc files van mediaplayer/noatun te deleten/verplaatsen, misschien een broken plugin ofzo
Ik heb de noatunrc ff gerenamed naar noatunrc.org en nu start het progje idd weer op. Hmm, ik zou toch wel willen weten wat er mis was...

Thx.

Verwijderd

Topicstarter
De problemen hebben iets met DCOP te maken en de lock files in /tmp/.X11-unix Daar verschijnen namelijk per display lockfiles die VNC gebruikt.
Wat het verband is weet ik niet maar zodra ik een vncserver opstart kan ik ook via de kde-menu's geen programma's meer starten.

Enig idee wat het verband hier is?