Vaag probleem met Paint Shop Pro 7.04

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:29
Ik start vandaag PSP op, en wou beginnen om een paar knoppen te gaan maken, maar heb ik een heel vaag probleem.

Ik heb een text geschreven, heb de kleuren die ik wil gebruiken, ingevoerd. (Omlijning en Vulling) Maar als ik dan op ok klik, dan krijg ik alleen een gestippelijnde tekst, dus niet met kleur.

Hier een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.musicalhangover.com/tweakers/Image4.gif
Dus ik geef wel gewoon aan dat er een kleur in de tekst moet. Wat me ook is opgevallen is, dat PSP geen "lagen" meer aan maakt. Heel raar misschien.

Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan? Welke instellingen moet ik veranderen?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Waarschijnlijk zit je in een bestand met geindexeerde kleuren te werken en niet in RGB modus.

Hoewel ik PSP een zaad-programma weet ik voor 90% zeker dat dit het antwoord zal zijn :)

Bij een [flamebait]echt[/flamebait] beeldbewerkingspakket moet je dat onder beeld > modus veranderen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

staat je 'image mode' soms op 'indexed colors' oid?
Bij Photoshop kun je bijv. GIF'jes openen maar als je er dan text overheen typed makt ie een mask aan ipv een nieuwe laag; ff converten naar RGB-colors does the trick.

edit:
Ozboz heeft een snellere verbinding denk :{ :P

www.jurgroessen.nl

• OzBoz

OzBoz

Op maandag 08 juli 2002 14:20 schreef Hangloozz het volgende:
staat je 'image mode' soms op 'indexed colors' oid?
Bij Photoshop kun je bijv. GIF'jes openen maar als je er dan text overheen typed makt ie een mask aan ipv een nieuwe laag; ff converten naar RGB-colors does the trick.
>:) Beat you! :P

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op maandag 08 juli 2002 14:21 schreef OzBoz het volgende:

[..]

>:) Beat you! :P
;( ik wordt echt oud en traag :P

www.jurgroessen.nl

• Oculus
Hmmm En kan een van jullie mij dan ook even uitleggen waar ik die instellingen kan vinden?

• OzBoz

OzBoz

Op maandag 08 juli 2002 14:25 schreef Wishmaster het volgende:
Hmmm En kan een van jullie mij dan ook even uitleggen waar ik die instellingen kan vinden?
Sorry, ik haat PSP, maar wellicht dat de help uitkomst biedt, das dan F1 en dan zoek je op iets van 'image modus'.

• Oculus
Ik kan het dus gewoon niet vinden, en ik snpa nog steeds niet echt wat het probleem aan ligt. Misschien ben ik wel iritant, maar kunnen jullie mij even duidelijk uitleggen waar het precies aan ligt?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 08 juli 2002 14:34 schreef Wishmaster het volgende:
Ik kan het dus gewoon niet vinden, en ik snpa nog steeds niet echt wat het probleem aan ligt. Misschien ben ik wel iritant, maar kunnen jullie mij even duidelijk uitleggen waar het precies aan ligt?
de F1-toets vind je op je toetsenbord, eerste rij van boven, tweede toets van links.

en anders wil deze link je ook vast helpen: http://www.pambytes.com/tutorials/add_text/addtext.html

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 14:34 schreef Wishmaster het volgende:
ie kuu

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op maandag 08 juli 2002 14:40 schreef Lotte het volgende:
[..]
ie kuu
:?

Flickr

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op maandag 08 juli 2002 15:35 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

:?
iq :+
maar das heel ver offtopic
help die jongen gewoon ff

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Oculus
Laat maar. Ik heb het probleem al opgelost... Heb vakantie, duurde even voor dat het tot mij door drong. Maar anyway bedankt!

Verwijderd

psp zuigt enorm!!!! Maar je moet ffies bij de letter typen veranderen dat hij solod kleuren maakt en geen stippels..

/me houd van photoshop en fireworks

• Oculus
Ik zit er ook sterk over natedenken om maar eens over te gaan stappen op een andere programma, like photoshop. Wanty ik krijg idd wel door te krijgen dat de meeste mensen op Tweakers, ps gebruiken. Maar nogmaals bedankt, ik kan eerst weer verder.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

* Dark Blue denkt dat Lotte bezig is met een cursus Chinees ofzo... :? ;)

Magoed, ik weet volgens mij wel waar het aan ligt. Als je tekst in wil voeren, je neemt dat teksttooltje, klikt en je krijgt een dialoogbox waarin je je tekst kunt typen.

Nou staat er rechtsbovenaan die dialoogbox een rijtje met aan te vinken dingen:
() Vector
() Selection
() Floating
[]Antialias

Waarschijnlijk heb je hem op 'Selection' staan, dan fillt ie de tekst niet als die in de afbeelding gezet wordt.
Hij moet dus op Floating staan.
In de Nederlandse versie heet het iets van 'Vector' 'Selectie' en 'Zwevend' maar het kan wel dat het in versie 7 helemaal niet meer zo zit...

Paint Shop Pro maakt, zover ik het totaan versie 6.0 ken, zelf geen layers aan tenzij het vectorlayers zijn.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
Dat is dan mooi, want zoals meerdere mensen stellen in dit topic had je dit echt wel heel erg simpel kunnen oplossen door éven op F1 te rammen en een beetje te zoeken.

/edit: willem169 snapt Lotte wel hoor..
en Dark Blue, probleem al opgelost, doe geen moeite.
:P

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.