Toon posts:

Aandachttrekkerij topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zeg je dat een beetje subtiel;

Je komt ze steeds vaker tegen, van die topics waarin alles en iedereen hulp wordt gevraagd en de meest zielige verhalen worden opgehangen. Vervolgens worden er hopeloze pogingen gedaan om aandacht te trekken met kreten als "ik zie het niet meer zitten", "ik ga zelfmoord pogingen doen", etc..

Hier geeft een user een naar mijn idee een antwoord wat ik 100% begrijp en waar ik achter sta. Vervolgens krijgt hij een OW van Steffie :? Dan denk ik bij mezelf, beste Steffie, kijk is naar die foto die hij plaatst.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14362107#14362107

Moet dat nou hier op GoT vraag ik me af? Dit soort topics, met dergelijke depri uitspattingen. Tot hoever wordt die grens gelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht bij die foto eigenlijk het zelfde als kip.

Sommige topics zijn wel goed opgezet zoals die vreemdgaan topic. Maar dit slaat eigenlijk helemaal nergens op vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 20:18

Steffie

Opaque

Op maandag 08 juli 2002 13:50 schreef Gordijnstok het volgende:
Hier geeft een user een naar mijn idee een antwoord wat ik 100% begrijp en waar ik achter sta. Vervolgens krijgt hij een OW van Steffie :? Dan denk ik bij mezelf, beste Steffie, kijk is naar die foto die hij plaatst.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14362107#14362107
Die OW is niet alleen om die reactie. En dan nog dien je dat niet in zo'n oneliner op een nogal trollerige manier te brengen.

Verder begrijp ik niet waarom jij je irriteert aan dit soort topics. Je bent niet verplicht om ze te lezen, laat staan er op te reageren.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 13:55 schreef Steffie het volgende:
Die OW is niet alleen om die reactie. En dan nog dien je dat niet in zo'n oneliner op een nogal trollerige manier te brengen.
Ja, ik vindt anders wel dat hij hiermee toch echt de spijker op de kop sloeg. Je kunt in plaats van een heel lulverhaal ook kort en direct zeggen wat hij er van vindt. Ik vind dit gewoon een heel eerlijke reactie, eventjes zijn verleden aan replies achterwege gelaten.

Die foto is niet gezond die daar staat, en in 1 regel eerlijk antwoorden wat jij denkt dat de persoon moet doen heeft een grotere impact en dringt beter door, dan een verhaal van 10 regels met hetzelfde moraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 09:23

Jaymz

Keep on moving !

Zoals Steffie al zegt is die OW niet _alleen_ voor die opmerking gegeven. Was dat het geval geweest kan ik me jouw reactie wel voorstellen (hoewel ik de OW dan nog niet 100% onterecht vindt aangezien juist dit de opmerkingen zijn die een thread kunnen verstieren)

Neem deze opmerking enkele minuten eerder gemaakt er eens bij http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14362190#14362190 en trek je conclusies :)

De OW is terecht, behoorlijk zelfs. 't enige is dat Steffie z'n reactie in de eerstgenoemde thread plaatst, en niet die andere maar dat boeit verder niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mee eens, die topicstarter heeft een groter probleem als zijn verloren liefde...Waarom moet je er dan zoveel woorden aan vuilmaken. (heb niet gereageerd daar, want mijn mening werd al door anderen gepost).

Ah, hmm K Jaymz, ik zie het punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ah :) Ben ik niet de enige die dat dacht :)
Toen ik die foto zag was er een ding dat ik mistte, een rondje met kaarsjes erom heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Die discussie hoort niet in LA mijns inziens, verder is de vraag beantwoord dus lijkt me voortzetting van deze thread mij niet nuttig

<font size=1>Nee, ik ben het slotje niet vergeten.Ik poog een 'rustige afzakactie' plaats te laten vinden.</font>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Volgens mij wel eerder gepost..misschien een idee om een zelfhulp/liefde topic te maken.

Ik sta gewoon niet te wachten op al die persoonlijke problemen topics, verpest de sfeer gewoon een beetje vind ik.

Om die mensen gewoon de kans te geven om hun ding te doen kunnen ze dat daar doen.

Over het algemeen zijn het toch prille puber stuipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 14:16 schreef Jaymz het volgende:
<font size=1>Nee, ik ben het slotje niet vergeten.Ik poog een 'rustige afzakactie' plaats te laten vinden.</font>
En ik poog juist om dit topic niet af te laten zakken maar eens wat meer informatieverschaffing/discussie te verkrijgen mbt dit soort type van topics.

Je krijgt ze steeds vaker, en er zijn +40.000 users op dit forum welke allemaal wel eens een blauwtje lopen, hun hoofd stoten en een familielid verliezen door overlijden.

Zijn dit soort topics nou gewenst? Ik persoonlijk vind het zo'n negatieve sfeer leggen op het forum, en mijn eerste gedachte bij het zien van een dergelijke topictitel is al "Ochja hoor hebben we er weer zo 1 die om aandacht vraagt".

Al is de gedachte misschien niet terecht, maar veel van dit soort topics profileren zich zo wel door de vaak opgeblazen rampenscenerio's welke de topicstarter al voorstippelt.

Je kunt het natuurlijk ook heel kinderachtig gaan verwijzen naar de faq waarin onderstaande stukje letterlijk al staat, maar dat is een weg waar ik me handen niet aan brand, dat is jullie taak als mod.
"Simpele" liefdesvragen. Bijvoorbeeld "Het is uit, wat nu" of "Ik denk dat ze me leuk vind, wat kan ik doen?" We zijn tenslotte geen "Lieve Martine" hier. Wat "diepere" vragen kunnen wel opengelaten worden, hier geldt hetzelfde voor als de huiswerkvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Die vraag is momenteel volgens mij het beste door de General Chat mensen te behandelen. Laten we daar dan allereerst maar eens even op wachten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 14:34 schreef Jaymz het volgende:
Die vraag is momenteel volgens mij het beste door de General Chat mensen te behandelen. Laten we daar dan allereerst maar eens even op wachten :Y)
Je hebt toch vast wel ook een eigen mening over dit soort topics? Wat je er van vindt etc. als mod zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Mij lijkt het onterecht om hiertegen op te treden. Ieder topic is een vorm van aandachttrekkerij omdat de topicstarter hoopt dat zijn/haar bericht gelezen wordt. of het nu gaat over de jumperinstelling van een modem of een probleem in de liefde.

Feit is dat het leven niet over rozen gaat en een ander feit is dat het leven niet alleen over computer-gerelateerd materiaal gaat.

Het posten van 'levensproblemen kan verhelderend werken terwijl je als je dat wil anoniem kunt blijven.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 14:37 schreef Tyrian het volgende:
Mij lijkt het onterecht om hiertegen op te treden. Ieder topic is een vorm van aandachttrekkerij omdat de topicstarter hoopt dat zijn/haar bericht gelezen wordt. of het nu gaat over de jumperinstelling van een modem of een probleem in de liefde.
Ik zie daar zeker wel een verschil tussen. De topicstarter uit het voorheen genoemde topic gaat zelfs zo ver, om in andere topics zielige replies neer te zetten met links naar zijn topic.

Sorry hoor, maar dat vind ik dus echt typisch een geval van puur aandacht trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 08 juli 2002 14:36 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Je hebt toch vast wel ook een eigen mening over dit soort topics? Wat je er van vindt etc. als mod zijnde.
Die zal ik vast wel hebben.

Ik moet um alleen eerst eens gaan vormen aangezien hetgeen ik er nu van zou vinden niet gebaseerd is op 'het geheel' maar op hetgeen ik zonet in een minuut of 10 gezien heb.

_Ik_ ga daar mijn mening iig niet op baseren, daar besteed ik liever wat meer tijd aan, tijd die ik nu gewoon niet heb zo vlak voor m'n vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 08 juli 2002 14:39 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Ik zie daar zeker wel een verschil tussen. De topicstarter uit het voorheen genoemde topic gaat zelfs zo ver, om in andere topics zielige replies neer te zetten met links naar zijn topic.

Sorry hoor, maar dat vind ik dus echt typisch een geval van puur aandacht trekken.
Dat heet spam. Dat topic mag hij prima starten, vind jij het onzin: reageer er dan niet. Blijkt hij alleen maar te stoken, dan pakken wij hem aan, post hij die URL in allerlei andere draadjes, dan pakken wij hem aan, want dan is het gewoon het forum spammen met zijn probleem... Post dat dan in [forum=26]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar daarmee is er nog steeds geen antwoord mbt dit soort topics :D allemaal van die ontwijkende antwoorden over SM etc., maar get to the point. Hoe moet er worden omgegaan met dit soort topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

eh, volgens mij is daar geen policy voor. Maar wat ik wel vind, is dat je niet gelijk op voorhand met een negatieve reply hoeft te komen. Negeer het dan gewoon lekker. Zakt het topic lekker af en zijn we ervanaf.

Willen mensen er wel op reageren, dan is dat hun goed recht. En dat zullen we ze dus niet afpakken. We gaan het forum niet van 'liefdestopics' censureren.

Wat wel zo is, is dat als het een soort van mededeling is, het wellicht beter in de HK past ofzo... (hoewel daar de mentaliteit weer zo heerlijk klote is en iedereen er offtopic op gaat reageren met domme korte reply's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ook wel topics waarvan ik denk "wat moet je er mee?", daar blijf ik buiten (tenzij ik als bemiddelaar / LA-mod moet optreden). Ik denk niet dat de crew overal maar een policy of FAQ moet opstellen, daar is geen beginnen aan en dat maakt het voor jullie (de users) het er ook niet makkelijker op.

Er zijn nu eenmaal non-tech-gebieden op GoT waar van tijd tot tijd topics verschijnen die bij een ander de tenen doet krullen, so what?

Ingaande op het genoemde topic: en dan heeft de topicstarter een gebroken hart en weet ie niet wat ie moet doen en dan post hij een foto, wat dan nog? Je kunt dat toch gewoon laten zoals het is? Erger je je eraan, dan blijf je ver weg van dat topic en wil je iets zeggen dan doe je dat.

Iemand (op welke wijze dan ook) niet serieus nemen (wat daar gebeurde), daar wordt terecht iets van gezegd.

En net als wat JvS zegt: als zo'n topic later fake blijkt te zijn, dan kan de starter ervan nog wel een mail tegemoed zien (minimaal).

Da's mijn idee hoe er met dergelijke topics zou moeten worden omgegaan, ik laat het verder graag over aan het gezonde verstand van de betreffende forum mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 10-10 01:03
Ik vind de waarschuwing terecht, en die topicstarter zeer onnozel, die verdient ook een slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 16:02 schreef Azrael het volgende:
Ik vind de waarschuwing terecht, en die topicstarter zeer onnozel, die verdient ook een slotje.
Dat slotje komt door dergelijke replies ineens wel erg dicht bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 10-10 01:03
Op maandag 08 juli 2002 16:04 schreef TgF het volgende:

[..]

Dat slotje komt door dergelijke replies ineens wel erg dicht bij...
wat voor replies :?

Anyway, de argumenten waren al eerder genoemd. (ik had het trouwens niet over dít topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames en Heren:

Ik was vandaag inderdaad een beetje ongenuanceerd bezig met een aantal nutteloze troll-postings.
Normaal gesproken ben ik echt niet zo hoor... :)
Die OW is volledig terecht zolang het het maar niet over de posting gaat die ik had gedaan in de thread waar het hier om gaat.
De posting was namelijk absoluut niet grappig of sarcastisch bedoeld, ik meende dat namelijk serieus.
Als je kijkt naar die foto dan kan je zien dat de topic-starter echt helemaal verkeerd bezig is, en het zou me niets verbazen als hij een compleet altaar heeft gebouwd.
Als je je in zo'n toestand bevindt dan moet je naar mijn mening dus professionele hulp gaan zoeken.
Maar goed, zo denk ik erover en verder gedraag ik me hier altijd keurig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 22:00 schreef KIP het volgende:
Dames en Heren:

Ik was vandaag inderdaad een beetje ongenuanceerd bezig met een aantal nutteloze troll-postings.
Normaal gesproken ben ik echt niet zo hoor... :)
Die OW is volledig terecht zolang het het maar niet over de posting gaat die ik had gedaan in de thread waar het hier om gaat.
De posting was namelijk absoluut niet grappig of sarcastisch bedoeld, ik meende dat namelijk serieus.
Als je kijkt naar die foto dan kan je zien dat de topic-starter echt helemaal verkeerd bezig is, en het zou me niets verbazen als hij een compleet altaar heeft gebouwd.
Als je je in zo'n toestand bevindt dan moet je naar mijn mening dus professionele hulp gaan zoeken.
Maar goed, zo denk ik erover en verder gedraag ik me hier altijd keurig. :)
Kijk, nu motiveer je je uitspraak en snappen we je ook beter, da's een nadeel van een forum: je tiept snel een reply en anderen geven er net een iets andere vertaling aan en dan gaat 't mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 22:04 schreef TgF het volgende:

[..]

Kijk, nu motiveer je je uitspraak en snappen we je ook beter, da's een nadeel van een forum: je tiept snel een reply en anderen geven er net een iets andere vertaling aan en dan gaat 't mis :)
Wordt nu die OW weer ingetrokken? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

zeg, dan moet je eerst minstens zo'n nette mail naar de bemiddelaar sturen hoor :P >:). Maar je bent nu 'gewaarschuwd' voor wat kortere opmerkingen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga echt niet lopen smeken hoor. ;)
Maar het is natuurlijk een beetje jammer dat ik door 'een slechte dag' gelijk een smet op mijn onberispelijke staat van dienst krijg. :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als ik Gordijnstok goed begrijp ging het hem in mindere mate of slechts gedeeltelijk om de OW voor KIP.

een veel belangrijker punt is het wat de Crew denkt te doen aan dit soot topics, eerlijk gezegd, wat je daar aan die paar opmerkingen van de topic-starter leest, schrik ik me rot, die jongen heeft een serieus probleem, en het feit dat hij op deze manier post op GoT is onderdeel daarvan:
... het is nog steeds uit en ik kan echt niet normaal meer leven zo, ik heb geen honger, voel me ziek, wil niks doen
... tis maar te hopen dat ze het ooit weer aandurft...
... heb jaren in de problemen gezeten was er net uit...
... ben alleen zo bang dat ze een ander vind..
... ik ga haar zeker opzoeken ...
persoonlijk ben ik van mening dat die user welbedoelde adviezen geven, zoals wat gebeurt in die thread, een soort van amateur-hulpverlening is die die jongen niet kan gebruiken.

die jongen heeft professionele begeleiding nodig als ie dit soort dingen op een publiek forum post en ik wil niks te doen hebben met zo'n manier van posten en wil niet betrokken zijn bij een forum dat dit toestaat en niet reageerd op zijn signalen.

Gordijnstok heeft gelijk dat GoT geen plek is om je persoonlijke sores lekker publiek te bespreken, Geen Lieve Mona, en zeker geen punt voor professionele psychische bijstand.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 22:37 schreef RM-rf het volgende:
Gordijnstok heeft gelijk dat GoT geen plek is om je persoonlijke sores lekker publiek te bespreken, Geen Lieve Mona, en zeker geen punt voor professionele psychische bijstand.
U gaat door voor het koffiezetapparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me ook regelmatig rot aan de 'Ik zie het niet meer zitten' topics. Alleen ik scroll gewoon lekker door tot ik een topic tegenkom waarvan ik wel denk dat ik er wat van kan opsteken, of denk een nuttige bijdrage te kunnen leveren.
Als je op een openbaar forum meedoet, moet je ook voor lief nemen dat je regelmatig tenenkrommende topics tegenkomt.

Ik heb zelf ook weleens nogal trollerig gereplied op een topic, maar na een OW ben ik toch wat vaker tot 10 gaan tellen en is alleen m'n scrollbutton wat meer versleten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ben het grotendeels eens met Gordijnstok. Die opmerking van KIP vond ik trouwens wel dusdanig ongenuanceerd dat ie wel ff op zn vingers getikt mocht worden.

Maar er is momenteel echt een tendens tot bepaald "Kijk mij eens zielig zijn met mijn problemen"-topics. Tuurlijk, iedereen heeft wel eens een dipje. Maar wat mensen allemaal wel niet posten hier, loopt soms de spuigaten uit. Er zijn toch ook andere mensen met wie je over dat soort dingen kan praten dan alleen "virtuele vrienden". Bovendien verwachten dat soort mensen vaak alleen reacties als "O wat zielig". Als je het een keer niet met de topicstarter eens bent, of een cynische opmerking maakt, of sterker nog: een goedbedoeld advies geeft wat NIET in goeie aarde valt, dan krijg je gelijk allemaal politiek correcte mensen over je heen die zeggen dat dat soort reacties niet kan.

Tsja, als je iets post kan je alle soorten reacties verwachten. Als mensen een foto van hun vriendin posten omdat ze er zo trots op zijn, prima, maar als andere GoTTers dan gaan zeggen "wat is ze lelijk" (hetzij uit frustratie dat ze zelf geen vriendin hebben, hetzij omdat ze echt lelijk is), dan moeten ze ook niet zielig gaan lopen doen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 10:39 schreef Tsjipmanz het volgende:
Ben het grotendeels eens met Gordijnstok. Die opmerking van KIP vond ik trouwens wel dusdanig ongenuanceerd dat ie wel ff op zn vingers getikt mocht worden.

Maar er is momenteel echt een tendens tot bepaald "Kijk mij eens zielig zijn met mijn problemen"-topics. Tuurlijk, iedereen heeft wel eens een dipje. Maar wat mensen allemaal wel niet posten hier, loopt soms de spuigaten uit. Er zijn toch ook andere mensen met wie je over dat soort dingen kan praten dan alleen "virtuele vrienden". Bovendien verwachten dat soort mensen vaak alleen reacties als "O wat zielig". Als je het een keer niet met de topicstarter eens bent, of een cynische opmerking maakt, of sterker nog: een goedbedoeld advies geeft wat NIET in goeie aarde valt, dan krijg je gelijk allemaal politiek correcte mensen over je heen die zeggen dat dat soort reacties niet kan.

Tsja, als je iets post kan je alle soorten reacties verwachten. Als mensen een foto van hun vriendin posten omdat ze er zo trots op zijn, prima, maar als andere GoTTers dan gaan zeggen "wat is ze lelijk" (hetzij uit frustratie dat ze zelf geen vriendin hebben, hetzij omdat ze echt lelijk is), dan moeten ze ook niet zielig gaan lopen doen.
Hier sluit ik mij weer totaal bij aan.
GOT is hier naar mijn mening echt niet voor, dat er af en toe zo'n topic komt kan ik wel begrijpen. Maar in mijn inziens komt het de afgelopen tijd te vaak voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12
Op dinsdag 09 juli 2002 10:59 schreef enigma het volgende:

Hier sluit ik mij weer totaal bij aan.
GOT is hier naar mijn mening echt niet voor, dat er af en toe zo'n topic komt kan ik wel begrijpen. Maar in mijn inziens komt het de afgelopen tijd te vaak voor
't Probleem van GoT momenteel is dat het mijns inziens zijn doelgroep een beetje voorbijschiet.
Ik denk dat er de laatste tijd zeer veel mensen komen die niet echt geinteresseerd zijn in computers, maar als ze een pc-probleem hebben het vlug even op GoT posten en hopen dat het zo opgelost geraakt.
Als ze lang genoeg geregistreerd zijn en genoeg posts hebben gemaakt, dan kunnen ze in SG en de HK en dat vinden ze dan zodanig leuk dat ze niets anders meer doen.
Het zijn mi ook die bezoekers die voor het gros van die 'aandachtrekkerij-topics' zorgen.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 12:14

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ook ik ben het met de topicstarter eens.
Ik heb geen problemen met een topic van iemand die problemen in zijn of haar relatie heeft en deze wil filteren naar de buitenwacht om met de reacties aan het probleem te werken.
Maar de topicstarter in het reeds eerder genoemde topic gaat naar mijn idee wel erg ver.
Zelf ben ik ook wel eens ziek van liefdesverdriet geweest maar je kunt het ook overdrijven.
Dat KIP (soms zonder kop? ;) ) eventjes zijn dag niet heeft hoeft hem niet meteen een OW op te leveren alhoewel hij indedaad 2x nogal bot uit de hoek kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gewoon een slap gezeik topic. Kan dat niet gewoon verboden worden. Of maak er anders een speciaal "Ik ben zo zielig en wil aandacht en moet bijna huilen want..." forum voor.

Al dat slappe gezeik, kan ik me mateloos aan irriteren. En ik heb altijd geleerd dat als je je ergens aan irriteert je er iets van moet zeggen. In dit geval dus schrijven. Wilde eerst in het topic zelf reageren, maar dan schijnen er altijd weer van die kleuters (en moderators) tussen te zitten die struikelen over de meningen van anderen. Als ik in een topic mijn mening wil geven omdat iets mij irriteert, dan mag ik dat, net als alle andere GOT-ers. Ga ik over de schreef en wordt mijn mening een scheldkanonade, dan mag een moderator mij daarop berispen. Ga ik niet over de schreef en hou ik het netjes dan dient die mening gerespecteerd te worden. En niet afgekraakt of berispt te worden.

De meest zinnige opmerking die in dat hele forum staat is: Zoek een psychiater, GoT is geen Mona.
Ben ik het volkomen mee eens. Je kunt niet verwachten dat persoonlijke problemen zullen worden opgelost door het intypen van een paar zinnen op een forum met allemaal vreemden. Dat is een illusie. Zoek professionele hulp als je real-time problemen hebt. Er zijn genoeg instanties die je hierbij kunnen helpen, maar ik denk niet dat een forum hiervoor een geschikt medium is.

En met mij zijn er denk ik velen die er zo over denken. En ik zal blijven reageren als een topic mij irriteert, gewoon om een signaal af te geven. Ik zal niet schelden, want daar bereik je niks mee, maar ik zal wel mijn mening geven over de dingen. En als die mening leidt tot een berisping van een moderator, dan is de moderator fout en niet mijn mening.

En nog even een slotopmerking. Aan de foto te zien kan de jongen inderdaad wel wat professionele hulp gebruiken. het lijkt wel een altaar voor een overleden iemand. Bijna eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
Op dinsdag 09 juli 2002 13:57 schreef suffer&die het volgende:
Of maak er anders een speciaal "Ik ben zo zielig en wil aandacht en moet bijna huilen want..." forum voor.
Zo'n forum bestaat al; en het heet FOK. Al die schattige en zoete Lieve Mona & Martine-verhaaltjes kunnen beter daar gepost worden lijkt mij, nofi. GoT raakt door al die topics die tegenwoordig in SG rondzwerven zijn kwaliteit en niveau kwijt vind ik. Ik hoop dat er door deze thread in ieder geval iets strenger door de SG-mods word gemodereerd en het niveau hoog gehouden word. My €0,02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Al dat slappe gezeik, kan ik me mateloos aan irriteren. En ik heb altijd geleerd dat als je je ergens aan irriteert je er iets van moet zeggen. In dit geval dus schrijven. Wilde eerst in het topic zelf reageren, maar dan schijnen er altijd weer van die kleuters (en moderators) tussen te zitten die struikelen over de meningen van anderen.
Ik irriteer me ook mateloos aan gebruikers die niet een instelling zelf kunnen instellen, of weigeren eerst zelf eens door instellingen heen te bladeren voordat ze een topic openen.

En ik ga dan ook niet in al die topics zeggen ":Z kon je niet ff nadenken ofzo", omdat dat sfeerverziekend is. Wat jij in het echt leert "zeg als iets je irriteert" moet je zelf weten, maar als een gele citroen BX je irriteert, dan loop je er toch ook niet heen om tegen het raampje aan te kloppen en te zeggen "hey gast, zoek 's hulp! zo'n kleur BX kan toch niet :r" (ofzo)...

Er is nogal een verschil tussen bijvoorbeeld op je werkvloer zeggen dat een bepaalde werkwijze je niet bevalt (of tegen een medeleering tijdens een tentamen vertellen dat ie niet moet tikken) en dit wat jij hier beschrijft. Jij "hebt dat altijd geleerd" voor die eerste situatie en dat is terecht, je moet voor jezelf opkomen.

Op dit forum gelden andere regels, als een topic je niet bevalt, ga je er maar voorbij, of meld je het in [forum=26], maar ga NIET in dat topic zelf zitten zeiken. Dat je denkt dat je dat zo van mamma of pappa geleerd hebt, duidt volgens mij meer op dat je niet goed begrepen hebt, wat ze daar nu precies mee bedoelen en dat nu maar als excuus aangrijpt om overal op te gaan reageren wat je niet bevalt...

* JvS ergert zich altijd aan mensen die zich overal tegenaan bemoeien met zeurderige opmerkingen.

Ik zeg niet dat al die topics tot en met de meest kansloze moeten blijven staan, maar je hebt altijd het "van je afschrijven", het voorbeeld van hier, was wel heel erg extreem.. Maarja, als je veel mensen hebt, dan heb je ook extreme mensen... Als de hele topiclist volstond met dit soort topics, die echt stuk voor stuk kansloos zijn, is het wat anders. Maar die 2 ofzo kan je wel overheenkomen toch? Ik ben tegen het verbieden van een onderwerp. Het bijhouden of een topic niet helemaal complete onzin is, vind ik geen probleem. Maar dan nog blijft staan: Ga niet in zo'n topic lopen zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Al dat slappe gezeik, kan ik me mateloos aan irriteren. En ik heb altijd geleerd dat als je je ergens aan irriteert je er iets van moet zeggen.
Ik heb de ervaring dat je meestal beter bij jezelf te rade kunt gaan als je ergens aan irriteert.

Wel ben ik met je eens dat dit soort topics hier niet echt op z'n plaats zijn.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een citroen BX zowieso wel heel erg fout is!
De kleur geel daarentegen maakt weer een hoop goed en zo heffen twee dingen elkaar weer op en kan ik er fluitend langslopen. Maar als iemand in de trein zit met zijn CD-speler op standje a-sociaal en ik irriteer me eraan, dan zeg ik er wat van.
Dan zou je kunnen zeggen dan ga je ergens anders zitten, maar ik denk dat dat de irritatie niet oplost, maar juist verergert.

En zolang niemand ergens iets over zegt denkt iedereen maar dat alles kan en mag. Geef je eigen mening en blijf erachter staan. Je bent geen vlag die met alle winden mee moet waaien!

edit:

Ik heb dus ook bewust niet in het topic zelf gereageerd, maar mijn reactie hier neergezet. Maar ik kan me er helemaal in inleven dat iemand wel in het topic reageert, en zolang die reactie netjes blijft en geen gescheld en getier is vind ik dat dat moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 14:33 schreef suffer&die het volgende:
Ik denk dat een citroen BX zowieso wel heel erg fout is!
De kleur geel daarentegen maakt weer een hoop goed en zo heffen twee dingen elkaar weer op en kan ik er fluitend langslopen. Maar als iemand in de trein zit met zijn CD-speler op standje a-sociaal en ik irriteer me eraan, dan zeg ik er wat van.
Dan zou je kunnen zeggen dan ga je ergens anders zitten, maar ik denk dat dat de irritatie niet oplost, maar juist verergert.
Het gaat er meer om hoe je iemand aanspreekt. Je kunt vragen: "zou je misschien die muziek wat zachter willen doen, ik heb er nog al last van?" of je begint te vloeken en te schelden dat hij dat ding zachter moet zetten.

Als jij het er niet mee eens bent, mag je dat best verkondigen, maar daarom kan het nog wel in de vorm van een fatsoenlijke reactie zijn. Het zijn juist vaak enigzins botte one-liners die irritatie opwekken. Dit is niet het geval bij een goed onderbouwde mening. Dat je de link legt tussen het "niet eens zijn met" en een waarschuwing is in mijn ogen dan ook niet terecht. Het gaat erom hoe je het brengt.

Ik vind het niet erg als mensen advies voor hun problemen willen hebben, ik denk wel dat internet in sommige gevallen helemaal geen uitkomst biedt voor een goed advies. Wij lezen hier 1 kant van het verhaal en hebben alleen maar dat uitgangspunt. Voor de rest weet je niks van de betrokkenen, de context enz. Ik waag me dan ook meestal niet aan een reply in zulke topics. Ik vind het prima als mensen om hulp/advies komen vragen, maar in sommige gevallen zou het beter zijn om professionele hulp te zoeken. Het is dus niet zozeer dat ik me stoor aan die topics, maar ik vraag me meer af in hoeverre GoT hiervoor een goed platform kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me echt af of JVS nou wel het moraal achter mijn verhaal snapt :? Je wijdt overal over uit, haalt allerlei voorbeelden naar boven maar je ziet toch zelf ook wel wat voor soort vorm dat topic wat ik aangaf heeft.

Dit is echt niet iets van "goh, hoe kan ik dit het beste aanpakken" .. dit is gewoon puur "geef me aandacht, geef me aandacht, ik ben zielig en zal ook zo zielig mogelijk proberen over te komen zodat ik veel aandacht krijg"

Dat zijn topics waar de gemiddelde aandachttrekkende brugklasser nog niet eens aan toe is. Dat zie je toch wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand reageert met een one-liner. Het risico van een one-liner is alleen de interpretatie van de andere lezers.

Ik vond de one-liner "Zoek een psychiater, GoT is geen Mona.." heel doeltreffend en nou niet direct super bot. Vooral gezien de plaatsing. Het was de eerste reply. Had zo'n reply ergens midden in het topic gestaan, dan was het gewoon een botte opmerking geweest van iemand die zich gedurende het topic heeft zitten kapot ergeren.

Natuurlijk kan je daarna je teksten gaan nuanceren, maar iemand die zo'n topic op GoT zet, vooral aangezien hij meer dan 400 posts heeft, hoort toch te weten dat hier vanuit verschillende invalshoeken reacties op zullen komen. Dus ook van de kant die sommige mensen liever niet zien. En ik denk ook dat dat goed is, anders raakt het forum al snel zijn kracht kwijt.

Stel je voor zeg, dat iedereen in zo'n gele BX zou rijden omdat niemand durft te zeggen dat die dingen eigenlijk spuuglelijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 23:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Tja, ik weet ook niet helemaal hoe of wat, omdat ik persoonlijk anders in elkaar zit.

Ik zou zoiets niet doen, dus heb ik zoiets van dat ik het een zwaktebod vind. Echter besef ik dan wel weer dat mijn inlevingsvermogen ook niet zo super is.

Zou ik deze soort topics verbieden? Neuh.

Zou ik topics closen die heel erg aan de grens zitten? Ja. Zoals genoemd topic, zou ik waarschijnlijk zelf op slot zetten, omdat ik dat wel een behoorlijk triestig topic vind. Maar daar ga ik dan weer, dat vind _ik_.

Dus zeker als je al ziet hoe mensen hier verschillend op reageren, denk ik niet dat je hier een policy voor moet maken, maar dat je het gewoon per topic moet beoordelen en dan eventueel als modje maar een keer de "lomperik" uit moet hangen en het topic op slot zetten.

Ik zou er echter niet veel meer over in de faq zetten dan de huidige "Disclaimer" die er nu al staat.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 15:21 schreef GaMeOvEr het volgende:
......
Ik zou zoiets niet doen, dus heb ik zoiets van dat ik het een zwaktebod vind. Echter besef ik dan wel weer dat mijn inlevingsvermogen ook niet zo super is.

Zou ik deze soort topics verbieden? Neuh.

Zou ik topics closen die heel erg aan de grens zitten? Ja. Zoals genoemd topic, zou ik waarschijnlijk zelf op slot zetten, omdat ik dat wel een behoorlijk triestig topic vind. Maar daar ga ik dan weer, dat vind _ik_.

Dus zeker als je al ziet hoe mensen hier verschillend op reageren, denk ik niet dat je hier een policy voor moet maken, maar dat je het gewoon per topic moet beoordelen en dan eventueel als modje maar een keer de "lomperik" uit moet hangen en het topic op slot zetten.

Ik zou er echter niet veel meer over in de faq zetten dan de huidige "Disclaimer" die er nu al staat.
Ik snap jou mening best, maar ik denk dat de tendens af en toe te veel naar het "Mona" gehalte doorslaat.
We hebben hier topics gehad over overleden vriendinnen, die echt triest waren , en die ook binnen een uur 100 of meer reply's kregen. (Wie herinnert zich niet de "witte annemoon icoon" actie ...), maar om nou elk probleem wat iemand heeft met z'n vriend/vriendin hier een plaats te geven, gaat mij te ver. We zijn tenslotte een computerliefhebbers forum, en dat daar af en toe ook plaats is voor serieuze problemen o.k. Maar het gaat mij af en toe ook echt te ver...
Neem bijvoorbeeld dit topic, dat kan ik nog begrijpen, maar er zijn Imao wel grenzen...
En als daar een beetje op geflamed of getrolled wordt (wat een woorden) kan ik ook best begrijpen..
En jaah dan maar wat harder 'modden'want we moeten niet vergeten wat de doelstellingen van dit forum zijn !!
Rest my case PFHHHH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 21:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zeer duidelijk wordt in dit topic uitgegaan van een bepaald topic in SG, dus deze zal ik ook als voorbeeld nemen. In dit topic geeft de topicstarter duidelijk aan dat hij in zijn ogen een moeilijk persoonlijk probleem heeft; gezien zijn opmerkingen en de foto lijkt mij dat het probleem diep zit en hij hulp van buitenaf nodig heeft om dit probleem op te lossen of te helpen.

Duidelijk is dat in SG meerdere mensen komen, grotendeels serieus, die een mening hebben. In de meeste gevallen zal dit meelevend zijn.

Echter, duidelijk is niet iedereen; een gedeelte van de bezoekers van SG verkeert in een andere levensfase (een 16-jarige reageert over het algemeen anders dan een 25-jarige) en kan dus een 'bottere' opmerking maken of een opmerking die als negatief wordt opgevat. Daarnaast kan natuurlijk iedereen een verkeerde / botte opmerking maken (nee, ik beschuldig GEEN leeftijdsgroep)

In de psychologie bestaat het verschijnsel van cognitieve dissonantie; oftewel het negeren van zaken die strijdig zijn met de eigen denkbeelden. Aan minder aardige opmerkingen wordt in dit geval dus een zwaarder gewicht gehangen dan aan de meelevende opmerkingen en hij zal de negatieve (of botte opmerkingen) dus als 'waar' accepteren.

Hierdoor zal de topicstarter zich dus meer 'depri' gaan voelen en heeft dus een 'tegenovergesteld' effect.

Nu zullen er mensen zeggen dat het de eigen verantwoordelijkheid is van de topicstarter. Inderdaad, een persoon is zelf verantwoordelijk voor zijn daden. Echter, gezien zijn verhaal betwijfel ik de rationaliteit van zijn daden en moeten we hem 'voor zichzelf' in bescherming nemen.

Het onderwerp is wel serieus (sowieso), maar een discussie over dit onderwerp lijkt mij moeilijk; veelal zijn er alleen meelevende reacties te verwachten.

Ik denk dat een 'roep om aandacht' serieus en goed behandeld moet worden; een mogelijke negatieve uitkomst acht ik niet wenselijk en kan beter overgelaten worden aan professionele hulpverlening (deze kunnen 'fouten' makkelijker bijsturen). Daarnaast verwacht ik weinig discussie over het onderwerp zelf en daarom een kleine bijdrage voor SG.

Topics met een te hoog 'Mona'-gehalte zullen naar mijn idee, mede uit bescherming voor de topicstarter, dus gesloten moeten worden.

edit:

Eerst tijd voor slapies, ga morgen het verhaaltje wel nog een keer doorlezen... ;)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Mja, tja ach.

't enige dat ik er eigenlijk over kan zeggen is dat je hier (bijna) niks algemeens aan kan zeggen aangezien erlk topic / probleem weer anders is.

Ik denk iig dat de grootste gemene deler niet eens zozeer de/een topicstarter of zijn/haar probleem is maar eerder de reacties die zo'n thread vullen.

Als iemand nou een zeer triest (voor GoT dan) Mona verhaal ophangt, maar er komen vrijwel alleen maar 'goeie' replies op. Of iemand start een goed topic, maar de replies zijn triest....

Ik denk dat dit veel meer een gevoelskwestie is. Niet alleen voor de moderators die er wat mee kunnen, maar zeer zeker voor de mensen die in zo'n topic reageren. (of het topic mijden omdat ze van zichzelf weten dat ze in dergelijke topics nou niet echt zoden aan de dijk kunnen zetten :))

Ik durf zelfs te zeggen dat de mensen die in een dergelijk topic reageren (of juist niet ;)) een (veel) grotere verantwoordelijkeid dragen dan de modjes alhier of de topicstarter.

A: Zij zijn met meer
B: Zij zijn degene die het topic maken of breken, niet zozeer de topicstarter of een modje.

Zij hebben de meeste invloed dus... Maar zie hiervoor mijn sig (de tweede regel dan ;)) En die geld dan eigenlijk stiekum voor heel het forum :P
Pagina: 1