[JDBC / MySQL] connectie probleempje via applet

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
hallo, heb al een paar eerdere topics gevonden maar geen echte oplossing. als ik lokaal via de appletviewer m'n applet bekijk worden alle benodigde gegevens goed weggeschreven naar de mysql database (via jdbc-mmmysql driver). niks aan de hand. ik gebruik de volgende string:
code:
1
String db = "jdbc:mysql://127.0.0.1:3306/Snake?user=root";

als ik de applet nu via mijn browser wil gaan bekijken, wat uiteindelijk ook de bedoeling is, wordt er niks weggeschreven en krijg ik in m'n console de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
java.lang.ClassNotFoundException: java.io.IOException: Connection failure with 401
at sun.plugin.protocol.jdk12.http.HttpURLConnection.getInputStream(Unknown Source)
at java.net.HttpURLConnection.getResponseCode(HttpURLConnection.java:230)
at sun.applet.AppletClassLoader.getBytes(AppletClassLoader.java:219)
at sun.applet.AppletClassLoader.access$100(AppletClassLoader.java:42)
at sun.applet.AppletClassLoader$1.run(AppletClassLoader.java:138)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at sun.applet.AppletClassLoader.findClass(AppletClassLoader.java:135)
at sun.plugin.security.PluginClassLoader.findClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:299)
at sun.applet.AppletClassLoader.loadClass(AppletClassLoader.java:112)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:255)
at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:315)
at java.lang.Class.forName0(Native Method)
at java.lang.Class.forName(Class.java:120)
at Sessie.connectDatabase(Sessie.java)
at Tetris.schrijfSessieGegevens(Tetris.java)
at Tetris.update(Tetris.java)
at sun.awt.RepaintArea.update(RepaintArea.java:337)
at sun.awt.windows.WComponentPeer.handleEvent(WComponentPeer.java:200)
...

Hierbij is 'at Tetris.schrijfSessieGegevens(Tetris.java)
' het moment waarop het in mijn code fout lijkt te gaan.

Weet iemand waar dit aan ligt, is het een mysql probleem, moet ik iets van een speciale internet user aanmaken ofzo?

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

gebruik ipv je localhost ip adres is je echte ip adres?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Een applet mag alleen contact opnemen met de server waar hij ook vandaan komt. Kan het zijn dat je applet op een andere server staat dan je db?

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 08 juli 2002 15:19 schreef Alarmnummer het volgende:
Een applet mag alleen contact opnemen met de server waar hij ook vandaan komt. Kan het zijn dat je applet op een andere server staat dan je db?
Maar dan zou je een security manager exception verwachten...

• Krooswijk.com
nee applet staat op zelfde pc als db, en ik draai gewoon m'n applet via m'n website op m'n lokale webserver, dus heb geen ipadres... en ik had idd ook eerder een security warning verwacht ofzo dan dit...

iemand anders?

btw...
waar kan ik meer info vinden over rechten van applets enzo, heb op sun niet echt iets kunnen vinden...

• Krooswijk.com
een klein schopje :P

Verwijderd

Ik vind die ClassNotFoundException aan het begin zo vreemd, kunnen de JDBC drivers wel geladen worden?

• Krooswijk.com
jazeker, want als ik de applet via de appletviewer run werkt alles perfect...

het lijkt op de eoa manier wel of hij denkt dat het om een http connectie gaat ipv een database connectie, ik blijf stug verder zoeken

• Krooswijk.com
ik mis trouwens ook de file 'flavormap.properties'
kan het ook iets te maken hebben met evt foute policy files?

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad op school, daar kon je alleen connecten naar de Sybaseserver op school als je van de webserver van school afkwam.

Sowieso een geklooi dat jdbc icm met applets vind ik. Ik doe het nu met servlets en dat gaat echt perfect.

Als ik thuisben zal ik ff kijken of ik nog wat linkjes voor je heb van toen ik dit ook aan het uitzoeken geweest ben.

• Krooswijk.com
al thuis?

ik heb nog steeds niet het doorslaggevende kunnen vinden, ben al met van alles in de weer geweest...

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 12:55 schreef Da Snake het volgende:
al thuis?

ik heb nog steeds niet het doorslaggevende kunnen vinden, ben al met van alles in de weer geweest...
Niet meer :+

Ik was gisteren dit topic aan het zoeken, maar kon het niet vinden. Heb nu het linkje naar huis gemailt, wel een linkje gevonden erover :P

Verwijderd

T kan zijn dat je de verkeerde Virtual Machine gebruikt in je browser.

In IE kan je nl. kiezen, als je SUN Java hebt geinstalleerd, voor de MS VM of de SUN VM.

ik had dit probleem met www.newmp3hits.com en dit is hun oplossing:
I keep getting the error:"java.lang.ClassNotFoundException:wakeApplet.class"
You are using Sun's java plugin. This will be supported shortly but for now you must use Microsoft JVM instead. See this section for upgrade information: Upgrade JVM. Make sure sun's java plugin isn't active in your browser after the upgrade. You may want to uninstall Sun's java plugin from your computer.

Verwijderd

http://developer.java.sun.com/developer/onlineTraining/Programming/BasicJava1/dba.html

Misschien heb je wat aan die link, die andere links die ik heb zijn alleen over het beginnen met jdbc, maar dat kan je wel denk ik :)

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
die Class.forName( jdbc driver ) geeft waarschijnlijk het probleem, de mm.mysql driver wordt denk ik niet gevonden.

• Krooswijk.com
zo'n gevoel heb ik inderdaad ook, denk dat ik de mmmysql drivers jar mee moet geven in de applet archive tag ofzo, maar dat mislukte de eerste keer ook... ga er effe verder naar kijken...

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Op zaterdag 13 juli 2002 13:15 schreef Da Snake het volgende:
zo'n gevoel heb ik inderdaad ook, denk dat ik de mmmysql drivers jar mee moet geven in de applet archive tag ofzo
weet het eigenlijk wel 99% zeker dat die jar meegeven moet worden! Applet draait lokaal @ client dus jar kan niet gevonden worden...

suk 6 :)

• Krooswijk.com
dat was hetm het werkt... eindelijk :9~
Pagina: 1