hallo, heb al een paar eerdere topics gevonden maar geen echte oplossing. als ik lokaal via de appletviewer m'n applet bekijk worden alle benodigde gegevens goed weggeschreven naar de mysql database (via jdbc-mmmysql driver). niks aan de hand. ik gebruik de volgende string:
als ik de applet nu via mijn browser wil gaan bekijken, wat uiteindelijk ook de bedoeling is, wordt er niks weggeschreven en krijg ik in m'n console de volgende foutmelding:
Hierbij is 'at Tetris.schrijfSessieGegevens(Tetris.java)
' het moment waarop het in mijn code fout lijkt te gaan.
Weet iemand waar dit aan ligt, is het een mysql probleem, moet ik iets van een speciale internet user aanmaken ofzo?
code:
1
| String db = "jdbc:mysql://127.0.0.1:3306/Snake?user=root"; |
als ik de applet nu via mijn browser wil gaan bekijken, wat uiteindelijk ook de bedoeling is, wordt er niks weggeschreven en krijg ik in m'n console de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| java.lang.ClassNotFoundException: java.io.IOException: Connection failure with 401 at sun.plugin.protocol.jdk12.http.HttpURLConnection.getInputStream(Unknown Source) at java.net.HttpURLConnection.getResponseCode(HttpURLConnection.java:230) at sun.applet.AppletClassLoader.getBytes(AppletClassLoader.java:219) at sun.applet.AppletClassLoader.access$100(AppletClassLoader.java:42) at sun.applet.AppletClassLoader$1.run(AppletClassLoader.java:138) at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method) at sun.applet.AppletClassLoader.findClass(AppletClassLoader.java:135) at sun.plugin.security.PluginClassLoader.findClass(Unknown Source) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:299) at sun.applet.AppletClassLoader.loadClass(AppletClassLoader.java:112) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:255) at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:315) at java.lang.Class.forName0(Native Method) at java.lang.Class.forName(Class.java:120) at Sessie.connectDatabase(Sessie.java) at Tetris.schrijfSessieGegevens(Tetris.java) at Tetris.update(Tetris.java) at sun.awt.RepaintArea.update(RepaintArea.java:337) at sun.awt.windows.WComponentPeer.handleEvent(WComponentPeer.java:200) ... |
Hierbij is 'at Tetris.schrijfSessieGegevens(Tetris.java)
' het moment waarop het in mijn code fout lijkt te gaan.
Weet iemand waar dit aan ligt, is het een mysql probleem, moet ik iets van een speciale internet user aanmaken ofzo?