Toon posts:

problemen met kt133 chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

jullie denken natuurlijk weer weer zon leek die niet kan searchen, maar helaas ik heb het wel gebruikt.
Ik heb gezocht in alle formus en ik vond maar 3 topics
aan 2 had ik niks en de andere wist ik al half.
Maar goed nu eerst het probleem.
Ik had tot voor kort geen problemen met mijn comp. Had er w2k pro op staan niks aan de hand.
nou ik maak zelf muziek en gebruik daar voor reason en acid xpress. Toen ik laast ff een nummer wou maken en ik aan het opnemen was begon reason (gebruik ik als drum computer) opeens over te slaan. Nou mijn hele nummer verneukt dus ik denk ff defragmenteren al mijn parties gedeframmenteerd, had niks geholpen. Dus ik denk hij staat er al weer een maand of 2 op ff formanten. 2 dagen later alles weer geinstalt weer niks. Maar nu blijkt dat mijn comp nog erger aan het klooien is. Elke keer als ik de n64 emulatie opstart loopt hij vast. Ik heb dit probleem al eerder op gelost door een largepageminmum toe te voegen aan het register van w2k. Dit was een oplossing van microsoft.
Ik heb dit dus weer gedaan, maar het hielp niks. Ook de simpelste opengl (Q2) loopt niet lekker dit gelt voornamelijk als iemand uit elkaar spettert. Dit zou moeten zijn verholpen met de via4 1 drivers maar niet dus.
O nog een ding ik heb een nieuwe fan in mijn voeding gezet zo dat het probleem kunnen zijn ?
Mijn bak liep als een zonnentje na de psu mod pas nadat ik hem heb geformat met de nieuwe fan liep dit kut.
En als hij nu vastloopt regageerd ctr+alt+delete niet meer alleen mijn reset knop.
Wat betreft de bois die staat standaart.

Om het even te verduidelijken hier mijn specs

CPU: Duron 700
MB: Aopen k73 pro (kt133 chipset)
VIDEO: Radeon 7200
GEHEUGEN: 256 mb merkloos
CD: 40x Philips
KOOLER: Zalman 5100 CU
PSU: 300 Watt mekloos

Dus nu is mijn vraag is mijn systeem nu echt zwaar brak geworden en moet ik iets nieuws kopen (P3) of de voeding is brak. Of kom ik reken kracht te kort en crash daardoor mijn w2k. Misshien het geheugen ??

Kort om ik weet het niet
Iemand oplossingen heel erg graag want het geld heb ik momenteel niet :(

BVD

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al geprobeerd de VIA 4-in-1 drivers opnieuw te installeren?
Heb je de VIA 686B PCI Latency bugfix al geprobeerd?

Check anders www.viahardware.com :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ga het ff proberen alhoewel ik niet zo weten waarom een herinstal zou gaan werken
Die fix wist ik nog niet bedankt, ff kijken of het werkt
Ik ben vergeten te vermelden dat ik ook nog een

Sb Live 5.1 player er in heb zitten

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ben ff bezig geweest maar nog steeds geen vooruitgang hij loopt nog steeds niet lekkr onder Q2
:(
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn ?
Ik weet het niet :(

• Freeze-o
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-12-2022

Freeze-o

Een D00D Avatar

Zelfde probleem en ik heb een Athlon 1400 op hetzelfde mobo en idd ook een 5:1 ik vermoed daarom ook dat het daaraan licht...

Dell Precision Rack 7910

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Is bekend dat Via southbridge + SB Live!/Audigy problemen kan maken.

Haal die Live! er ff uit en probeer het even met de onboard sound (zit er vast wel op :+). Dat is _GEEN_ permanente oplossing, maar als het probleem dan weg is weet je wel waar het aan ligt (geen onboard sound of geen zin in een hoop gekraak van brakke onboard sound? probeer dan maar helemaal zonder sound).

En dan kun je dus eventueel naar een andere soundkaart gaan kijken :P of met patches gaan kutten

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Ocelot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08-2011

Ocelot

What The Frag?

Heb je de VIA 686B PCI Latency bugfix al geprobeerd?
Dat denk ik ook! (Ik had namelijk zo'n zelfde probleem.....)

System Specs

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
W3ird_N3rd schreef op 07 september 2002 @ 21:27:
Is bekend dat Via southbridge + SB Live!/Audigy problemen kan maken.

Haal die Live! er ff uit en probeer het even met de onboard sound (zit er vast wel op :+). Dat is _GEEN_ permanente oplossing, maar als het probleem dan weg is weet je wel waar het aan ligt (geen onboard sound of geen zin in een hoop gekraak van brakke onboard sound? probeer dan maar helemaal zonder sound).

En dan kun je dus eventueel naar een andere soundkaart gaan kijken :P of met patches gaan kutten
Het kan goedkoper :)...

Heb je de laatste bios :?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ehm, als je zelf geen moeite wil doen dan moet je eigenlijk hier ook niet komen vragen of je hardware kapot is. Je kan zelf ook wel bedenken dat je eerst ff met minimale hardware moet formateren en windows erop zetten en dan kijken of het probleem nog bestaat, waarna je de rest er een voor een weer inzet (ook extra fans en zut op de minimale config ff loskoppelen, ook DVD drive en wat je ook voor leuks hebt (windows install kan van HD)). Of je stopt ff je videokaart/cpu/moederbord in de pc van een vriend of buurman. Als dat allemaal niks oplevert install je even windows98(SE) of ME of zelfs XP en kijkt of het nog hetzelfde is. Je komt het probleem vanzelf tegen op die manier, of je lost het op zonder dat je weet wat je gedaan hebt (bijv omdat je per ongeluk wat stof op de goede plek hebt verwijderd met het uithalen/inzetten van je pci kaarten).

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1