SSHD conn wel geaccepteerd, werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ls,

Ik heb met me n00b hoofd een mandrake 8.1 bak geinstalleerd, nou stuur ik een putty naar het ip, juiste poort, met me win2k bak.

Wat er dan gebeurd, is een tijdje een zwart scherm, en dan sluit de pc deze putty zonder melding. Als ik het naar een andere poort stuur wordt de connectie niet geaccepteerd en geeft de pc een mooie error melding.

Ping werkt goed. Ik heb niet met de instellingen van Samba of SSHD gerotzooid (te weinig kennis), en vraag me af hoe ik een connectie naar die bak krijg.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Draait je SSHD wel? (ps -axf | grep sshd)
Staat je firewall niet toevallig te firewallen op 22, met stealth zodat je geen deny krijgt maar een timeout?
Is de host-key niet per ongeluk veranderd?
Zijn nog veel dingen mogelijk.
Kijk es in de logs (/var/log/...)

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
te veel! ik weet niet een waar dit staat, hoe ik de info kan retreven. Ik zal wat config files na gaan, maar ik heb nog niets veranderd.

<remider>
Me = N00b
</reminder>

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 14:07 schreef Four het volgende:
te veel! ik weet niet een waar dit staat, hoe ik de info kan retreven. Ik zal wat config files na gaan, maar ik heb nog niets veranderd.

<remider>
Me = N00b
</reminder>
less /var/log/auth.log bijvoorbeeld. En dan heb je nog veel meer logs, gewoon even de meldingen doorspitten. Dan wel alleen de laatste meldingen he... Dus even proberen in te loggen met putty, en dan meteen logs kijken, en helemaal naar het eind scrollen (Shift-G in less)

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Juist, dat is noob nivo! :P

Ik zal even gaan zoeken na me werk.

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 14:22 schreef Four het volgende:
Juist, dat is noob nivo! :P

Ik zal even gaan zoeken na me werk.
Neu, das onder N00B nivo, een beginnende n00b moet toch wel weten hoe `less` werkt nietwaar...
En mijn eerste aanwijzing was nou niet bepaald boven n00b nivo, ik gaf aan waar je de logs vindt. Ik durf alleen niet uit mijn hoofd te zeggen of degenen die ik in de 2e post heb gezet doe goede zijn, dat verschilt per distro :P
Pagina: 1