Ik heb vanochtend mijn nieuwe mobo binnen gekregen en kan dus nu eindelijk mijn P4 systeem af bouwen. Nou was het de bedoeling dat het systeem in een Chieftec kast komt (DA-01-BD) met bijhoorden de Chieftec/Sirtec HPC-340-201 voeding. Volgens de site van Tweakshop, waar ik deze kast gekocht heb, is deze voeding volledig P4 compatible (zie ook Tweakshop.nl). Maar nou wil ik m'n mobo inbouwen en merk ik dat een van de power connectors niet past. De connector die volgens die voeding gebruikt moet worden lijkt op die van een AT voeding en het lijkt niet echt te passen op het mobo (zie hier, het is de connector naast de gewone ATX Power connector, in de handleiding aangeduidt als AUXPWR1). Ik heb wat zitten rommelen met de connector op de voeding en die zou er op moeten passen zij het niet dat er een soort palletje op zit wat in de weg zit waardoor je de connector niet op het mobo kunt drukken.
Na een hoop uitleg de vraag: hoe moet ik me mobo aansluiten? Moet ik dat palletje er gewoon afhalen en aansluiten op die enige mogelijke manier of komt het er op neer dat ik een andere voeding zal moeten aanschaffen?
Na een hoop uitleg de vraag: hoe moet ik me mobo aansluiten? Moet ik dat palletje er gewoon afhalen en aansluiten op die enige mogelijke manier of komt het er op neer dat ik een andere voeding zal moeten aanschaffen?