Toon posts:

[dreamcast] Ben eruit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pfjieuw, ben er eindelijk uit!

Ik ga zo een NIEUWE dreamcast kopen en de spellen 2ehands. Ik wou eerst een 2ehandse dc kopen maar dan zit je met garantie :(. Geweer koop ik wel 2ehands.

Maar wat zijn echt must-haves voor de dreamcast?
Ik ben nu al divx viewer aan het downloaden, is dat wat en werkt het?

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
shenmue 1,2
soul calibur
metropolis street racer
grandia 2
skies of arcadia
en nog een hoooop meer waar ik zo ff niet opkom

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 12:04
Crazy Taxi :? :)

Verwijderd

toni hawk pro skater 2

-edit-

en die sonic game :P

Verwijderd

Topicstarter
Spellen weet ik nu wel, maar ik zoek echt van die dingen als emulators dat je playstation kan spelen, snapt u?

Verwijderd

Kijk gewoon even op DCEmulation

Een van de dingen die mij aansprak is de SNES-emu.
Mijn vader kam 2 weken geleden namelijk thuis met een cdtje met ongeveer 660 SNES-rommetje >:)

Verwijderd

Waar koop jij hem eigenlijk? Ik zoek namelijk nog een winkel waar ik er eentje kan kopen, maar bij Dimensionplus krijg je gelijk modem, demo software erbij, voor 119, terwijl ik alleen die console wil met joypad(s) en memory.

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

ik had dat dreamsnes.. maar dat loopt bij mij niet echt op 100% snelheid van de snes..

iemand fix ? of is het zelfs bij nieuwste versie nogal hakkelig ?

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:04

m0nk

16-09-2003 15.15

virtua tennis! :D en uiteraard Soul Calibur!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Ow kijk eens, bij Nedgame, heb je voor 99 euro een Dreamcast met 3 spellen (alleen niet duidelijk welke) voor 99 euro, en het wordt de volgende dag thuisbezorgd, nou dan druk ik wel gelijk op bestel.

OK beter lezen!

Bij aankoop van 3 spellen een dreamcast voor 99 euro.

• pp_
  • Laatst online: 29-11-2021

pp_

deze spellen beveel ik je aan: head hunter, shenmue 2, confidential mission, sonic adventure 2, metropolis streetracer, dead or alive 2 en monaco grand prix 2 is toch ook wel cool :)

• pp_

pp_

Op maandag 08 juli 2002 13:30 schreef yamAUchi het volgende:
ik had dat dreamsnes.. maar dat loopt bij mij niet echt op 100% snelheid van de snes..

iemand fix ? of is het zelfs bij nieuwste versie nogal hakkelig ?
welke versie heb je?

Verwijderd

wil je mijne niet kopen :P met 2 controllers en heel veel spellen

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 14:22 schreef kappiesjon het volgende:
wil je mijne niet kopen :P met 2 controllers en heel veel spellen
Als je hem vandaag nog komt brengen dan koop ik hem wel voor een leuk bedrag, mits hij het doet.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 22:42
Wat moet bovenstaande ervoor hebben en welke spellen zijn het ?
ik wil er nl ook al een tijdje een maar vond ze iedere keer te duur voor het feit dat ze toch niet meer gemaakt werden.
en psxshop had een Limited edition die ik wel wilde maar die waren niet ( meer?? ) leverbaar. Volgens mij heeft ie ze nooit gehad :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

d8 nieuwste versie

trouwens [ontopic] powerstone 1 / powerstone 2 / capcom vs snk zijn ook geweldig

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:40
Gameshop in Den Haag doet ze nu ook voor een leuk prijsje weg... 99 pleurootjes voor een Dreamcast in box...

Ik denk d'r over om een tweede te kopen, mocht m'n eerste het ooit begeven *snif*

Liege, liege, liegebeest!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Termy

valt er nog wat te fragge?

sonic adventure (1/2)
soul calibur
shenmmue (1/2)
crazy taxi
head hunter
powerstone (1/2) vooral 2 met z'n vieren is cool :)
skies of arcadia
grandia2
virtua tennis

damn we hebben zo veel coole spellen (legaal! :P).

dreamcast ownt gewoon balletjes, met playshit marketing had sega nu zwaar gedomineerd :(

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Ik zou in ieder geval Shenmue 1,2 kopen, soul caliber, powerstone 2 , maar er zijn nog meer goede games.
Bij de V&D zag ik laats nog spellen voor maar 7,50 , waaronder Ferrari challenge ofzo :) toch neit duur

Verwijderd

Dat is toevallig, ik wil namelijk ook al een Dreamcast gaan kopen :)

Ik heb al wat topics doorgezocht voor sites waar je spellen kan bestellen, die heb ik ook gevonden, maar die hebben vast niet alle spellen. Als je spellen uit Azie bestelt, krijg je dan geen Japanse/Koreaanse texten, en zou daar wat aan te doen zijn? :)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op maandag 08 juli 2002 14:42 schreef Termy het volgende:
sonic adventure (1/2) check
soul caliburcheck
Shenmmue (1/2) check prt2 nie
crazy taxicheck
head hunter
powerstone (1/2) vooral 2 met z'n vieren is cool :)check
skies of arcadia
grandia2
virtua tennis[b]check[/b

damn we hebben zo veel coole spellen (legaal! :P).

dreamcast ownt gewoon balletjes, met playshit marketing had sega nu zwaar gedomineerd :(

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• RSP
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

Sega Rally 2
F55 Challenge
MSR

dat soort spul :)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:58
DOA 2 demoi gezien en hij zag er beter uit dan tekken tag tournament(beste spel ooit!)
issie btw ook verkrijgbaar voor PS(2) ?

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Capcom VS SNK 2 voor de straatvechtende verslaafde.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor 50 euro gematst!

De 2ehands deed het niet, dus kreeg ik "achter de rug" een nieuwe.
Gematst: 40 euro.

4 playstation spellen met de waarde van 14 euro geruild tegen controler van 20 euro
Gematst: 6 euro

Nieuwe kabeltje, 2ehandse deed het gewoon maar die teste hij op de kapote 2ehands dc
Gematst: 4 euro

Er zat geen demo cd bij, die gooide hij er ff bij
Gemats: ??? euro.

Toch ff lekker dudes!

Alles bij elkaar was ik 89euro* kwijt voor een NIEUWE dreamcast + 2controlers + 1 spelletje + 3 maanden winkelgarantie erbij *D

*+ nog 15 euro voor een 2e spelletje (house of the dead 2), maar die kreeg mijn broer van mijn moeder omdat hij voor theorie geslaagd was!

Maar hij doet het niet (zie dit topic)

Verwijderd

Crosspost! :P

Hier is een officieel lijstje van Sega met alle U.S. DC spellen

Hoe zit het trouwens met de internet mogelijkheden? Ik weet dat er ooit een online project was begonnen voor de DC, maar dat was niet helemaal gelukt.
Is het ook mogelijk om via een netwerk het internet op te gaan (via een Linux gateway)?

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Er is idd Linux beschikbaar op de DC als het goed is.

Maar voor online mogelijkheden moet je wel DreamKey 3.0 hebben, anders werkt het niet.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 18:29 schreef Terr het volgende:
Crosspost! :P

Hier is een officieel lijstje van Sega met alle U.S. DC spellen

Hoe zit het trouwens met de internet mogelijkheden? Ik weet dat er ooit een online project was begonnen voor de DC, maar dat was niet helemaal gelukt.
Is het ook mogelijk om via een netwerk het internet op te gaan (via een Linux gateway)?
Als je een oude telefooncentrale op de kop weet te tikken (of een nieuwe :P ) dan kun je via je pc (breedband/adsl) het internet op (met je DC modem).
Het is geen makkie om met winroute spellen online te krijgen, maar het kan.

:7

• GZ

GZ

!!

DreamSNES loopt nog niet op de volle 100 % inderdaad. Het moet gewoon nog wat getweaked worden zodat het goed loopt. Met DSNES kun je trouwens ook MP3 files afspelen. Plus dat als je je geluid softwarematig 'mute' je een speed boost krijgt.

De laatste versie is geloof ik 0.9.6 of 0.9.7. Let wel op dat je met de laatste versie een SNES rom CD brand met een MP3 file in de sound folder.

Maar goed, dat staat ook allemaal in de FAQ of de readme.txt van DSNES.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• pp_

pp_

gexqon: gefeliciteerd met je verstandige keuze :D

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 19:06 schreef Braadkip het volgende:

[..]

Als je een oude telefooncentrale op de kop weet te tikken (of een nieuwe :P ) dan kun je via je pc (breedband/adsl) het internet op (met je DC modem).
Het is geen makkie om met winroute spellen online te krijgen, maar het kan.

:7
Winroute? Waar zie je me voor aan joh? :)
Ik gebruik een echte router/gateway: Linux, alles staat zo ingesteld dat echt alles naar buiten door wordt gelaten, zo hoef je nooit iets te portmappen

Maar het kan zo wel met een DC? :)

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op maandag 08 juli 2002 18:56 schreef GolbeZeromus het volgende:
Er is idd Linux beschikbaar op de DC als het goed is.

Maar voor online mogelijkheden moet je wel DreamKey 3.0 hebben, anders werkt het niet.
Weet iemand toevallig nog waar ik die kan krijgen of downloaden (laatste is toch niet illegaal of wel :? )

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• GZ

GZ

!!

Op maandag 08 juli 2002 20:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Weet iemand toevallig nog waar ik die kan krijgen of downloaden (laatste is toch niet illegaal of wel :? )
Downloaden is volgens mij wel illegaal. Ik dacht eerst ook dat het freeware was. Trouwens, dat denk ik nog steeds.

http://www.dk3.sega-europe.com/

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op maandag 08 juli 2002 20:29 schreef GolbeZeromus het volgende:

[..]

Downloaden is volgens mij wel illegaal. Ik dacht eerst ook dat het freeware was. Trouwens, dat denk ik nog steeds.

http://www.dk3.sega-europe.com/
Bedankt voor de link.

<off topic> DC is vandaag wel in trek zeg :P </off topic>

• GZ

GZ

!!

Het ziet er volgens mij naar uit dat DreamKey 3.0 gratis te bestellen was/is als je je DC hebt geregged.

Ik kom niet verder op die site omdat ik geen dreamarena login heb of iets dergelijks. :?

Verwijderd

zoals de echte DC-Diehard weet :P stuur ff een mailtje naar Free Record Shop dat je dreamkey er niet bij zat bij aankoop en je krijgt de nieuwste gratis en voor niks opgestuurd

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op maandag 08 juli 2002 20:41 schreef GolbeZeromus het volgende:
Het ziet er volgens mij naar uit dat DreamKey 3.0 gratis te bestellen was/is als je je DC hebt geregged.

Ik kom niet verder op die site omdat ik geen dreamarena login heb of iets dergelijks. :?
Nah die had ik dus ook niet maar ik heb hem ff in m'n favorieten gezet. Kan ik daar later nog eens naar zoeken.

• GZ

GZ

!!

Hehe cool. Maar volgens mij verkopen ze helemaal geen DC's meer bij de FRS. Staat dan nogal dom fdat je zegt dat je pas geleden een DC hebt gekocht, want ik neem aan dat ze vragen waar je hem hebt gekocht?

Verwijderd

toen ik de nieuwe dreamkey aan had gevraagd verkochte ze die ook al niet meeer.. gewoon zeggen dat je er nu pas achter bent gekomen ofzo.. als ik hem nog kan vinden stuur ik hem wel naar je toe hoef je alleen verzendkosten te betalen heb hem nooit gebruikt... Vraag me af of je echter nog online kunt komen !

• GZ

GZ

!!

Op maandag 08 juli 2002 20:48 schreef kappiesjon het volgende:
toen ik de nieuwe dreamkey aan had gevraagd verkochte ze die ook al niet meeer.. gewoon zeggen dat je er nu pas achter bent gekomen ofzo.. als ik hem nog kan vinden stuur ik hem wel naar je toe hoef je alleen verzendkosten te betalen heb hem nooit gebruikt... Vraag me af of je echter nog online kunt komen !
Jazeker moet het lukken. Je kan zelfs je eigen ISP kiezen. Maar dan moet ik weer een broadband apadter zien te vinden, en dat is heel moeilijk volgens mij.

Verwijderd

plus dat de broadband adapter niet werkt op PAL systemen... zover ik weet. Kijk ff op http://www.lik-sang.com daar kan je nog wel het 1 en ander importeren voor de DC

Er was ook een programmaatje om alles via winroute te laten lopen en een xtra modem in je computer... gewoon 56k modem dus

edit:

wist je dat je ook VCD kan afspelen ?

jammer toch dat de DC dood is

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op maandag 08 juli 2002 20:43 schreef kappiesjon het volgende:
zoals de echte DC-Diehard weet :P stuur ff een mailtje naar Free Record Shop dat je dreamkey er niet bij zat bij aankoop en je krijgt de nieuwste gratis en voor niks opgestuurd
En jij denkt dat dat nu nog werkt :?

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 20:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

En jij denkt dat dat nu nog werkt :?
ja

• GZ

GZ

!!

Hmmmm. Om eerlijk te zijn heb ik liever een DC toetsenbord. Maar die is niet te vinden op liksang.

Edit: Wel te vinden, niet te bestellen.

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 19:36 schreef Terr het volgende:

[..]

Winroute? Waar zie je me voor aan joh? :)
Ik gebruik een echte router/gateway: Linux, alles staat zo ingesteld dat echt alles naar buiten door wordt gelaten, zo hoef je nooit iets te portmappen

Maar het kan zo wel met een DC? :)
Yep :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus die divx is wat? Mooi, dan brand ik nu ff 2 cd's (de viewer en de divx). Kan ik lekker vakantie foto's kijkuh

Verwijderd

Topicstarter
btw: ondersteunt hij cd-rw?

En waar vind ik legale roms die ik kan branden?

• GZ

GZ

!!

Nee, CDRW kun je vergeten. Een nieuwe distributie van TuxNES met PDRoms kun je vinden op het al zo vaak genoemde www.dcemulation.com.

Verwijderd

VCD's kijken is ook wel leuk kijk ik die ook weer es,had nog zo'n voorraad liggen van voor het divx tijdperk :)

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 15:51
kben ook trotse eigenaar van een DC :)
kmoet maar eens meer spellen regelen wantk speel niet meer zo vaak :'(

• pp_

pp_

Op maandag 08 juli 2002 21:27 schreef Geqxon het volgende:
Dus die divx is wat? Mooi, dan brand ik nu ff 2 cd's (de viewer en de divx). Kan ik lekker vakantie foto's kijkuh
dan zou ik eerst even [topic=379403] lezen anders blijf je maar cds verneuken :D

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 20:55 schreef GolbeZeromus het volgende:
Hmmmm. Om eerlijk te zijn heb ik liever een DC toetsenbord. Maar die is niet te vinden op liksang.

Edit: Wel te vinden, niet te bestellen.
Wil je em hebben????
dennis_Lier@hotmail.com
Pagina: 1