Finlux breedbeeld 70cm voor 319¤ koopje of rommel?

Pagina: 1
Acties:
  • 511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 23:52
Hier in de buurthebben we een anbeiding, een finlux 70cm breedbeeld tv voor "maar" 319 euro, aleen deze week krijg je dus de tv voor deze prijs, volgende week is die weer 80 euro duurder...

Ik moet nog een verjaardagskadootje hebben :)

Na wat zoeken lijkt het dit model te zijn:

CTW-2827T
Afbeeldingslocatie: http://www.finlux.nl/images/product/ctw2827t_gr.jpg
Met de volgende specs:

72cm FST Beeldbuis / ONE CHIP TV
Stereo geluidsweergave (A2 + NICAM)
PAL B, G
100 + 1 AV Voorkeuzezenders
ATS zoeksysteem
Automatische fijnafstemming
Menu-sturing in 9 talen, waaronder Nederlands
OSD (On Screen Display)
Teletekst
Program / Timer functie
Sleeptimer
2 x Scart + AV cinch
Hoofdtelefoon aansluiting
AVL (Audio Volume Limitting)
Kinderslot
Afstandsbediening
Afmetingen (HxBxD): 49,0 x 81,5 x 49,0 cm
Gewicht: 35 Kg
Adviesprijs: EUR 449,-

Is dit wat???
Ik heb gewoon niet meer te besteden, dus kom niet aan met een dure sony of zo, want dat heb ik gewoonweg niet....

Ik ben erg benieuwd naar de prijs en kwaliteit verhouding, zijn goede en slechte punten, etc, uiteraard zijn gebruikers ervaringen gewenst!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

hoort meer in audio video denk ik

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

uit dit topic [topic=400400/1/50]
hoi,
Ik heb een maandje of 3 geleden een Breedbeeld tv van dat merk gekocht en ben erg content over de kwaliteit en afwerking van dit ding..........

Als ze bij al hun producten deze eigenschappen hanteren dan zit ut wel snor........

ik hoop dat wat aan mijn Ervaring met dit merk hebt!!!!

groet,

of lees ander hier es verder

Finlux, Cyberhome of Vestel ?

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18

MrN

hmm welke winkel is die in de aanbieding :D?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Finlux = Nokia, volgens mij zit dat wel goed...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

GT >> AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53
Finlux is zelfde soort merk als audiosonic en supertech... ik zou het niet doen maar voor een 'merk' tv gaan...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
(jarig!)
Ik zou Finlux als merk ook niet echt vertrouwen. En het is ook niet echt voor niets. Ik zou wat geld bij leggen en voor een wat beter merk gaan. Dan heb je denk ik veel meer waar voor je geld.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Op maandag 08 juli 2002 16:42 schreef GFM het volgende:
Finlux is zelfde soort merk als audiosonic en supertech... ik zou het niet doen maar voor een 'merk' tv gaan...
IDD, ik vraag me af hoe het met de service is van Finlux. Je kan beter een Philips, JVC of Sony nemen dan weet je zeker dat als je TV stuk is dat het niet lang duurt voordat het geregeld is.

Panasonic is ook erg slecht qua service. Ik werk namelijk bij een audio/video zaak en heb het zelf ervaren...

BOINC stats

Verwijderd

Finlux is hetzelfde als AKAI vroeger was dacht ik?!.
dat het nokia is lijkt me sterk...of akai is ook nokia..

Verwijderd

Ik zag vandaag ook in de nieuwe wehkamp een soortgelijke breedbeeld TV. Deze was inclusief "designmeubel" 499 euro.

Of het kwaliteit is :?
Ik leg er liever 300 euro bij voor een philips,jvc of een panasonic. Zolang er maar een philips beeldbuis inzit want deze schijnen nogal goed te zijn. (nieuwe types)

Volgens mij gebruikt Samsung ook philips beeldbuizen. (dacht zoiets gehoord te hebben)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ben zelf ook op zoek naar een nieuwe breedbeeld
mar finlux :X

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Tja, ik heb zelf ook een AudioSonic 55cm TV van de Aldi. Was maar fl. 399,= :9 Ik weet dat het niet echt iets is, maar hij geeft best redelijk beeld, en de speakertjes ervan gebruik ik toch niet. Andere 55cm TV's waren boven de 500,=..
Als je geen moeite hebt met een budget TV zou ik het doen, maar anders even doorsparen voor een Philips..

Verwijderd

het is wel een gok, waar kon je dat ding kopen?

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

Op maandag 08 juli 2002 16:46 schreef BachW het volgende:

[..]

IDD, ik vraag me af hoe het met de service is van Finlux. Je kan beter een Philips, JVC of Sony nemen dan weet je zeker dat als je TV stuk is dat het niet lang duurt voordat het geregeld is.

Panasonic is ook erg slecht qua service. Ik werk namelijk bij een audio/video zaak en heb het zelf ervaren...
...en ik bij het bedrijf dat o.a. voor Philips repareert. die Finlux tv's komen nogal eens langs, en die worden dan gewoon doorgestuurd naar een extern reparatiebedrijf. ALs ik wist hoeveel er verkocht werden kon ik zeggen of ze eerder kapot gaan dan PHilips tv's, maar helaas, die cijfers heb ik niet...

"People should know when they're conquered..."

• Gully
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Op maandag 08 juli 2002 16:50 schreef beek402 het volgende:
Finlux is hetzelfde als AKAI vroeger was dacht ik?!.
dat het nokia is lijkt me sterk...of akai is ook nokia..
die beeldbuizen komen van een nokia fabriek afrollen, althans dat is wat ik me heb laten vertellen. Vroeger kwam je ook nog wel eens een Nokia televisie tegen (ja echt waar ;)) En akai lijkt me al zeer sterk, want dat zit helemaal niet in finland, maar daar ergens in het oosten :)toch?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• ziekloon
  • Laatst online: 02-08 09:11
Nou, aan die DVD speler die ik eventjes heb gehad (Finlux DVD 510) was niks Fins te ontdekken. Een simpel chinees-achtig geval met werkelijk absurd slecht geluid via de AC3-decoder (heb een behoorlijke 5.1 receiver). Ook het beeld was niet om over naar huis te schrijven. Heb het ding teruggestuurd (Wehkamp heeft zo zijn voordelen), een ander exemplaar laten komen. Zelfde bizarre ruis + een trillend geluid bij opspinnen van een DVD. Opnieuw snel teruggestuurd en een ECHTE DVD-speler gekocht (Sony NS400). Wat een verademing.
Moraal van het verhaal: Als die TV van Finlux net zo'n kwaliteitsnivo heeft als de DVD-speler.. laat dan maar. Voor minder dan 500 Euro heb je een Philips breedbeeld.. weliswaar 50Hz, maar prima kwaliteit.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 22:43
finlux = nokia idd
Een nokia van een maat van mij was binnen 2 jaar kaduuk aan de hoogspanning en is "gemaakt" en heeft nu weer andere kuren.
als je bedenkt dat waarschijnlijk een Philips 3x zo lang mee gaat is ie best goedkoop.

btw ik heb een Provision 52cm tv van 136 euro en het beeld is best goed alleen het geluid is ZWAAR kut, bovendien als ik het geluid uitzet hoor ik nog steeds geluid.

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Finlux is een echt b-merk :)
Goedkoop maar ik zou er niet veel van verwachten, voor iets meer koop je een mooie aristona of panasonic

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Finlux = eigen merk van finlux, maar het heeft een tijdje geleden een deeltje van akai gekocht (de vormgeving van sommige tv's (als je dat zo noemen mag bij finlux, ik vind het niet mooi :P) is hetzelfde als de akai eerder was). Het is een merk wat niet echt al te goed bekend staat qua stabiliteit, en deze tv is niet 100 Hz, iets wat wel fijn kijkt bij een 70 cm bb tv..

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Verwijderd

finlux is een van de betere B-merken

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
het lijkt erop dat die tv, náást het feit dat ie van finlux is, ook nog 's 50Hz is.. Ik garandeer je dat 5 minuten kijken naar zo'n grote 50Hz tv je keiharde koppijn bezorgd :)

edit: Volgende keer zal ik eerst de reactie van foxman lezen voor ik reageer :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 23:50 schreef Anthrax het volgende:
finlux is een van de betere B-merken
Waar baseer je dat op? Finlux is rommel en heeft niks met nokia te maken. Ik zie in die nieuwe Wehkamp pics van zon DVD Speler: Het typeplaatje is over het serienummer geplakt:

FINLUXvd 2324
als ze een beetje gevoel voor precisie hebben dan word het dit:

FINLUX dvd-32323 (voobeeldje dat typenummer bestaat waarschijnlijk niet.

Maar even ontopic, ik zou voor een Philips of Sony gaan. Antwoord op je vraag naar mijn mening: Rommel

Verwijderd

ik denk dat je beter iets meer uit kan geven maar grote kans dat je er dan ook langer plezier van gaat hebben. kan je van te voren nooit 100% zeker over oordelen maar grote kans is het wel.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
zorg dat je een maand omruilgarantie hebt, kun je altijd terug kaan als het niet bevalt

Verwijderd

[quote]Op dinsdag 09 juli 2002 12:51 schreef Zeepoog het volgende:
het lijkt erop dat die tv, náást het feit dat ie van finlux is, ook nog 's 50Hz is.. Ik garandeer je dat 5 minuten kijken naar zo'n grote 50Hz tv je keiharde koppijn bezorgd :)

[/quote

wat een onzin, dan zou dus half NL vroeger hoofdpijn hebben gehad of niet langer dan 5 minuten tv kijken

Verwijderd

[quote]
Op woensdag 10 juli 2002 10:36 schreef laureijs het volgende:
Op dinsdag 09 juli 2002 12:51 schreef Zeepoog het volgende:

[/quote

wat een onzin, dan zou dus half NL vroeger hoofdpijn hebben gehad of niet langer dan 5 minuten tv kijken
Idd...een normale 4:3 tevelisie is ook (meestal) 50 HZ.. hoe verklaar je dat dan?

Ik kan gewoon een film van 2,5 uur kijken op mijn 4:3 hoor :)

Verwijderd

Finlux wordt gemaakt in de Finse Televisie fabriek van Nokia Displays. (Nokia maakt ook tv's en monitoren)
De duurdere Finluxs breedbeelds hebben ook de Nokia games. Zoals Snake, Tetris van de mobieltjes maar dan op de tv.

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Op woensdag 10 juli 2002 11:41 schreef Shakespeer het volgende:

[..]

Idd...een normale 4:3 tevelisie is ook (meestal) 50 HZ.. hoe verklaar je dat dan?

Ik kan gewoon een film van 2,5 uur kijken op mijn 4:3 hoor :)
Het is niet waar dat je meteen hoofdpijn krijgt bij een 50 Hz, maar het kijkt wel een stuk onrustiger, daar komt nog eens bij dat je het bij een 70 cm breedbeeld beter merkt dan bij een 70 cm 4:3 beeld (of kleiner), dus bij een breedbeeld tv vanaf 70 cm is het zeker aan te raden om 100 Hz te nemen..

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 18:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 09 juli 2002 12:51 schreef Zeepoog het volgende:
Wat een onzin! Ik weet niet wat jij op je TV doet, maar ik lees er geen letters op hoor. Voor gewoon TV kijken voldoet 50Hz voor de meeste mensen prima. En ja, 100Hz is zeker rustiger. Ik heb een 100Hz en zodra ik even bij mijn ouders op de (grote) tv met 50Hz ga kijken, zie ik inderdaad wat verschilletjes en vanuit m'n ooghoeken knippert het iets meer, als ik erop let. Maar na 10min ben ik er al aan gewend en heb ik helemaal geen verademing als ik thuiskom ofzo...

100Hz is leuk en voor sommige zeer gevoelige mensen misschien zelfs een must, maar absoluut niet noodzakelijk voor een gemiddelde mens. Misschien dat jij gelijk koppijn krijgt van je TV, maar dat betekent niet dat je kan garanderen dat iedereen koppijn krijgt van een TV. Je zit er 3 meter vandaan man, dus die 50Hz krijgt maar een klein stukje van je netvlies, niet zoals bij een PC monitor dus, waar je met je neus opzit en kleine letters aan het lezen bent...

Vaak heeft iemand lang een 50Hz TV gehad en nooit ergens last van gehad, en dan ziet-ie een 100Hz en ziet dat het inderdaad rustiger is (laat dan als verkoper het liefst een stilstaand beeld zien, waarbij je het echt ziet) en is dan overtuigd dat-ie hoofdpijn van de 50Hz krijgt, waar hij al jaaaaren zonder problemen naar gekeken heeft.

Ik zal mijn volgende TV wellicht ook als 50Hz kopen... Lees ook deze eens:
[topic=219161/1/999]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

je (in het algemeen) hebt vast wel 'een point' als je zegt dat finlux en andere b-merken vast niet zo goed presteren als de a-merken. (dit lijkt mij nogal duidelijk).

Maar zodra je de behuizing van je tv opentrekt zul je zien dat 90% van deze B-merken gewoon gebruik maken van een Philips Beeldbuis, dus wat dat betreft.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

persoonlijk vind ik 100Hz wat mooier,.. maar verschil in prijs is groot.. Ik krijg wel wat brandende ogen met 50Hz en met 100Hz niet...
maar dat is idd zoals JvS dat zegt persoonlijk.

Finlux is btw wel een ok merk..
Een onderdeel van B&O.. (wilt niet gelijk zeggen dat et topspul is)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Mr_Gee
  • Laatst online: 04-07 09:01

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Onderdeel van B&O, tegelijkertijd een onderdeel van Nokia
en niet te vergeten Akai...
misschien moeten we Philips, Sony en Panasonic
ook maar even bellen, misschien willen ze mee doen :?

Proffesioneel Platzak

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 10 juli 2002 13:27 schreef Mr_Gee het volgende:
wat dacht je van 1 grote keten?
lijkt mij logisch :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

ziet eruit als dezelfde supervision die ik op me slaapkamer heb staan, ook grijs, kostte 55 cm 200 piek ofzo...

ook eenmalige actie,
beeld is superbol, slechte kwaliteit, beeldbuizen zijn van philips uit oude toestellen geloof ik, en wordt in taiwan ofzo erin gezet...

mijn beeld is nu 1/5e paars... na een jaar gebruik...
en ja, et kostte geen reet, maar et is ook geen reet...

• koelele
  • Laatst online: 03-08 21:01
Ik zag laatst nog dat nieuwe model van SONY 55cm flat geen breed ofcourse voor 350. Een maat van me had diezelfde 2 weken eerder voor 430 gekocht, na afdingen zelfs.... :(

Verwijderd

ik heb samen met mijn vriendin voor haar ook een 70cm 4:3 Finlux uitgezocht en ik vind het een prima ding. Wel gezorgd voor extra garantie omdat het nou eenmaal een b-merk is.

Maar de beeldkwaliteit is gewoon goed. Wel heb ik gemerkt dat de afscherming niet goed is. Dus geen draadloos telefoon basissation er naast zetten, en ook geen boxen (daar krijg je zulke mooie paarse hoeken van).

Andere merken krijg je voor dat geld gewoon een slag kleiner beeld. En dat vind ik niet lekker film kijken.

Dat ie 50HZ is is niet heel erg, hoewel 100HZ wel rustiger is.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 13:30 schreef drLiter het volgende:

mijn beeld is nu 1/5e paars... na een jaar gebruik...
en ja, et kostte geen reet, maar et is ook geen reet...
kost niets
heb je ook niets

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 13:27 schreef Mr_Gee het volgende:
Ik zal het uitleggen hoe het precies zit. Akai liet hun televisies bij Nokia maken in Finland. Toen ging Akai falliet en Nokia is toen verder gegaan met de Akai televisies bouwen alleen onder een andere naam namelijk Finlux.

Finlux bestond 10 jaar geleden overigens ook al en toen is het merk verdwenen en nu hebben de Nokia televisies deze naam gekregen.

De merknaam Akai is sinds kort opgekocht door een Chinees bedrijf en zijn ook hun eigen modellen gaan maken onder de naam van Akai.

Dus kort samengevat: Finlux = Nokia

• Peertje NL
  • Laatst online: 02-08 22:43
en als ik zo de verhalen over Nokia hoor met hoogspannings gezeik zou ik toch echt een beetje doorsparen.

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Wacht even, dit is toch echt te negatief over Finlux.

Ik ben een zeer gelukkig bezitter van een 72X100MC 100Hz finlux breedbeeld.
Ook ik had mijn twijfels, maar heb hem uiteindelijk toch gekocht. (ondanks dat ik eigenlijk een Loewe wilde (2 weken op proef gehad) maar die vond ik gewoonweg te duur.
En ik stond echt versteld van de beeldkwaliteit van de Finlux! Hij doet echt niet onder voor een Loewe! En dat voor een fractie van de prijs. Echt waar niets dan lof!

(Maar nu praten we wel over de skydesign 100Hz modellen, welke een beeldbuis bevatten die 3x meer glas heeft dan een normale finlux breedbeeld, vandaar ook het enorme gewicht van die skydesign 100Hz modellen)

Verwijderd

Het verschil tussen 100 hz en 50 hz is alleen maar een hoger oplossingsvermogen en daardoor dus scherper en rustiger beeld. Maar aangezien maar 25% van de mensen een breedbeeld heeft en daarvan maar 10% een 100 hz is het dus onzin dat je hoofdpijn krijgt van 50 hz. Op je monitor blijven de pixels niet lang "nagloeien" daardoor moet je een frequentie hebben hoger als de snelheid waarmee je ogen lichtverschillen kunnen verwerken. Dat is meestal 60 hz, soms hoger soms lager. Daardoor is een 75 hz beeldscherm prima, hoewel zelfs dat problemen kan geven daarom is 85 hz meer als genoeg. Dus al die mensen die helemaal trots zijn op hun 120 hz refreshrate -> je hebt er geen reet aan. Op de TV blijft het beeld veel langer nagloeien waardoor daar een veel lagere refreshrate kan worden gebruikt maar om een soepel beeld te geven wordt 50 hz gebruikt.

Waarom zijn breedbeeld TV's dan 100 hz aangezien 85 hz meer als zat is?

Nou heel simpel, het signaal (PAL) wordt standaard doorgegeven met een frequentie van 50hz, het zou heel lastig worden dat beeld dan om te zetten naar 85 hz. Terwijl 100 hz veel makkelijker is, het enigste wat de TV hoeft te doen is 2x hetzelfde beeldje achter elkaar weer te geven.

Dus als je wat goedkoper uit wil zijn -> gewoon 50hz kopen, mensen kijken al tig jaar naar 50hz, geeft nooit problemen...

• Crvdwoestijne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03-2020
Ook even een reactie als gelukkige bezitter van een Finlux 82x 110 mc. Als je een klein beetje beter je research gedaan had dan had je kunnen ontdekken dat die types met CTW aan het begin alleen op de nederlandse website staan. Op de officiële website staat er niets over. Nou stond in een ander topic dat de CTW modellen gewoon in Azië gefabriceerd worden en door een of andere vent in Dordrecht gelabeld worden als Finlux. Echter dit maakt het nog geen echte Finlux.

Die 82x 110 die ik heb is 100 hz, dubbele tuner, gigantisch veel aansluitingen etc. Deze en o.a. die 72x die iemand noemde in het topic worden echt in Finland gemaakt en hebben juist de reputatie van een kwaliteitsmerk omhoog te houden. Dat is ook wel duidelijk te zien aan de modellen, de afwerking, beeldkwaliteit, geluidskwaliteit en zelfs aan de menus en de ingebouwde spelletjes (zelfs in de gebruiksaanwijzing die in de tv ingebouwd zit en op het scherm op te roepen is, zit geen enkele spelfout).

Echter die CTW modellen en die DVD speler (510) zou ik niet al te hard vertrouwen. Kan leuk zijn en je hebt er misschien nog wel jaren plezier van maar het kan misschien ook geen kwaad om iets verder te kijken dan je neus lang is. Goedkoop kan later soms toch duurder uitvallen.

Overigens ter indicatie: de 82x 110 mc kostte 1550 Euro bij de Harige Smid (speciaal laten bestellen). Echt een aanrader (goedkoper dan loewe, zelfde beeldkwaliteit en meer opties).

(edit: wat typos weg, niet al te fris meer) :7

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 01:42 schreef Crvdwoestijne het volgende:
Ook even een reactie als gelukkige bezitter van een Finlux 82x 110 mc. Als je een klein beetje beter je research gedaan had dan had je kunnen ontdekken dat die types met CTW aan het begin alleen op de nederlandse website staan. Op de officiële website staat er niets over. Nou stond in een ander topic dat de CTW modellen gewoon in Azië gefabriceerd worden en door een of andere vent in Dordrecht gelabeld worden als Finlux. Echter dit maakt het nog geen echte Finlux.

Die 82x 110 die ik heb is 100 hz, dubbele tuner, gigantisch veel aansluitingen etc. Deze en o.a. die 72x die iemand noemde in het topic worden echt in Finland gemaakt en hebben juist de reputatie van een kwaliteitsmerk omhoog te houden. Dat is ook wel duidelijk te zien aan de modellen, de afwerking, beeldkwaliteit, geluidskwaliteit en zelfs aan de menus en de ingebouwde spelletjes (zelfs in de gebruiksaanwijzing die in de tv ingebouwd zit en op het scherm op te roepen is, zit geen enkele spelfout).

Echter die CTW modellen en die DVD speler (510) zou ik niet al te hard vertrouwen. Kan leuk zijn en je hebt er misschien nog wel jaren plezier van maar het kan misschien ook geen kwaad om iets verder te kijken dan je neus lang is. Goedkoop kan later soms toch duurder uitvallen.

Overigens ter indicatie: de 82x 110 mc kostte 1550 Euro bij de Harige Smid (speciaal laten bestellen). Echt een aanrader (goedkoper dan loewe, zelfde beeldkwaliteit en meer opties).

(edit: wat typos weg, niet al te fris meer) :7
Even ter indicatie, mijn 72x 100mc koste nieuw slechts 600Euro. (en dat was incl. BTW en verwijderingsbijdrage!)
Das dus echt geen geld voor zo'n kwaliteit! :)

• Crvdwoestijne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03-2020
Wat ook wel een aanrader is: de 72F101 mc. Geen helemaal platte beeldbuis maar wel een beeld om van te snoepen en meestal voor rond de 700 Euro.
Overigens is het model van mij (82 cm breedbeeld, dubbele tuner, vga-aansluiting etc.) ook bij bestekeus.nl verkrijgbaar voor 1399 Euro als je zo'n ding bij een webshop durft te kopen. Het model 82x 100 mc zou er nog zon 150 tot 200 Euro onder moeten zitten.

(edit: vraag via mail beantwoord)

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Verwijderd

Peertje NL schreef op 10 juli 2002 @ 19:56:
en als ik zo de verhalen over Nokia hoor met hoogspannings gezeik zou ik toch echt een beetje doorsparen.
dat is helemaal juist...ik heb een Finlux CTW en die gaat nu voor de 2e keer terug. heb hem gekregen bij mijn mobiel.....maar wat een BAGGER TV :(.

de eerste keer hebben ze al de hoogspanningsdop vervangen want ik had geen beeld, overigens is de servide van Selectro tot nu toe prima geweest. Alleen moet ie nu weer terug want ik heb weer geen beeld.

Verwijderd

Ik heb dus een 82 CM Finlux met ingebouwde DVD Speler

-DvD speler heeft het nooit gedaan >> ik had er al een dus lekker belangrijk
-na 6 maanden is een scart ingang al defect
-tevens zit er eem luide piep in de TV

Conclusie >> rotzooi niet aan beginnen

Vriend van mij heeft er toen ook een gehaald >> zelfde gezeik alleen doet zijn DVD speler het wel ;)

Verwijderd

Ook nog een reactie op 50Hz/100Hz,
Het tv-signaal is interlaced; er worden per beeld 2 frames uitgezonden, 1 met de even lijnen en 1 met de oneven lijnen. Bij een 50Hz tv worden deze na elkaar (meteen bij ontvangst) op het scherm gezet. Bij 100Hz wordt er gewacht tot beide frames binnen zijn en wordt het resulterende beeld dan op het scherm gezet.
Voordeel van 100Hz: geen trillend beeld meer (bv als er een horizontale lijn op beeldlijn 3 te zien is, maar niet op beeldlijn 2 en 4 zal deze op een 50Hz tv knipperend te zien zijn).
NADEEL: (en dat vind ik erger dan af en toe geknipper)
Beide beelden worden gedigitaliseerd, bij elkaar gerekend om de kam-effecten eruit te halen, en dan evt. nog door een sharpness filter gehaald. Al deze stappen verlagen de kwaliteit van het video signaal. Een 100Hz TV is uit principe nooit zo scherp als een 50Hz TV, en de meeste hebben een soort waas over het beeld waardoor het lijkt dat er alleen nog maar tekenfilms uitgezonden worden.
De kwaal (trillend beeld) is echt minder erg dan het medicijn (100Hz)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Hier krijg je een Finlux als je een telefoon koopt: http://www.ikwilgratisbel...nbiedingen_foto/tvgsm.htm Misschien leuk voor de mensen die een dergelijke tv willen kopen.
Pagina: 1