Toon posts:

[Win2kAS] Poorten mappen met R & R A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier nu Windows 2000 Advanced Server als server draaien.
Ik heb een getweakde ADSL modem (Niet via NAT getweaked, maar direct op de netwerkkaart aangesloten).

De ftp en webserver werken dus gewoon vie de server en hoef daarvoor niets door te mappen, maar op de werkstations wil ik bv. Direct Connect draaien zonder Passive mode en Couter-Striken.
Hoe moet ik dit nu oplossen met Routing en Remote Access?
Ik wou al WinRoute Pro installeren, maar als ik dat doe, dan kan ik Terminal Service niet meer gebruiken en dat moet toch wel kunnen.

Kan ik eigenlijk ook een range poorten invoeren bij Routing en Remote Access?

En waar moet ik wat nu precies invullen?

Heb de FAQ al doorgelezen :)

Thanx already!

Verwijderd

Topicstarter
Kijken of ik nu meer geluk heb met me medetweakers :)

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Routing and Remote Access snap-in starten

Routing and Remote Access -> server -> IP Routing -> Network Address Translation -> op gewenste adapter klikken met rechtermuisknop -> properties

-> tabblad general : public interface, maar ik vermoed het vinkje eronder uit (omdat je geen nat nodig hebt)

-> in tabblad Special Ports kan je gaan portmappen.

Een range invullen is volgens mij niet mogelijk. Als je daarvoor iets vindt hoor ik het ook graag :)

Ben je hiermee wat geholpen ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 12:48 schreef G8KeePeR het volgende:
Routing and Remote Access snap-in starten

Routing and Remote Access -> server -> IP Routing -> Network Address Translation -> op gewenste adapter klikken met rechtermuisknop -> properties

-> tabblad general : public interface, maar ik vermoed het vinkje eronder uit (omdat je geen nat nodig hebt)

-> in tabblad Special Ports kan je gaan portmappen.

Een range invullen is volgens mij niet mogelijk. Als je daarvoor iets vindt hoor ik het ook graag :)

Ben je hiermee wat geholpen ?
Thanx... hier kom ik wel iets verder mee :)

Alleen is het alstig dat ik geen range kan instellen.
Iemand enig idee waarom ik Winroute kan installeren en dan nog Terminal Servicesen als ik de service activeer van Winroute??

Waarschijnlijk maakt WinRoute gebruik van dezelfde poort als Terminal Services ofzo!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Misschien ben je hier iets mee, ik weet niet of die ranges kan mappen, maar 't is gratis dus waarom niet effe proberen hé :)

http://www.analogx.com/contents/download/network/pmapper.htm

Anderzijds vind ik het wel een beetje gek om een extern programma te gebruiken als de portmap functionalliteit reeds in win2k as zit ingebouwd.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 16:14 schreef G8KeePeR het volgende:
Misschien ben je hier iets mee, ik weet niet of die ranges kan mappen, maar 't is gratis dus waarom niet effe proberen hé :)

http://www.analogx.com/contents/download/network/pmapper.htm

Anderzijds vind ik het wel een beetje gek om een extern programma te gebruiken als de portmap functionalliteit reeds in win2k as zit ingebouwd.
Ziet er wel leuk uit :)
Gaat er wel is een keer mee stoeien denk.
En tja... als het ingebouwde programma niet de goede funtionaliteit heeft, dan moet je toch maar een ander gebruiken.
Net zoeits alsdat je Photoshop inplaats van Paint gebruikt... ofzoiets :S

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Op woensdag 10 juli 2002 13:51 schreef Tubbietje het volgende:

Waarschijnlijk maakt WinRoute gebruik van dezelfde poort als Terminal Services ofzo!
Wat wil je nog met winroute doen?
Het gebruikt op zich geen poort, dus ik denk eerder dat het iets te maken heeft met TS verkeer dat geblokt wordt.

Dat je geen ranges kunt selecteren is lastig, maar ook wel weer goed. Het dwingt je namelijk bewust aan te geven welke poorten moeten worden doorgestuurd (alleen ftp/smtp/http/https, dat zijn maar 4 poorten). :)

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

Pagina: 1