Toon posts:

harde schrijf crash

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mijn harde schijf is gecrashed en ik heb helaas al een tijd geen back up gemaakt. Er staat informatie op die ik graag terug wil hebben. Ik heb gehoord dat er bedrijven bestaan die die info er toch nog uit kunnen krijgen. Kan iemand mij vertellen waar ik het beste met mijn schijf heen kan gaan???

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Daar heb je programma's voor. gewoon googlen.

System Specs

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Hoe bedoel je gecrashed? Als dat je hem niet meer werkend kan krijgen in je pc? Dan hebben die programma's namelijk ook weinig zin.

Als het wel zo is zijn er meerdere disk recovery progjes. Norton Disk Doctor kan volgens mij wel wat :) Gewoon even zoeken op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
De harde schijf is al naar iemand met behoorlijk wat computer-ervaring toegeweest en die heeft mij geadviseerd een professioneel bedrijf in te schakelen die de data van de schijf kan krijgen. Ik vraag mij af of iemand weet wat een goed bedrijf op dat gebied is. Ik heb al een aantal van dat soort bedrijven op internet gevonden maar vraag me af welke de beste is.

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 17:11
Easy Recovery Pro 6 is zeker wat je zoekt. Kan ook werken met gecrashte ZIP disks, JAZ, floppies e.a.

Die bedrijven bestaan er idd ook. Heb wel gehoord dat dat ongeveer 100 gulden per MB is, waarvoor je je MP3tjes makkelijk opnieuw kan d/len. Ze moeten daar nl de platters zelf voor onderzoeken geloof ik. Misschien dat er minder geavanceerdere bedrijven/methoden zijn die goedkoper zijn.

Verwijderd

Ik heb een keer geinformeerd bij zo'n bedrijfje, buiten inderdaad een absurd tarief ala 50-100€ per Mb heb je ook opstartkosten, reken gerust op minimaal 1500€ om wat data terug te krijgen.

Volgende keer maar backupen dus!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 20:34

LegacyCode

De crack van de division

Effe hd openschroeve, en zo proberen alsnog
de hd aan t werken te krijgen.
En dan zo vlug mogelijk data backuppen. :P

legacycode.net

Verwijderd

Die van junkie_xl lukt je alleen als bijvoorbeeld je schijf niet kan starten met spinnen. Dan haal je het kapje er af, zet je pc aan, geef je je schijf een zwieper en meestal houdt hij het dan nog een half uurtje uit zodat jij je data kunt recoveren.

Probleem is dat 1 van de spoelen van de stappenmotor wel eens doorbrandt. Dan kan de schijf niet meer opstarten.

Alleen als dat het probleem niet is, ben je je data waarschijnlijk echt kwijt.

Verwijderd

Easyrecovery of Lost&Found, in de search staat meer als genoeg over dit probleem.

Zie bv www.ontrack.com

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58

LopeZ

Too much is never enough

Search maar even, hoort ook in OM thuis btw
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.