Toon posts:

Welke printer heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lotgenoten,
We (reclamebureau van 11 man/vrouw) staan voor de aankoop van een kleuren laserprinter A3+. voor de Mac.
mijn vraag; Welk merk/ type kan je me aanraden. Wat is je ervaring. (service/problemen etc)

help me out.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Merk of type kan ik niks over zeggen. Waar je wel naar moet kijken is het procede: er zijn 2 soorten: 1-pass en 4-pass.

Een 4 pass heeft een soort roterende drum waar de 4 basiskleuren op zitten. Bij het printen draait de drum steeds 1 standje verder en wordt er een extra kleur op het papier aangebracht. Het papier gaat dus 4 keer heen en weer.

Een 1-pass systeem heeft alle vier de kleuren achter elkaar. Het papier wordt er onderdoor geschoven en per kleur wordt de kleur op het papier aangebracht.

Je zal begrijpen dat een 4-pass systeem langzamer is dan een 1-pass, en ook storingsgevoeliger, omdat het ding ronddraait er en nogal wat bewegende onderdelen in zitten. 1-pass is dus sneller, maar ook wat duurder dacht ik.

Merken: Lexmark, Tektronics, HP enz.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:15
Op maandag 08 juli 2002 11:40 schreef Microkid het volgende:
Merk of type kan ik niks over zeggen. Waar je wel naar moet kijken is het procede: er zijn 2 soorten: 1-pass en 4-pass.

Een 4 pass heeft een soort roterende drum waar de 4 basiskleuren op zitten. Bij het printen draait de drum steeds 1 standje verder en wordt er een extra kleur op het papier aangebracht. Het papier gaat dus 4 keer heen en weer.

Een 1-pass systeem heeft alle vier de kleuren achter elkaar. Het papier wordt er onderdoor geschoven en per kleur wordt de kleur op het papier aangebracht.

Je zal begrijpen dat een 4-pass systeem langzamer is dan een 1-pass, en ook storingsgevoeliger, omdat het ding ronddraait er en nogal wat bewegende onderdelen in zitten. 1-pass is dus sneller, maar ook wat duurder dacht ik.

Merken: Lexmark, Tektronics, HP enz.
Precies wat Microkid zegt: je moet een 1 pass laser hebben. Mischien kan je is kijken naar een Kyocera, die hebben over het algemeen hele goede printers maar ik weet eigenlijk niet of ze kleur lasers hebben (denk het wel). Dit zijn de wat professionelere printers in mijn ogen.

Verwijderd

De Canon CLPB 400 is wel een goeie, draait bij een klant van mij al tijden storingsvrij. En wordt toch vrij zwaar belast.