[animocheck] Dagboek van beginnend WC-eend

Pagina: 1
Acties:

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:55
Dit is niet een animocheck voor een IA maar voor een dagboek.

Ik ga strax (hopelijk dit weekend anders volgende week) met mn wc beginnen. Nu zit ik er aan te denken om op GoT een heel dagboek bij te houden met veel foto's en tekst over wat ik precies doe.

Ik dacht dat dit misschien wel leuk was voor de beginnend watertweaker om te zien tegen welke problemen ik zoal aanloop in mijn strijd tegen de vele graadjus celsius.
Ik doe dus elke keer als ik wat heb gedaan een post maken met foto's hoe ik het heb gedaan enzo en waar ik op heb moeten letten.

Dit topic zal enkele dagen bestaan (ik hoop maar 1 dag maar dat worden er vast wel weer meer) en kan daarna miskien nog als naslagwerk worden gebruikt voor de beginners na mij, en is misschien wel leuk voor in de FAQ :)

En dit is miskien ook wel leuk voor de gevorderde wc-eend om te zien hoe ik stuntel (ben ik bang voor) en te zien hoe grappig het is te lezen wat zij zelf ook hebben meegemaakt.

Ik wil nu dus graag even weten wie dit leuk lijkt en wie dit graag zouden willen lezen. Verder wil ik ook graag reactie van iemand van de mod-crew.

ps.
Nou niet gelijk iedereen een dagboek gaan maken voordat ik ermee begin he :p dat zou wel erg lame zijn :)

Verwijderd

Klinkt goed... begin dan wel met de inkoop etc waar en waarom en waarom welke onderdelen etc. Ik denk dat dat heel erg veel zou kunnen helpen bij mijn eventueel WC-projectje. Misschien wat technische/natuurkundige argumenten waarom voor sommige oplossingen gedaan zijn... DaBit is daar heel goed in volgens mij.
Vooral doorgaan

• sKitZo
Op maandag 08 juli 2002 11:19 schreef JesterRace het volgende:
Klinkt goed... begin dan wel met de inkoop etc waar en waarom en waarom welke onderdelen etc. Ik denk dat dat heel erg veel zou kunnen helpen bij mijn eventueel WC-projectje. Misschien wat technische/natuurkundige argumenten waarom voor sommige oplossingen gedaan zijn... DaBit is daar heel goed in volgens mij.
Vooral doorgaan
bedankt voor de positieve reactie :) hopelijk volgen er meer :)

Dat idee van de inkoop was ik ook wel van plan. Dat wordt denk ik mn eerste post:

Inventarisatie van de onderdelen die ik heb + de foto's ervan en de ideen die ik heb.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
+1 interessant ;)

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Lijkt me eigenlijk wel lachen zo'n dagboek.
Leuk idee: zeker doen! >:)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:03

Epsilon

ik wil onder het lezen best wel een keer lachen van : dat gaat fout......

En achteraf: Zie je nou wel :+

leuk idee :)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Op phantomforums hebben ze daar een hele afdeling voor, nl de worklogs. Vooral doen dus. Leuk idee.

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Het klinkt goed, maar wat je beter kan doen is nadat alles werkt een complete how to/handleiding te maken. Dan kan je gelijk je ervaringen erin zetten enzo. En handige tips die je in de praktijk hebt opgedaan.

Het maakt mij niet uit verder ,zie dit niet als flame, maar kijk naar het topic van RessetTim. Zijn mod is nog steeds niet af, al maakt hij wel vorderingen natuurlijk. En daar heb je ook het gezeik dat hij beter eerst de mod af had moeten maken enzo.

Zie dit dus niet als flame maar als tip.

p.s.: Suc6 met je waterkoeling setup ;)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Kan je er niet gewoon een website van maken?(en dan natuurlijk hier linken)
Dit gaat anders weer zo'n topic worden met meer dan 500 replies waarvan er 400 geen andere inhoud hebben dan: "vet", "gaaf", "jaa pics", "toppertje", :9~ of :r en "lelijk"
terwijl er elke dag een nieuwe foto verschijnt van weer een aangedraaid schroefje.
(zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/458828)

Sjeemps, zit wel erg langzaam te kloppen, mosterd na de maaltijd :)

Een cliche is ooit origineel begonnen

• sKitZo
Volgens mij is dit iets heel anders dan dat topic van ressettim. Hij doet een hele casemod in kleine en ik maar 1 klein wc projectje waarvan ik alles al in huis heb (als het goed is) en waarvan ik hoop alles in 1 dag klaar te hebben. Iets van om het half uur (of zelfs minder) een reply ofzo.

Misschien is van tevoren goede regels vaststellen wel een goed plan bijvoorbeeld geen nutteloze reply's tussendoor. Alleen ECHTE tips en aanwijzingen(daarom is de hulp van mods wel handig). Aan het eind (als ik klaar ben dus) kan iedereen dan vertellen wat hij ervan vind.

Wat denken jullie?!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Op maandag 08 juli 2002 13:34 schreef sKitZo het volgende:
Volgens mij is dit iets heel anders dan dat topic van ressettim. Hij doet een hele casemod in kleine en ik maar 1 klein wc projectje waarvan ik alles al in huis heb (als het goed is) en waarvan ik hoop alles in 1 dag klaar te hebben. Iets van om het half uur (of zelfs minder) een reply ofzo.

Misschien is van tevoren goede regels vaststellen wel een goed plan bijvoorbeeld geen nutteloze reply's tussendoor. Alleen ECHTE tips en aanwijzingen(daarom is de hulp van mods wel handig). Aan het eind (als ik klaar ben dus) kan iedereen dan vertellen wat hij ervan vind.

Wat denken jullie?!
Denk zelf dat dit ook het beste is :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op maandag 08 juli 2002 12:58 schreef koekum het volgende:
Kan je er niet gewoon een website van maken?(en dan natuurlijk hier linken)
Dit gaat anders weer zo'n topic worden met meer dan 500 replies waarvan er 400 geen andere inhoud hebben dan: "vet", "gaaf", "jaa pics", "toppertje", :9~ of :r en "lelijk"
terwijl er elke dag een nieuwe foto verschijnt van weer een aangedraaid schroefje.
(zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/458828)

Sjeemps, zit wel erg langzaam te kloppen, mosterd na de maaltijd :)
Haha, I own you >:)
Op maandag 08 juli 2002 13:34 schreef sKitZo het volgende:

Wat denken jullie?!
Als je van plan bent alles in een halfuurtje in elkaar te draaien, waarom dan een dagboek.

Overleg het ff met 1 van de modjes anders.

Als ik jou was zou ik alles eerst in elkaar zeten, mooie foto's maken enzovoort. Als alles dan goed werkt een topic openen met tekst en uitleg. Dat is voor iedereen duidelijk en overzichtelijk.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44
Ik zou zeggen:

Ik wil ditendit gaan doen, en op deze manier. Tips?

dan allemaal replies met tips

Jij gaat aan de slag.

post je bevindingen

volgende: je doet volgende stap, of vanwege een mislukking de boel overnieuw. Alleen zal dat laatste niet gebeuren vanwege al de kennis hier in /DOC :)

Het idee is niet nieuw btw, ik ga ook een zgn. blog (web log) maken van mijn casemod.

• sKitZo
Op maandag 08 juli 2002 13:51 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Haha, I own you >:)
[..]

Als je van plan bent alles in een halfuurtje in elkaar te draaien, waarom dan een dagboek.

Overleg het ff met 1 van de modjes anders.

Als ik jou was zou ik alles eerst in elkaar zeten, mooie foto's maken enzovoort. Als alles dan goed werkt een topic openen met tekst en uitleg. Dat is voor iedereen duidelijk en overzichtelijk.
ik zeg nergens dat ik het in een half-uurtje in elkaar ga zetten :?

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op maandag 08 juli 2002 13:57 schreef sKitZo het volgende:

[..]

ik zeg nergens dat ik het in een half-uurtje in elkaar ga zetten :?
Sorry, was er niet bij met me hoofd. Om het half uur posten, in 1 dag klaar.

Excuse moi ;)

• FragFrog
  • Laatst online: 12:45
Tja, wat ik zelf heb gedaan is eerst alles doen en foto's maken, en pas daarna een topic geopend met een soort van how-to, zie dit draadje :)

Werd wel goed ontvangen, daar zou ik voor gaan. Bovendien heb je dan alles overzichtelijk bijelkaar, dus zonder pagina's nutteloze reply's te moeten doorwerken ;)

Want die zullen er toch altijd wel zijn, genoeg lui die niet lezen en toch wat neerkalken :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Ik vind het wel een leuk idee.

We kunnen het zo doen: jij houd je spullen bij, en je vraagt een modje of ze de veranderingen in het originele starttopic willen verwerken. Je mag namelijk na 24 uur zelf je text niet meer editen.

Zo blijft jouw dagboek toch overzichtelijk in 1 post, terwijl de reacties erna komen.

Ideetje?

• bredend
  • Laatst online: 11:44
Op dinsdag 09 juli 2002 11:53 schreef DaBit het volgende:

We kunnen het zo doen: jij houd je spullen bij, en je vraagt een modje of ze de veranderingen in het originele starttopic willen verwerken. Je mag namelijk na 24 uur zelf je text niet meer editen.

Zo blijft jouw dagboek toch overzichtelijk in 1 post, terwijl de reacties erna komen.

Ideetje?
Moet er wel een duidelijke post komen die de nieuwste veranderingen aangeeft.

Bijvoorbeeld een lokkere rode streep met een nummer en in de eerste post aangeven welk nummer bij welke post hoort.

• sKitZo
Op dinsdag 09 juli 2002 11:53 schreef DaBit het volgende:

Ideetje?
goed idee :)

ALS ik er langer dan 24 uur over doe zal ik wel een mod inschakelen.

Maar hoe lang mag een reply eigenlijk zijn?

Verwijderd

Geen idee, maar ik denk niet dat je in de problemen komt....

• sKitZo
Op dinsdag 09 juli 2002 12:01 schreef DaBit het volgende:
Geen idee, maar ik denk niet dat je in de problemen komt....
perfect...

want ik reken wel op een hoop foto's :)

thanks voor het advies Dabit... zo zal ik het doen

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 13:28

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Doe het zoals dabit voorstelt. Laat de modjes je eerste post telkens aanpassen en ga niet telkens een reply geven. Maakt stuk makkelijker om topic door te nemen. Hoef ik niet eerst 100x door een cool vet gaaf wh00t heen te worstelen. Kan ik in 1 keer alles zien ;)

*empty*

• sKitZo
Op dinsdag 09 juli 2002 12:05 schreef MR_VIPER het volgende:
Doe het zoals dabit voorstelt. Laat de modjes je eerste post telkens aanpassen en ga niet telkens een reply geven. Maakt stuk makkelijker om topic door te nemen. Hoef ik niet eerst 100x door een cool vet gaaf wh00t heen te worstelen. Kan ik in 1 keer alles zien ;)
ik weet het ja...
zo doe ik het ook

en eerste 24 uur kan ik toch zelf posten (hoewel ik bang ben dat ik er langer da 24 uur over ga doen maarja)
Pagina: 1