2 toetsenborden, 2 muizen op bureau

Pagina: 1
Acties:

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 09:00

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Ik zit hier op me werk, heb een SUN Ultra 10 en een Compaq Evo op 1 SUN monitor (je kunt de input selecteren).

Maar ik zit dus wel met 2 toetsenborden en muizen op me bureau :(

Zit de hele tijd op het verkeerde bord te rammen of op de verkeerde muis te klikken.

Zijn er een soort toetsenbord houders te koop, zodat ik het goede toetsenbord uit de houder kan schuiven oid? :? En dat het andere bord er in zit, zodat het niet in de weg ligt.

Yo.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Beter nog: Switchbox kopen die gelijk met je monitor, keyboard en muis meeschakelt.

Forget your fears...
...and want to know more...

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

er zijn volgens mij wel kastjes te koop die als een switch werken, maar geen idee waar te koop

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Het mag niet te veel kosten :( Veel collega's hebben namelijk hetzelfde probleem ...

Yo.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op maandag 08 juli 2002 11:08 schreef StraracZ het volgende:
er zijn volgens mij wel kastjes te koop die als een switch werken, maar geen idee waar te koop
Switchkastjes kan je denk ik wel vergeten; SUN gebruikt een compleet andere aansluiting. Ik denk dat je het beste een hoekbureau zou kunnen gebruiken; aan ene kant pc, aan andere kant SUN neerzetten. KB en muis voor monitoren en dan draaien met je stoel lijkt me de enige werkbare optie

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 11:11 schreef The_Eagle het volgende:

[..]

Switchkastjes kan je denk ik wel vergeten; SUN gebruikt een compleet andere aansluiting. Ik denk dat je het beste een hoekbureau zou kunnen gebruiken; aan ene kant pc, aan andere kant SUN neerzetten. KB en muis voor monitoren en dan draaien met je stoel lijkt me de enige werkbare optie
Heb dus geen ruimte voor 2 monitoren hier :( Aansluiting is geen probleem, heb ook een standaard Logitech trackball op de SUN mbv een SUN interface converter (kun je ook een normaal keyboard op de SUN aansluiten)

Yo.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:03
kan je 1 van de 2 niet remote controllen? dan kan je keyboard en muis bewaren voor noodgevallen

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Op maandag 08 juli 2002 11:14 schreef VonFoX het volgende:
Heb dus geen ruimte voor 2 monitoren hier :( Aansluiting is geen probleem, heb ook een standaard Logitech trackball op de SUN mbv een SUN interface converter (kun je ook een normaal keyboard op de SUN aansluiten)
ik wil persee die switchbox erin hebben ;)
dan maar de switchbox aan de monitor?

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ALs je dus een verloopstekker heb (tenminste dat begrijp ik) dan zou je een KVM (Keyb Video Mouse) switch moeten uitproberen. Die zijn er in versch prijzen. De goedkopere zijn niet elektronisch geschakeld, dus die kunnen nogal weleens moeilijkheden veroorzaken.

Gewoon een goeie pcboer vragen of je ff dat ding mag lenen en evt kopen als het werkt. Kan natuurlijk ook je eigen pc-boer, maar ik weet niet of die goed is ... :)

==
hoi

Verwijderd

Gewoon een kastje bouwen en op/onder je burootje...
code:
1
2
3
4
5
6
|--------------------|
|   Keyboard1     |
|=======lade=========|
|   Keyboard2     |
|=======lade=========|
|--------------------|

en anders zoiets als die monitor standaards alla die lampen/telefoonhouders met schanieren/veren zodat je de verkeerde kan weg'hangen'.

Je zou ook een aan/uit schakelaar kunnen inbouwen in de toetsenborden - echter heb ik geen idee of die Sun's wel "onthefly" ingeschakeld willen worden...

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Zo'n kastje ga ik dus niet bouwen voor mezelf en 20 collega's, is zoiets te koop? :)

Yo.

Verwijderd

Ik heb hier op mijn werk (ABN) een zogenaamd WEY keyboard.
Dit keyboard is aangesloten op een kastje onder de desk en hiermee kan je 4 computers bedienen, maar deze zijn niet goedkoop.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

off topic:
* The Eagle weet dat er voor Ultra 10's ook insteekplanken in de handel zijn, waarop een complete PC is geintegreerd.

Lachen: AMD power op je SUN Ultra 10!

On topic:
Lijkt me een veel te dure oplossing. Maar sowieso zijn KVM-oplossingen niet erg goedkoop

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

KVM duur ???... tis maar wat je duur vind

€ 19,00 http://www.tweakers.net/pricewatch/28432

en ik denk dat er wel korting inzit als je er 20 besteld...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

conrad heeft deze kastjes ook wel, niet al te duur zelfs

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 07:51
En dan is de kwaliteit om te huilen, voor 20 euro nog fatsoenlijk beeld?
Misschien zijn die dingen toch wel wat omdat je de monitor niet perse via dat kastje hoeft te laten lopen (neem aan dat het net zo'n systeem is als mijn IIyama waar ik kan switchen tussen BNC en gewone aansluiting). Want op zich is een KVM switch een mooi oplossing voor dit soort problemen.

Flickr | Lego collectie

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op dinsdag 09 juli 2002 11:01 schreef KlukKluk het volgende:
conrad heeft deze kastjes ook wel, niet al te duur zelfs
De goedkopere kastjes werken vaak niet goed. Ik heb ook zo'n ding en soms accepteert 1 van de machines na het schakelen opeens geen input van muis & keyboard meer. Je moet dan rebooten, maar dat kan dan alleen nog door domweg de stekker eruit te trekken |:(

Op het werk gebruiken we electronische Avocent (voorheen Cybex) switches en die kosten een stuk meer maar werken wel zonder veel problemen.
Pagina: 1