Toon posts:

[JAVA] Java leren.

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Java leren maar moet ik om dit te begrijpen een ander progammeertaal leren :?
Mijn vader zegt namelijk dat ik eerst moet leren programmeren en daarna pas aan Java beginnen :?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Jouw vader heeft op een bepaalde manier wel gelijk, maar je kunt leren programmeren met Java.

Het leren programmeren wat je vader bedoelt is waarschijnlijk iets als het leren begrijpen van hoe een imperatieve programmeertaal in elkaar zit. En een middel daartoe kan net zo goed Java zijn als elke andere taal.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Je moet idd leren programmeren, maar daarvoor moet je natuurlijk ook wel een bepaalde taal kiezen om te leren programmeren. Dat kan C++ zijn, dat kan Java zijn, dat kan C# zijn...

C# en Java zijn wel goede kandidaten imo om te leren programmeren. Ze laten geen rare constructies toe, ze zijn OO en je kan je concentreren op het programmeerprobleem zelf.

https://fgheysels.github.io/

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je kan het beste beginnen in pascal is mijn mening. Eerst goed leren procedureel programmeren, daarna object georienteerd. Maar als je op zich meteen met een fijne taal wilt leren programmeren dan raad ik je java of c# aan (c# is halve java cloon).

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Offe.. natuurlijk QBasic (alhoewel dat bijna meer scripten is dan coden)

• whoami
Ik zou geen Basic variant kiezen om te leren proggen. Basic laat veel te slordige code toe.
C# een halve java cloon? Hmm, hoezo?
Omdat het ook (min-of-meer dan) platform onafhankelijk is?
Omdat het ook volledig OO is?
Omdat de syntax er redelijk goed op lijkt? De syntax van Java is ook gekopieerd van C++.

Trouwens, als je wilt weten welke programmeertaal geschikt is om te leren programmeren, gebruik dan ff de search. Er zijn al zoveel topics over dat onderwerp geweest...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Sn3akz:
Offe.. natuurlijk QBasic (alhoewel dat bijna meer scripten is dan coden)
Scripten != coden :? :D

* drm hoopt dat een eindeloze wat is programmeren/coden/scripten discussie wordt voorkomen :P
Alarmnummer:
Je kan het beste beginnen in pascal is mijn mening.
Ben ik het niet mee eens. Je kunt prima in Java beginnen. Hou het voorlopig gewoon bij 1 class met een zooitje methods.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Ik heb zelf de basis geleerd in Pascal.
Daarna overgegaan op Visual C++.

Met zo'n boekie als Visual C++ in 21 days kom je een heel end. Maar het is altijd makkelijk als je iemand naast je hebt die je door de moeilijke momenten heen kan slepen.

Ik moet trouwens zeggen dat ASP ook wel aardig is om de basis te leren. Misschien niet echt een programmeer taal, maar daar kun je wel de basis loopjes en if statements in leren.

• whoami
Ziehier enkele search-results:
[topic=95904/1/25]
[topic=256254/1/25]
[topic=443124/1/25]
[topic=421803/1/25]
[topic=279632/1/25]
[topic=255785/1/25]
[topic=139608/1/25]
[topic=258376/1/25]

Ik denk dus niet dat het zoveel zin heeft om de discussie nog eens opnieuw te voeren....
Alhoewel ik wel nog graag een antwoord zou hebben van Alarmnummer :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.