2 computers - 1 printer met of zonder schakelkast?

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik heb 2 computers en 1 printer op mijn buro staan.
computer A staat aangesloten op de printer via de USB aansluiting.
is het mogelijk om computer B ook aan de computer aan te sluiten via de printerpoort aansluiting?
of moet ik via een schakelkastje beide computers aansluiten op de printerpoort aansluiting?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Gebruik een netwerk hiervoor: Printerdeling. Ik denk dat tegelijk USB en parallel niet gaat werken.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Piet Marisael
is het trouwens wel eens door iemand geprobeerd 2 verschillende aansluitingen?
trouwens de printer moet onafhankelijk van een andere computer aan te spreken zijn

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
Ik denk dat het alleen gaat lukken als een van de twee computers uit staat, maar twee poorten tegelijk aanspreken lijkt me niet mogelijk...

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 10:47 schreef woutervs het volgende:
Ik denk dat het alleen gaat lukken als een van de twee computers uit staat, maar twee poorten tegelijk aanspreken lijkt me niet mogelijk...
misschien dat er splitters bestaan, maar volgens mij niet..
gewoon delen op een PC (en inderdaad moet die dan wel aanstaan als de ander wil printen)

Verwijderd

Wat voor merk en type printer is het?

Verwijderd

Waarom probeer je het niet even. Heel benieuwd of het lukt.
Succes.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Werkt dacht ik wel, alleen niet als je vanuit 2 pc's tegelijk gaat printen. Dus dat moet je ff zelf in de gaten houden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Ik heb hiet een nt4 server en die zit op mij epson sc860 aangesloten via lpt1. Een client die onder xp draait wil niet via het netwerk printen, deze heb ik via de usb rechtstreeks op de printer aangesloten, dit werkt perfect! kortom gewoon proberen het kan dus wel.

Verwijderd

Bij sommige printers kan het wel ja.
Ik weet iig dat Canon de andere aansluiting afsluit als de andere in gebruik is.

In het ergste geval krijg je een foutmelding :)

• Piet Marisael
Op maandag 08 juli 2002 11:34 schreef Busmaster het volgende:
Wat voor merk en type printer is het?
Het is een canon bjc-6200 printer met een usb en een printerpoort aansluiting dus

Verwijderd

Ik heb een Lexmark staan die via USB aan een G4 zit en met de parallele kabel aan de lpt van m'n pc.. Werkt perfect.

Ik weet alleen niet wat er gebeurt als je vanaf beide een print stuurt..

• Piet Marisael
weet je wat: ik ga het gewoon proberen.

nb: de user-icoontjes worden steeds leuker
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/9725/worship.gif Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hendrik0/pics/smilies/forum_simp0030.gif

Verwijderd

Dit moet lukken, ik heb namelijk ook een Canon BJC-6200 en daar heb ik in het verleden deze ook USB en LPT1 aangesloten. Alleen tegelijkertijd uitprinten is moeilijk, want je werkt dan met 2 spoolers. Als je de printer shared hebt staan dan zet je de printer in de spooling van de andere printer. Je kunt dus wel om de beurt

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 12:09
Op maandag 08 juli 2002 10:44 schreef Piet Marisael het volgende:
is het trouwens wel eens door iemand geprobeerd 2 verschillende aansluitingen?
trouwens de printer moet onafhankelijk van een andere computer aan te spreken zijn
Ik heb het met mijn HP Deskjet 815 in het verleden wel gedaan. Alleen moest ik telkens de printer weer aan en uit zetten als ik van PC wisselde. Als ik dus eenmaal via USB had geprint werd invoer vanaf de parrallele poort genegeerd en vice versa.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
en is het gelukt? ik ben ook wel benieuwd.. ik heb zelf een hp916 met usb en parallel. Hij zit nu via parallel op mn linux server, maar het zou handig zijn (ivm netwerkprinterdrivers etc.) als ie ook via usb op de andere (win ME) pc kan worden aangesloten.

Ik kan het natuurlijk wel proberen, maar stel dat ie ontploft wacht ik wel ff tot Piet het heeft geprobeerd >:) :P

• Piet Marisael
Op maandag 08 juli 2002 18:44 schreef rick_h het volgende:
Ik kan het natuurlijk wel proberen, maar stel dat ie ontploft wacht ik wel ff tot Piet het heeft geprobeerd
>:) :P
beste rick_h, even voorop gesteld: als mijn computers ontploffen kan ik het niet meer vermelden :)
Duim maar alvast dat je vanavond nog een berichtje van me te zien krijgt, na deze dus.

• Piet Marisael
okee het werkt :)
wat heb ik nu gedaan?
computer1: amd800, win2000pro, printer aangesloten via de printerpoort LPT1`, print prima af op de Canon BJC6200
computer2: intel300, win98, printer aangesloten via USB, print vervolgens een ander document prima af zonder de compter of printer te resetten
vervolgens nog even dezelfde documenten uit geprint en het werkt allemaal prima, tegelijk afdrukken lukt me niet omdat ik een ramplank op 2 compters gebruik
het om switchen duurt net iets te lang om tegelijk het print commando te geven.

• Venkmen
  • Laatst online: 04-08-2025

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Op maandag 08 juli 2002 18:44 schreef rick_h het volgende:
en is het gelukt? ik ben ook wel benieuwd.. ik heb zelf een hp916 met usb en parallel. Hij zit nu via parallel op mn linux server, maar het zou handig zijn (ivm netwerkprinterdrivers etc.) als ie ook via usb op de andere (win ME) pc kan worden aangesloten.

Ik kan het natuurlijk wel proberen, maar stel dat ie ontploft wacht ik wel ff tot Piet het heeft geprobeerd >:) :P
Kun je niet veel beter met "SaMBa" (linux bak) je printer delen voor die winME-bak. Ik neem aan dat die linux server altijd aan staat. Is hij ook meteen printer server. :P Dan zegt er iig niks BOEM

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 09 juli 2002 16:48 schreef Venkmen het volgende:

[..]

Kun je niet veel beter met "SaMBa" (linux bak) je printer delen voor die winME-bak. Ik neem aan dat die linux server altijd aan staat. Is hij ook meteen printer server. :P Dan zegt er iig niks BOEM
Mwoeah, ik heb ook een tijd lang 2 PCs op één monitor aangesloten door de ene op D15sub aan te sluiten en de andere op BNC, ging ook nooit iets BOEM.

Het wordt alleen interessant als beiden tegelijk dat ding proberen aan te spreken. Geen boem denk ik, maar een flinke crash zit er wel in :+

Oslik blyat! Oslik!

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 16:48 schreef Venkmen het volgende:

[..]

op die server draait freesco, waar al een printserver-achtig iets in zit. Onder winXP kun je hier zo op connecten door TCP/Ip printer op te geven.. winME/98 etc.. ondersteunen dit niet, dus moet je eerst een speciale driver daarvoor installeren + van alles instellen. En aangezien die pc van mn n00b vader is heb ik liever dat ie simpel rechtsteeks aangesloten zit voor het geval er iets fout gaat met die server en ik ben niet thuis..

maar ik zal het binnenkort ff proberen :P

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 16:55 schreef dion_b het volgende:
Het wordt alleen interessant als beiden tegelijk dat ding proberen aan te spreken. Geen boem denk ik, maar een flinke crash zit er wel in :+
ik neem aan dat er in zo''n printer wel een wachtrij oid zit :? en dat de documenten dus gewoon achter elkaar geprint worden.. en ook al is dat niet zo dan geeft je printerdriver in windows wel een error oid dat de printer niet gereed is.. ik denk geen flinke crash hoor :+

• Venkmen
  • Laatst online: 04-08-2025

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Op dinsdag 09 juli 2002 18:50 schreef rick_h het volgende:

[..]

op die server draait freesco, waar al een printserver-achtig iets in zit. Onder winXP kun je hier zo op connecten door TCP/Ip printer op te geven.. winME/98 etc.. ondersteunen dit niet, dus moet je eerst een speciale driver daarvoor installeren + van alles instellen. En aangezien die pc van mn n00b vader is heb ik liever dat ie simpel rechtsteeks aangesloten zit voor het geval er iets fout gaat met die server en ik ben niet thuis..

maar ik zal het binnenkort ff proberen :P
[oftopic]
ik heb nog wel een howto-tje (self-made) hoe je SaMBa kan instellen ik weet niet presies hoe dat met die printers gaat maar dat gaat volgens mij vrij simpel.
[/oftopic]

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

Pagina: 1