computer boot niet meer :(

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• real-0ne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2024

real-0ne

Jah wat zal ik ervan maken

Topicstarter
Gister ben ik even bezig geweest met mijn oude p200 mmx. Ik heb een 20 gb hdd uit mijn computer geplukt en in de p200 gestopt. tot mijn verbazig zag de p200 maar 8 gb, dus ik mijn boekje doorlezen van de moederbord en er staat dat ik mijn bios het best kan updaten. Dus ik bios downloaden en renamen naar AMIBOOT.rom en vervolgens op diskette gezet. En daarna moest ik ctrl+home ingedrukt houden en dan pc aan doen, dat deed ik dus met de bios in de diskdrive. Maar even later blijft mijn p200 constant booten en maakt 7 piepjes, lezen van diskette en heb ook geen beeld meer :(

Ik heb geprobeerd bios the cleanen maar dat lukt ook niet, weet iemand misschien een oplossing waar het aan kan liggen?

De enige echte....

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1) Zoek het BIOS-reset jumpertje op je moederbord eens op en gebruik het.
2) Zorg dat die nieuwe harddisk niet aangesloten is tijdens het flashen.
Goed Luck :)

• real-0ne

real-0ne

Topicstarter
dat bios reset jumpertje heb ik al eruit en erin gehad maar dat helpt ook niet...

De enige echte....

Verwijderd

je kan ook de batterij van het moederbord verwijderen en dan een paar uur eruit laten, dan weer er in en dan zal je oude bios weer terug moeten zijn.
als dit niet werkt kan je misschien op een andere pc een andere bios voor je pc (neem de oudste)downloaden en dan met deze floppy proberen de pc weer aan de praat krijgen.

ps ik denk dat je zelfs met de allerenieuwste bios voor die pc nog niet boven de 8 gig grens uitkomt, maar weet dit niet zeker.

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 10:49 schreef real-0ne het volgende:
dat bios reset jumpertje heb ik al eruit en erin gehad maar dat helpt ook niet...
Kan soms voorkomen, er zijn gevallen bekend die pas na 3 kwartier gereset waren!
Laat hem gewoon eens een uurtje zitten, en kijk dan nog eens.
Zuk6
edit:
Eruithalen heeft geen zin!, Je moet hem verzetten!!

• real-0ne

real-0ne

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 10:55 schreef doophoofd het volgende:
je kan ook de batterij van het moederbord verwijderen en dan een paar uur eruit laten, dan weer er in en dan zal je oude bios weer terug moeten zijn.
als dit niet werkt kan je misschien op een andere pc een andere bios voor je pc (neem de oudste)downloaden en dan met deze floppy proberen de pc weer aan de praat krijgen.

ps ik denk dat je zelfs met de allerenieuwste bios voor die pc nog niet boven de 8 gig grens uitkomt, maar weet dit niet zeker.
helaas zit er op dat oude kreng geen batterijtje.. :(

De enige echte....

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zonder batterij geen CMOS. Alle BIOSsen hebben een batterij.

Forget your fears...
...and want to know more...

• real-0ne

real-0ne

Topicstarter
van tegenwoordig misschien jah..
maar die p200 is al 6 jaar oud...

De enige echte....

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

386jes hadden al een batterij. Een P200 ook ;)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op maandag 08 juli 2002 11:02 schreef Aetje het volgende:
Zonder batterij geen CMOS. Alle BIOSsen hebben een batterij.
offtopic:
hoe denk je dat het BIOS bijvoorbeeld weet hoe laat het is..?.. dan zal er toch echt stroom moeten zijn.

Maar je moet dus eerst even die batterij opzoeken er eruitgooien; gewoon zoeken naar een knoopcel of, soms, gewoon 2 penlites (maar dat was voor de p200) ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Jullie halen 2 dingen door elkaar: BIOS en CMOS. Een BIOS kan je niet resetten met een pinnetje ofzo, dat kan alleen door hem te flashen. Een CMOS (waar je instellingen van de BIOS in zijn opgeslagen) kan je wel resetten, dmv pinnetje of batterij ofzo.
MAar, als je de verkeerde BIOS geflasht hebt, kan je je mobo weggooien of naar de leverancier sturen. Of een hotswap van de BIOS chip uitvoeren als het een modern mobo is.
Suc6.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• real-0ne

real-0ne

Topicstarter
dan denk ik dat ik een nieuwe bak moet aanschaffen... :(

De enige echte....

• Microkid

Microkid

Smile

Wat voor merk/type mobo heb je?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• real-0ne

real-0ne

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 11:54 schreef Microkid het volgende:
Wat voor merk/type mobo heb je?
watvoor merk weet ik niet maar type = 8500TVX pentium vx system board

De enige echte....

• Microkid

Microkid

Smile

Deze soms? http://www.biostar-usa.com/Archives/achivemanual/8500series/8500tvx/8500TVX_Manul.htm

Dit stond op hun site:

WE DO NOT RECOMMEND CUSTOMERS TO UPGRADE THE BIOS, UNLESS THERE IS A SERIOUS PROBLEM WITH THE SYSTEM, IT IS POSSIBLE TO CRASH THE SYSTEM DURING BIOS UPDATE PROCESS.

* USUALLY, UPGRADE BIOS WILL NOT IMPROVE THE SYSTEM PERFORMANCE.

D NOTE:

1. IF YOU HAVE AMI BIOS (with "ROM" BIOS FILE EXTENSION), PLEASE READ THE INSTRUCTION "AMI BIOS UPDATE PROCEDURE" BEFORE YOU UPDATE THE BIOS. (POSTED UNDER BIOS INDEX PAGE OF THIS SECTION).
2. IF YOU HAVE AWARD BIOS (WITH "BIN" BIOS FILE EXTENSION), PLEASE READ THE INSTRUCTION "AWARD BIOS UPDATE PROCEDURE" BEFORE YOU UPDATE THE BIOS. (POSTED UNDER BIOS INDEX PAGE OF THIS SECTION).

3. IF THERE IS ANY PROBLEM AFTER THE BIOS UPDATE, PLEASE CHECK "TROUBLESHOOT TECHNIQUE AFTER BIOS UPDATED". (POSTED UNDER BIOS INDEX PAGE OF THIS SECTION).

En jij had de bios file hernoemd? Dat is dus waarschijnlijk de oorzaak van je probleem.

• real-0ne

real-0ne

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 12:37 schreef Microkid het volgende:
Deze soms? http://www.biostar-usa.com/Archives/achivemanual/8500series/8500tvx/8500TVX_Manul.htm
ja...

[url="http://"http://www.biostar-usa.com/Archives/achivemanual/8500series/8500tvx/TVX1%20.jpg"]iemand die aan kan wijzen waar de batterij zit?[/url]

De enige echte....

• real-0ne

real-0ne

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 12:37 schreef Microkid het volgende:

Dit stond op hun site:

WE DO NOT RECOMMEND CUSTOMERS TO UPGRADE THE BIOS, UNLESS THERE IS A SERIOUS PROBLEM WITH THE SYSTEM, IT IS POSSIBLE TO CRASH THE SYSTEM DURING BIOS UPDATE PROCESS.

* USUALLY, UPGRADE BIOS WILL NOT IMPROVE THE SYSTEM PERFORMANCE.

D NOTE:

1. IF YOU HAVE AMI BIOS (with "ROM" BIOS FILE EXTENSION), PLEASE READ THE INSTRUCTION "AMI BIOS UPDATE PROCEDURE" BEFORE YOU UPDATE THE BIOS. (POSTED UNDER BIOS INDEX PAGE OF THIS SECTION).
2. IF YOU HAVE AWARD BIOS (WITH "BIN" BIOS FILE EXTENSION), PLEASE READ THE INSTRUCTION "AWARD BIOS UPDATE PROCEDURE" BEFORE YOU UPDATE THE BIOS. (POSTED UNDER BIOS INDEX PAGE OF THIS SECTION).

3. IF THERE IS ANY PROBLEM AFTER THE BIOS UPDATE, PLEASE CHECK "TROUBLESHOOT TECHNIQUE AFTER BIOS UPDATED". (POSTED UNDER BIOS INDEX PAGE OF THIS SECTION).

En jij had de bios file hernoemd? Dat is dus waarschijnlijk de oorzaak van je probleem.
er staat duidelijk in het boekje hoe je moet flashen...
en dat renamen dus ook..

De enige echte....

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:18
Op maandag 08 juli 2002 10:37 schreef real-0ne het volgende:

maakt 7 piepjes...

Gevonden via Google voor AMI BIOS:
code:
1
2
3
4
5
AMI BIOS beep codes:

Beeps:  Problem description:            Troubleshooting recommendation:
------  ----------------------------------  ------------------------------
7    Processor exception interrupt error Reair/replace motherboard.

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• real-0ne

real-0ne

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 12:45 schreef ironx het volgende:

[..]
code:
1
2
3
4
5
AMI BIOS beep codes:

Beeps:  Problem description:            Troubleshooting recommendation:
------  ----------------------------------  ------------------------------
7    Processor exception interrupt error Reair/replace motherboard.
hmmmm??

repair? hoe?

De enige echte....

Verwijderd

Heb je niet gewoon een mis-flash ?

Bij Award biossen heb je dan nog een Bios-bootblock. Wellicht heeft Ami dat ook en kun je dan met een ISA videokaart en een bootable 3.5" disk met flashrom de juiste bios terugzetten.

Je had de bios toch wel eerst gesaved he' ?

Volgens mij bestaat er geen >8GB update voor jouw mobo...

http://www.biostar-usa.com/Archives/archivebios/86-8500/8500tvx/8500tvx_bios.htm

En U7 lijkt mij een goede kandidaat als batterij...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 12:47 schreef real-0ne het volgende:

[..]

hmmmm??

repair? hoe?
Daarmee verstaan ze waarschijnlijk dat je 'm zou moeten opsturen naar de fabrikant, tenzij je natuurlijk een techneut op het gebied van moederborden bent (en dan ook echt specifiek).

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14

Francois

Dus...

Op maandag 08 juli 2002 12:48 schreef euss het volgende:

En U7 lijkt mij een goede kandidaat als batterij...
Inderdaad:

Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/consumer/old_con/mbs/Images/tvx.jpg

Dat ding met "Dallas" er op, en een afbeelding van een wekker.

Kan er alleen niet uit vrees ik...
Pagina: 1