Star LC-10 Color. Vanaf wanneer geproduceerd

Pagina: 1
Acties:
  • 818 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12 14:09
Kan iemand mij vertellen vanaf welk jaar de Star LC-10 color geproduceerd is.

Ik had hier nl. met een collega een discussie over en ik beweerde dat wij eind tachtiger jaren al een star lc-10 color hadden (zo rond 1987). Kan dit??

Even diep graven....

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-12 16:08

EXX

EXtended eXchange

Dat zou wel eens kunnen. Volgens mij was dat zo een kleuren dot-matrix printer. Naar tegenwoordige standaarden een kwaliteit van amehoela, toenmalig iets geweldigs: een printer die kleur kon printen en niet direct een vermogen kostte.

Zelf ooit een Star SG-10 gekocht in 1985; de opvolger hiervan (de NL-10) is van pakweg 1987. Die valt in dezelfde serie als de LC-10, dus 1987 zal er iig niet ver naast zijn.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12 13:08

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Woei! Daar heb ik er geloof ik nog een van staan!
Zijn geen Windows drivers voor :'( ... Wel een lekkere herrie als ie gaat printen. Dotmatrix... Dat waren tijden...

Forget your fears...
...and want to know more...

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12 14:09
9 naalds dot-matrix ja. En een kleurenlint met wel 4 kleuren. Met een beetje geduld kon je er toen best leuke afdrukken mee maken. Alleen al al die puntjes he om bijvoorbeeld lichtgeel donkerder te laten lijken...

Is toch wel wat verbeterd..

• Goost
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De LC-10 was een opvolger van de NL-10. Van de LC-10 was ook een grijze import-versie, de NX-1000. Als ik me niet vergis is er kort na uitkomen van de LC-10 de kleurenversie uitgekomen en de 24-naalds versie, de LC24-10.
Op maandag 08 juli 2002 10:30 schreef EXX het volgende:
Dat zou wel eens kunnen. Volgens mij was dat zo een kleuren dot-matrix printer. Naar tegenwoordige standaarden een kwaliteit van amehoela, toenmalig iets geweldigs: een printer die kleur kon printen en niet direct een vermogen kostte.

Zelf ooit een Star SG-10 gekocht in 1985; de opvolger hiervan (de NL-10) is van pakweg 1987. Die valt in dezelfde serie als de LC-10, dus 1987 zal er iig niet ver naast zijn.

• Aetje
  • Laatst online: 18-12 13:08

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zijn daar ooit Windows drivers voor gemaakt? Win95 misschien? Of NT?

Forget your fears...
...and want to know more...

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op woensdag 10 juli 2002 01:55 schreef Aetje het volgende:
Zijn daar ooit Windows drivers voor gemaakt? Win95 misschien? Of NT?
ja die zijn er, staan dacht ik zelfs gewoon op de standaard win95 en win98 CD hij staat gewoon ertussen.
(win98 net gecheckt, door ff op instellingen, printers, toevoegen, star als merk selecteren en voila daar staat ie net onder de gewone lc-10)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Room42
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 02:28 schreef Duur het volgende:

[..]

ja die zijn er, staan dacht ik zelfs gewoon op de standaard win95 en win98 CD hij staat gewoon ertussen.
(win98 net gecheckt, door ff op instellingen, printers, toevoegen, star als merk selecteren en voila daar staat ie net onder de gewone lc-10)
Jaaaaaaa.... nostalgie :9~
Dat waren zeker mooie tijden...
Zelf had ik em aan een 286 hangen, maar bij een vriend waar ik altijd over de vloer kwam (kind aan huis) zaten we achter een 486DX 40MHz ;). Zij hadden dezelfde printer op hun oude pc.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

en wtf is dat? :?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-12 14:36
Op woensdag 10 juli 2002 02:28 schreef Duur het volgende:

[..]

Sterker nog ... Zelfs in windows 2000 zit ie nog.

Repareren doe je zo.

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 07:10
Op woensdag 10 juli 2002 09:56 schreef Sine het volgende:
Sterker nog ... Zelfs in windows 2000 zit ie nog.
STERKER NOG: In XP ook nog!

Het lijkt me ook niet dat drivers verwijderd worden uit de lijst, alleen maar meer toegevoegd worden. Kan kloppen..?

:)

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

Pagina: 1