[Debian 2.2r6] - imap shared mailbox

Pagina: 1
Acties:

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik wil graag een 'shared mailbox' op mijn imap server (imap 4.7c-1) voor 'alle' gebruikers . . .

Ik heb gezocht in de search en op google maar kan nergens vinden hoe ik dat moet maken, en welke regels geleden.

Ik heb wel iets gelezen over een #shared/ prefix :?, en dat je de file b.v. /home/sharedmailbox voor iedereen toegankelijk moet maken. dus b.v. 666 mode.

Heb ik het goed dat je dan een symlink naar die die box kunt maken en in iedere ~ dir kunt zetten van de gebruikers ?

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
ik heb nu gewoon een symlink:
"/home/userB/mail/shared-mail"
staan, die verwijst naar:
"/home/userA/mail/shared-mail"

Dit werkt wel, maar zou dit goed gaan als je met 2 gebruikers tegelijk die mailbox gebruikt ? Of gaat dat vanzelf goed ( kan die file b.v. maar door 1 gebruiker tegelijk gebruikt worden ? :? )

Wat zou ik het beste kunnen doen met mail die binnenkomt in /var/mail/userA ? want ook nieuwe mail moet eigenlijk direct in die shared-mail dir komen ?

Kunnen jullie het nog volgen ? :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46
Wat ik gewoon gebruik: een shared IMAP account, dus gewoon iedereen heeft het wachtwoord van dat account en heeft em er als 2e account bij staan (eigenlijk het enige account, die gasten daar hebben geen eigen mailbox, alleen een shared account)