temperatuur probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik heb een AMD 1,2 GHz in mijn pc zitten |:(. Nou heb ik de laatste tijd erg veel last van dat mijn pc zo traag is.
Zelfs zo erg dat heel mijn beeldscherm uitgaat...paar seconden wachten...en het beeld gaat weer aan. Zou dit kunnen komen omdat de temperatuur te hoog oploopt van de processor?? Ik weet niet wat er gebeurd als dit zou gebeuren. Gaat de pc dan helemaal uit of krijg je dan van die gekke :? symptonen zoals ik nu heb??
Ik heb WinXP al een keer opnieuw geinstalleerd maar eigenlijk is het niet veel beter geworden.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
meer info please, met alleen een TB1200 kunnen we niet veel.. :{

dikzak

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

ZEg dan ook wat voor info hij moet geven. Kijk eens naar je temperaturen en vermeld die. Geef verder een lijstje van je hardware ofzo.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht is je monitor brak, of je videokaart en heeft het niks met de temp te maken. Probeer het eens met je kast open?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Harold_S
Heb een IIyama monitor van 1 jaar oud heeft het altijd prima gedaan en weet zeker dat het daar niet aan ligt.
heb helaas niet de specificaties van mijn pc, ben niet zo'n geweldig daarin maar een kleine opsomming kan ik wel geven.
Een A-Open Bigtower met Enermax voeding. Een 1,2Ghz AMD processor, niet aan geprutst. Een MSI-6330-Raid!! moederbord (nummer weet ik niet helemaal zeker) Een MSI Geforce2 MX videokaart. SB live1024. IBM40GB harde schijven.
En wat Lite-on spul wat verder geen invloed heeft.
Het moederbord, videokaart en AMD is voor mij een miskoop geweest. :r Heb spijt dat ik niet voor intel ben gegaan. (Sorry voor de AMD fans, maar ik ben niet zo'n hacker en cracker).
Soms blijven spellen hangen in een geluidsloop en enige oplossing is dan een harde reboot. Al verschillende drivers geprobeerd en ook W2000 en XP. Kale installaties, het draait gewoon niet snel en onstabiel.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Op maandag 08 juli 2002 10:24 schreef Harold_S het volgende:
Heb een IIyama monitor van 1 jaar oud heeft het altijd prima gedaan en weet zeker dat het daar niet aan ligt.
heb helaas niet de specificaties van mijn pc, ben niet zo'n geweldig daarin maar een kleine opsomming kan ik wel geven.
Een A-Open Bigtower met Enermax voeding. Een 1,2Ghz AMD processor, niet aan geprutst. Een MSI-6330-Raid!! moederbord (nummer weet ik niet helemaal zeker) Een MSI Geforce2 MX videokaart. SB live1024. IBM40GB harde schijven.
Het moederbord, videokaart en AMD is voor mij een miskoop geweest. :r Heb spijt dat ik niet voor intel ben gegaan. (Sorry voor de AMD fans, maar ik ben niet zo'n hacker en cracker).
Soms blijven spellen hangen in een geluidsloop en enige oplossing is dan een harde reboot. Al verschillende drivers geprobeerd en ook W2000 en XP. Kale installaties, het draait gewoon niet snel en onstabiel.
Leg dat hacken eens uit in combinatie met die AMD proc. :?

Leg ook eens uit waarom die moederbord & videokaart een miskoop zijn :? Terwijl je wel zegt:
Een MSI-6330-Raid!!
edit:

Nog maar een vraag neer gezet :)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Je loopt te flamen op AMD terwijl je waarschijnlijk zelf iets niet goed doet of gewoonweg een defect stukje hardware hebt ofzo.

Heb je bijvoorbeeld ook de Via drivers geinstalleerd op je pc enzo.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Harold_S
Xp heeft toch al Via-drivers in het OS??
En onder 2000 heb ik die inderdaad geinstalleerd gehad, maar bleef problemen houden.
Betreft Amd, hacken. Vorig jaar had ik echt zoiets van ik ga eens proberen te overclocken. Echter nooit iets van gekomen.

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 09:47 schreef Harold_S het volgende:
Ik heb een AMD 1,2 GHz in mijn pc zitten |:(. Nou heb ik de laatste tijd erg veel last van dat mijn pc zo traag is.
Zelfs zo erg dat heel mijn beeldscherm uitgaat...paar seconden wachten...en het beeld gaat weer aan. Zou dit kunnen komen omdat de temperatuur te hoog oploopt van de processor?? Ik weet niet wat er gebeurd als dit zou gebeuren. Gaat de pc dan helemaal uit of krijg je dan van die gekke :? symptonen zoals ik nu heb??
Ik heb WinXP al een keer opnieuw geinstalleerd maar eigenlijk is het niet veel beter geworden.
als je denkt dat de temp te hoog is meld eens hier wat ie is dan

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Op maandag 08 juli 2002 10:35 schreef Harold_S het volgende:
En onder 2000 heb ik die inderdaad geinstalleerd gehad, maar bleef problemen houden.
Betreft Amd, hacken. Vorig jaar had ik echt zoiets van ik ga eens proberen te overclocken. Echter nooit iets van gekomen.
Met eem AMD kun je meer dan alleen maar oc'en hoor :? :? :?
Als je zelf iets niet goed doet of als er iets niet goed werkt en je weet niet wat dan moet je niet zeuren over AMD.
Er zijn hierzo heel veel mensen die AMD hebben en er geen problemen mee hebben :)

Dus zal het wel aan jou of aan je hardware liggen >:)

Still King

• sKitZo
  • Laatst online: 20-02 07:55

sKitZo

:)

Op maandag 08 juli 2002 10:35 schreef Harold_S het volgende:
volgens mij ligt dat dan toch echt aan jou en niet aan AMD... hij clockt echt niet vanzelf over hoor. En wat is dat hacken nou?! Wil je die AMD rooten ofzo?

Verwijderd

amd de schuld geven terwijl je zelf niet zo veel kan
alles kan de schuld hebben dat je pc niet goed loopt
en mischien is het handig dat je de volgende keer een kant een klare pc koopt

• Harold_S
Niet zo mopperen hoor, dat was niet mijn bedoeling van mijn verhaal. Ik weet ook wel dat een AMD niet vanzelf sneller gaat draaien en dat AMD ook zeker goed is. Maar voor mij was een Intel een betere keuze denk ik geweest. Dat wil niet zeggen dat ik AMD minder vind. Dat zou ik hier zeker niet zeggen omdat ik vraag om hulp en niet om vijanden ;)
Baal er alleen van dat ik mijn systeem niet stabiel krijg en ik niet weet waar het aan ligt.
Nog even en ik ga weer W95 installeren :'(

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op maandag 08 juli 2002 11:21 schreef Harold_S het volgende:
Niet zo mopperen hoor, dat was niet mijn bedoeling van mijn verhaal. Ik weet ook wel dat een AMD niet vanzelf sneller gaat draaien en dat AMD ook zeker goed is. Maar voor mij was een Intel een betere keuze denk ik geweest. Dat wil niet zeggen dat ik AMD minder vind. Dat zou ik hier zeker niet zeggen omdat ik vraag om hulp en niet om vijanden ;)
Baal er alleen van dat ik mijn systeem niet stabiel krijg en ik niet weet waar het aan ligt.
Nog even en ik ga weer W95 installeren :'(
Waarom je zulke reacties krijgt lijkt mij wel duidelijk.

Je hebt het over dingen waar je eigenlijk weinig van snapt, maar trekt er wel je conclusies uit. Ik weet 99% zeker dat als ik jou systeem in gebruik neem dat ik hem gewoon stabiel aan de praat krijg. Of je moet dus echt een hardware probleem hebben.

Verder zeg je dus ik had beter een intel systeem kunnen nemen. Waarom dan? Met winXP zijn er voor AMD en voor Intel standaard allemaal drivers ingebakken, zou je AMD probleem dus ook opgelost moeten zijn.

Imo ligt het aan jou en niet aan je spullen. Veel suc6 verder, maar zonder verder info kunnen wij je niet helpen..

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Op maandag 08 juli 2002 11:51 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Waarom je zulke reacties krijgt lijkt mij wel duidelijk.

Je hebt het over dingen waar je eigenlijk weinig van snapt, maar trekt er wel je conclusies uit. Ik weet 99% zeker dat als ik jou systeem in gebruik neem dat ik hem gewoon stabiel aan de praat krijg. Of je moet dus echt een hardware probleem hebben.

Verder zeg je dus ik had beter een intel systeem kunnen nemen. Waarom dan? Met winXP zijn er voor AMD en voor Intel standaard allemaal drivers ingebakken, zou je AMD probleem dus ook opgelost moeten zijn.

Imo ligt het aan jou en niet aan je spullen. Veel suc6 verder, maar zonder verder info kunnen wij je niet helpen..
Tja en nu je het zegt was de titel van deze topic niet:
[topic=544773]

We zitten nu te kletsen over AMD en Intel maar ik heb nog geen enkele temp. voorbij zien komen :?

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op maandag 08 juli 2002 11:55 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Tja en nu je het zegt was de titel van deze topic niet:
[topic=544773]

We zitten nu te kletsen over AMD en Intel maar ik heb nog geen enkele temp. voorbij zien komen :?
Haha, ja maargoed. Dan moet de topicstarter maar met nuttige info komen. Zo hebben we er niks aan.

• Harold_S
Ik zet binnenkort heel het zooitje bij de container en ga wel nieuw halen :(:(:(
Bewaar ik alleen mijn kast, schijven, geluidskaart en cdspul. De rest mag de deur uit 8-)
Wilde alleen weten of het uitgaan van mijn beeldscherm te maken zou kunnen hebben met een temperatuur die misschien te hoog op loopt ;(. Zal volgende keer in pdf-formaat bijvoegen van alles wat ik heb staan. Ik weet het niet uit mijn hoofd en ik zit momenteel 30 km van mijn pc vandaan. Had juist net al zo'n knappe samenvatting gemaakt.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op maandag 08 juli 2002 12:44 schreef Harold_S het volgende:
Ik zet binnenkort heel het zooitje bij de container en ga wel nieuw halen :(:(:(
Bewaar ik alleen mijn kast, schijven, geluidskaart en cdspul. De rest mag de deur uit 8-)
Wilde alleen weten of het uitgaan van mijn beeldscherm te maken zou kunnen hebben met een temperatuur die misschien te hoog op loopt ;(. Zal volgende keer in pdf-formaat bijvoegen van alles wat ik heb staan. Ik weet het niet uit mijn hoofd en ik zit momenteel 30 km van mijn pc vandaan. Had juist net al zo'n knappe samenvatting gemaakt.
Vermeld ff tijd en datum wanneer je het bij die container zet. Ook graag de plaats, dan kom ik het wel ophalen. .:)

Lees de faq maar eens of de stukken over hoe een topic te openen enzovoort.

Als je een vraag stelt over je eigen systeem, moet je natuurlijk wel aan ons kunnen vertellen wat voor systeem je hebt.

Verder denk je een probleem met je temperaturen te hebben. Vermeld de temperaturen dan ook

En imo kan het uitvallen van je monitor niets te maken hebben met je cpu temp. Eerder met een kapotte stekker van je monitor/voedingskabel of een videokaart die niet goedi nze AGP slot zit ofzo.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 22:37
LOL jullie zien volgens mij het VIA-Live probleem over het hoofd, ik HAD precies dezelfde problemen mn Live en TB1000.

het schijnt opgelost te zijn als je op een bepaalde marnier die 4in1 drivers installeert.

staat op ergens op viaarena, k zal wel ff zoeke

edit: http://www.viaarena.com/?PageID=3&faq=16&Search= 2de tekst blok

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Harold_S
Goeie zet MBrulez, ik ga het zo eens doorlezen.
Wat mij altijd is verteld dat onder XP de via4in1 drivers niet geinstalleerd moeten worden omdat die al in XP zitten.
Werkt het nou volgende keer nog niet dan zal ik de container en tijd vermelden. Wat zal het druk worden in de straat :)

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Als het aan een temp zal liggen dan zal het wel aan een te hoge temp van je Gforce 2 kaaartje liggen, als die te warm word krijg je ook rare dingen >:)
Moet je gewoon thuis ff kijken met MBM5 ofzo en die hier dan posten.
Ik denk dat er dan meerdere mensen met een goede oplossing kunnen en zouden komen :)

suc6 verder

Still King

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Op maandag 08 juli 2002 14:11 schreef Harold_S het volgende:
....
Werkt het nou volgende keer nog niet dan zal ik de container en tijd vermelden. Wat zal het druk worden in de straat :)
Je mag het ook wel naar me toe sturen, krijg je er nog een paar euro's voor ook >:) >:) >:)

Still King

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 13:38
mijn flatgenoot heeft soortgelijke problemen gehad... PC liep vast, monitor ging uit enzo... wat bleek nou de fan op zijn GeForce was een beetje stukjes en videokaart verd te heet. hij heeft nu een andere fan gekocht en mijn pc loopt beter.

...heet vreemde was ook dat zijn PC nooit tijdens games vast liep, maar alleen in 2d omgeving van Windows. heel vaag was dat...

• Harold_S
Ooww :? Er zit geen cooler op de videokaart... Vreemd dat dat ding dan toch te heet kan worden. Zou best kunnen. Ik ga vanavond temperaturen 8-)

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Op maandag 08 juli 2002 14:38 schreef Harold_S het volgende:
Ooww :? Er zit geen cooler op de videokaart... Vreemd dat dat ding dan toch te heet kan worden. Zou best kunnen. Ik ga vanavond temperaturen 8-)
Oke dan :)

Still King

Verwijderd

dit schiet niet echt op hoor en volgende keer aub een normale topictitel nemen. Er staan genoeg tips en trucs voor te hoge temperaturen in de FAQ en search.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.