Hoe TV-out op alle tv's

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:28
Hallo tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik wil graag thuis dat ik de films (Of iets anders) via de TV-out van de pc op alle TV's in het huis kan kijken.

De huidige situate:

Kabel komt huis binnen -> Gaat de videorecorder in -> van videorecorder -> tv huiskamer -> van videorecorder naar 1e verdieping -> versterker ->
naar 2 tv's eersteverdieping -> van versterker naar Zolder.

De PC staat ook op zolder. En de pc beneden neer zetten is geen optie.

Ik kon helaas in de search niks vinden.

BVD

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:14
kabeltje trekken naar videorecorder beneden

en anders misschien met zo'n zender van pc naar vcr

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op alle tv's? Kan niet. Je TV out levert een video signaal, geen antenne signaal. Het kan alleen als je extra bedrading door je hele huis gaat trekken en de kabel her en der split. Maar of het werkt? Geen idee.

Zie ook [topic=482538/1/25]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SyphOn
Ja maar wat voor kabel naar beneden naar de vcr? De vcr heeft maar 1 coax ingang.

In de TV-out faq kan ik er ook niks over vinden.

• monkel
  • Laatst online: 23:14
heeft je vcr geen video-in? scart ofzo?
dan weet ik het ook niet

• SyphOn
SCART wel.
Maar kan dat een 25m lange SCART kabel?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 16:43

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Kwestie van wat converters/splitters/versterkers/kabels en je komt een heel eind.....

'ideaal'= van PC (S-Video), naar COAX (via omvormer met ingebouwde regelbare versterker) omdat COAX grotere afstanden kan overbruggen met minder kwaliteitsverlies en COAX is wat beter te splitten.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• SyphOn
Ik wil het graag zo efficient doen.
Coax kabel kan ik zo krijgen (rol van 100m) Maar ik vraag me dan af kan ik van coax ook op 1 of andere manier naar SCART?

Verwijderd

Via Scart. Pin 20 (of was het 19?) voor beeld. Pin 5 en 6 (of zo iets) voor geluid. Dus gewoon 3 coaxkabeltjes naar de "onderste" video trekken.

Zoek even de pinning van een scart-kabel op, en fabriceer zelf wat in elkaar

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 08:00

ArmEagle

Duzz.

Hmm, pc kan niet naar beneden? Kan de videorecorder dan wel naar een tv op de eerste verdieping. Misschien kun je het dan al met een S-Video kabel halen?
Anders doe je het volgende:
TV-out --> 3*tulp --> SCART-connector --> videorecorder.

Die tulp kabels zijn in ieder geval heel lang te krijgen. Maar ik heb geen idee wat de kwaliteit is.

• Boogie
  • Laatst online: 24-04 04:51
Er zijn ook kastjes die je signaal op de kabel erbij zetten op een eigen kanaal. Net zoals dat met je video signaal gebeurd. Deze kun je gewoon bij de lokale diy-store kopen. Deze worden verkocht om het beeld van bewakingscamera's op de kabel te zetten.

Verwijderd

Ik heb het hier in huis ook. van je pc een svideo kabel + 2 tulp kabeltjes (geluid) naar een converter met scart uitgang (gekocht bij een elektronica zaak kost je ongeveer 5 euro). Die scart aansluiting in de ingang op je video en de COAX-uitgang splitsen naar alle tv's. Dan video in tuner modus zetten! Op alle tv's videokanaal instellen (dus niet het scartkanaal, maar het kanaal wat over de coax wordt meegestuurd). Dit schijnt niet op elke video te werken, heeft iets te maken met welke scartpinnetjes je video gebruikt, maar het met de meeste moderne video's gaat het wel goed.

Verwijderd

k heb hetzelfde ook wel eens thuis gefixt:

Tv-out -->> SVHS -->> SVHS/SCART CONNECTOR -->> VIDEORECORDER

en dan de coax output, die normaal naar je tv gaat in de muur prikke in het gat van waar je normaal tv signaal vandaan haalt.
maar je moet dan wel even prutsen met connectors, dit omdat je hem met de standaard kabels alleen in de radio aansluiting in de muur krijgt i.p.v. de TV en bij mij leverde de radio aansluiting ruis op het kanaal :(
dus vandaar even met 2 connectortjes + stukje kabel geprutst zodat het "kabeltje" van "geslacht" wisseld en zo de muur in kan !

en zo kon heel de familie genieten van DivX door heel het huis ! *D

• SyphOn
Ok maar maar het probleem is dat de PC boven op zolder staat en de Video benden. Ze kunnen beiden niet verplaatst worden.

Aangezien coax alleen zulke grote afstand de beste kwaliteit heeft vraag ik me af hoe ik dat kan doen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat een moeilijk doen zeg....
Gewoon zo'n wireless setje kopen en die tussen je pc en je vidrecorder aansluiten, klaar....

Verwijderd

ga naar de kringloop en koop daar een oude video.
of koop zow n wireless transmitter setje.
dan kan je door heel je huis DivX kijken, maar dan moet je wel even een ontvangertje meenemen als je in de desbetreffende kamer wil kijken ! :)

of als je errug handig ben met een soldeerbout enzo, zelf een printje prakken dat signaal uit je tv-out omzet naar signaal op een bepaalde frequentie zodat je hem gewoon kan opzoeken net als het videokanaal !

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 08 juli 2002 10:26 schreef SyphOn het volgende:
Ok maar maar het probleem is dat de PC boven op zolder staat en de Video benden. Ze kunnen beiden niet verplaatst worden.

Aangezien coax alleen zulke grote afstand de beste kwaliteit heeft vraag ik me af hoe ik dat kan doen.
Gewoon een fatsoenlijke svhs kabel kopen van 20 meter (of meer) en die op de SCART ingang van de video zetten dmv zo'n blokje dat je bij iedere electroboer kan kopen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 10:33 schreef GA!S het volgende:

[..]

Gewoon een fatsoenlijke svhs kabel kopen van 20 meter (of meer) en die op de SCART ingang van de video zetten dmv zo'n blokje dat je bij iedere electroboer kan kopen.
k denk dat je beter 20 meter coax kan nemen i.p.v. 20 meter svhs, omdat die het niet echt lekker gaat trekken op 20 meter of meer.
ik zeg niet dat het niet kan, maar je zou dus wel een stuk slechter beel kunnen krijgen(ruis, zwart/wit) ect.

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 11:54
ik heb dat wel, een kabel van 20m naar de videorecorder en die stuurt het dan weer mee, als je hem op scart 2 zet.

Verwijderd

Of zelf met een UHF modulator iets in elkaar knopen en de uitgang daarvan samen met de antenne/kabel op de eerste videorecorder zetten met behulp van een simpele splitter

Verwijderd

Is dat nou zo moeilijk? Geintje *D

Het composiet videosignaal (gele tulp stekkertje van tv out) gelijk moduleren in hf modulator, dan heb je dus een antenne signaal waarvan je het kanaal kan instellen.. sluit deze aan op dat netwerk van tv's en voila, je kan EN de pc, EN de videorecorder overal zien

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 08 juli 2002 10:36 schreef EurOtiC het volgende:

[..]

k denk dat je beter 20 meter coax kan nemen i.p.v. 20 meter svhs, omdat die het niet echt lekker gaat trekken op 20 meter of meer.
ik zeg niet dat het niet kan, maar je zou dus wel een stuk slechter beel kunnen krijgen(ruis, zwart/wit) ect.
Onzin, heb met nieuwjaar nog een langere kabel gebruikt om een beamer aan te sturen in de kroeg waar ik werk. Was een goedkope BCC kabel. Koop je een fatsoenlijke kabel van 20 meter dan moet je daar niets van merken. Kost wel een flinke kluif, maar dan heb je ook wat.

En wat wil je met 20 meter coax? Zelf aan een SVHS plug gaan solderen, kan je nu al vertellen dat dat waarschijnlijk nog veel slechter gaat dan de goedkoopste SVHS kabel.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 10:40 schreef GA!S het volgende:

[..]
En wat wil je met 20 meter coax? Zelf aan een SVHS plug gaan solderen, kan je nu al vertellen dat dat waarschijnlijk nog veel slechter gaat dan de goedkoopste SVHS kabel.
ik bedoelde dus |video(of ander omzettertje)|>> coax <<|TV|
ik denk dat je het daar verder mee red dan |pc|>> svhs <<| TV |

maar t is nog vroeg dus k zit nog behoorlik :z :z :z :z

• SyphOn
Ik heb eventueel nog een extra video recorder maar dan zit ik nog met het probleem wat voor kabel ik naar beneden moet trekken.

En bestaan er ook converters van COAX naar SCART ?

Verwijderd

loopt er nog geen coax kabel dan om boven bij jou pc ook tv te laten kijken ? je kan m namelijk ook weer over hetzelfde kabeltje signaal terugdouwe ! :)

Verwijderd

van coax naar scart??
daar kan je ook weer je videorecorder voor gebruike ! :)

• SyphOn
Op maandag 08 juli 2002 11:31 schreef EurOtiC het volgende:
loopt er nog geen coax kabel dan om boven bij jou pc ook tv te laten kijken ? je kan m namelijk ook weer over hetzelfde kabeltje signaal terugdouwe ! :)
Kan dit? Op mijn kamer staat wel een TV (+/- 10/15 meter vanaf de pc). Dus ik kan over coax data versturen en verzenden :?

SVP nader uitleg want hier kan ik evt heel veel mee >:)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

De connector:
http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.html

Ik heb hem eergisteren gemaakt, en kijk nu vrolijk tv op mijn computer met stereo geluid.

Suc6

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SyphOn
Op maandag 08 juli 2002 11:49 schreef alexandervisser het volgende:
De connector:
http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.html

Ik heb hem eergisteren gemaakt, en kijk nu vrolijk tv op mijn computer met stereo geluid.

Suc6
Dus als ik 2 SCART connectoren koop en 3 aderige kabel van 20/25 m gaat het werken?

Dus 1 voor Video op pin 20, 2 voor audio op pin 2 en 6.

Dus alleen ff frommelen hoe ik van de tvout de overgang naar scart maak.

• SyphOn
Oeps da was geen edit |:(

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 11:46 schreef SyphOn het volgende:

[..]

Kan dit? Op mijn kamer staat wel een TV (+/- 10/15 meter vanaf de pc). Dus ik kan over coax data versturen en verzenden :?

SVP nader uitleg want hier kan ik evt heel veel mee >:)
natuurlijk kan je over coax data versturen.. en verzenden maar da's gloof k t zelfde.... je heb namelijk ook coax netwerken max 10mbit 10baseT heet dat gloof k.. vanaf het kastje buiten bij je huis komt ook signaal(en eventueel ook data als je kabelmodem gebruikt).
maar coax is niet 1 richting op als je dat misschien denkt ofzow !

beetje vaag maar waar...

je kan dus gewoon een metertje of 20 neme en da signaal over sturen, als het goed is is dat gewoon GEEN PROBLEEM !

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Op maandag 08 juli 2002 11:53 schreef SyphOn het volgende:

[..]

Dus als ik 2 SCART connectoren koop en 3 aderige kabel van 20/25 m gaat het werken?

Dus 1 voor Video op pin 20, 2 voor audio op pin 2 en 6.

Dus alleen ff frommelen hoe ik van de tvout de overgang naar scart maak.
Je hebt wel een video return nodig en een audio return.
Dus: Benodigheden:

* 3 aderig audio kabel
* Coax-kabel (ik heb RG58 gebruikt, maar over een kortere afstand, ik denk dat jij RG59 nodig hebt)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SyphOn
Op maandag 08 juli 2002 12:18 schreef alexandervisser het volgende:

[..]

Je hebt wel een video return nodig en een audio return.
Dus: Benodigheden:

* 3 aderig audio kabel
* Coax-kabel (ik heb RG58 gebruikt, maar over een kortere afstand, ik denk dat jij RG59 nodig hebt)
Hoezo die return?

(Sorry voor mijn vele vragen maar ben gewoon een n00b op dit gebied)

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Op maandag 08 juli 2002 12:28 schreef SyphOn het volgende:

[..]

Hoezo die return?

(Sorry voor mijn vele vragen maar ben gewoon een n00b op dit gebied)
Geeft niet hoor. Ik was tot vorige week ook een n00b hierin.

Net als bij een elektronische schakeling moet je een plus en een min hebben. Dat heeft video en audio ook. De return is te vergelijken met de ground.

Ik neem aan dat je aan de andere kant van de plug, composite (tulp) wil?

Als je nog andere (n00b) vragen heb, wees niet bang om ze te posten. :)

• SyphOn
Als ik het zo wil doen hoe moet de kabels etc dan verbinden/aansluiten:

PC (Composite of S-Video) -> 20 m kabel (welke?) -> scart -> vcr - > alle andere tv's

Dus hoe ga ik van PC naar SCART?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Op maandag 08 juli 2002 12:38 schreef SyphOn het volgende:
Als ik het zo wil doen hoe moet de kabels etc dan verbinden/aansluiten:

PC (Composite of S-Video) -> 20 m kabel (welke?) -> scart -> vcr - > alle andere tv's
Ik zou gewoon twee kabels maken. Naar de twee videorecorders. (ik denk dat dat wel kan)

Gewoon composite uit nemen, dit werkt altijd goed.

Voor de lengte van 20 meter kun je misschien nog net RG58 nemen, maar waarschijnlijk is RG59 beter.

Verwijderd

Achter de PC de gele connector voor de Video-out
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/uitgangen.jpg

Bij de Televisie/Videorecorder/Scartbox:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~sm56pci/got/TV-In.JPG

Gewoon van PC (Tulp) naar Scart (Tulp) en de Video op A/V kanaal zetten - als je coax vanaf de video naar de rest van je huis gaat kun je ook daar PC kijken...

In mijn geval heb ik dikke (RG6) 75 ohm Coax kabel genomen voor de video en normale (3C2V) 75 ohm Coax 2x voor de audio.

(coax is 2 polig - 1 middenkern voor signaal en 1 mantel voor de afscherming/aarde/resturn).
code:
1
2
3
4
5
PCzijde                TVzijde
[tulp] ==========VIDEO============ [tulp]

|Mini| ==========AUDIO============ [tulp]
|Jack| ==========AUDIO============ [tulp]

Aan de audio komt aan de PCzijde 1x 3polige audio mini-jack, en aan de TVzijde 2x 2polige tulp - (de mantel/aarde is gemeenschappelijk aan de PCzijde/mini-jack).

Voor video is het belangrijk dat je afgeschermde kabel gebruikt omdat je beeld anders vol met strepen/storing zit.
Voor audio moet je ook afgeschermde kabel gebruiken omdat je anders volumeverlies hebt en brom/ruis.

• SyphOn
Op maandag 08 juli 2002 12:41 schreef alexandervisser het volgende:

[..]

Ik zou gewoon twee kabels maken. Naar de twee videorecorders. (ik denk dat dat wel kan)

Gewoon composite uit nemen, dit werkt altijd goed.

Voor de lengte van 20 meter kun je misschien nog net RG58 nemen, maar waarschijnlijk is RG95 beter.
Aha ik geloof dak het snap:

Ik koop een composite stekkertje en soldeer daar een (2 of 1 :?) aderige kabel aan en aan het andere eind soldeer ik er ook een aan. Dan in de scart connector stoppen en het moet werken?

Ik ga er ff van uit zonder audio want dan is het wat overzichtelijker voor mij.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Op maandag 08 juli 2002 12:52 schreef SyphOn het volgende:

[..]

Aha ik geloof dak het snap:

Ik koop een composite stekkertje en soldeer daar een (2 of 1 :?) aderige kabel aan en aan het andere eind soldeer ik er ook een aan. Dan in de scart connector stoppen en het moet werken?

Ik ga er ff van uit zonder audio want dan is het wat overzichtelijker voor mij.
Voor video heb je een kabel nodig met een mantel en een kern. (dus ongeveer 2 aderig)
Aan het ene eind soldeer je de een tulp(man) plug. De andere kant kan op tweee manieren.

Je hebt van die scart-pluggen die je kan instellen op input-output. Ik heb gewoon een losse plug zonder iest erbij gekocht en daar alles op gesoldeerd. Dit werkt ook.

• SyphOn
Op maandag 08 juli 2002 12:57 schreef alexandervisser het volgende:
...Voor video heb je een kabel nodig met een mantel en een kern. (dus ongeveer 2 aderig)...
Dus dat is die RG95 of RG58?

(En enig idee wat dat per meter kost?)

En is dat er ook in 3 aderig voor evt met audio?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Op maandag 08 juli 2002 13:00 schreef SyphOn het volgende:

[..]

Dus dat is die RG95 of RG58?

(En enig idee wat dat per meter kost?)

En is dat er ook in 3 aderig voor evt met audio?
Sorry tikfout. Het moet RG59 zijn. Ik heb geen flauw idee wat dit kost.

En voor de audio kun je gewoon dat zwart-rode speaker draad gebruiken. Ik heb voor mijn kabel 2 stukken gebruikt. En daarvan er 1 losgescheurd. Dus ik had twee rode darden en 1 zwarte draad.

• SyphOn
w00t ik wordt gek :P

Als ik het volgende ga halen, doe ik dan wat verkeerd?

2 Composite Stekkers (Beide male) (Video)
1 RG95 kabel van 20 m (Video)
1 2 aderige kabel (1,5 mm2 zal wel dik genoeg zijn denk ik) 20 m (Audio)
4 Tullup Stekkers (Audio)

SCART Connector heb ik nog liggen.

PS: Weet iemand een online shop voor dit soort spul? Dan kan ik ff prijzen berekenen en vergelijken. Want de dichtsbijzijnde winkel is 15 km :(

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Op maandag 08 juli 2002 13:15 schreef SyphOn het volgende:
w00t ik wordt gek :P

Als ik het volgende ga halen, doe ik dan wat verkeerd?

2 Composite Stekkers (Beide male) (Video)
1 RG95 kabel van 20 m (Video)
1 2 aderige kabel (1,5 mm2 zal wel dik genoeg zijn denk ik) 20 m (Audio)
4 Tullup Stekkers (Audio)

SCART Connector heb ik nog liggen.
Doe toch maar een RG59 kabel. Ik denk niet dat er RG95 kabesl zijn.
Aan 1 2 aderige kabel heb je niet geneog.
Waarom 4 tulp stekkers voor Audio?

• SyphOn
Voor stereo? 2 aan het ene eind en 2 aan het andere eind.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Op maandag 08 juli 2002 13:18 schreef SyphOn het volgende:
Voor stereo? 2 aan het ene eind en 2 aan het andere eind.
Op die fiets.

Stoooooooooppppppppppppppp.

Je computer heeft toch geen tulp audio uit.
In dat geval moet je een 3.5 mm jack-plug er aan monteren.

Verwijderd

kijk eens in mijn postje een stukje terug...

en in [topic=482538/1/25]

• SyphOn
Op maandag 08 juli 2002 13:20 schreef alexandervisser het volgende:

[..]

Op die fiets.

Stoooooooooppppppppppppppp.

Je computer heeft toch geen tulp audio uit.
In dat geval moet je een 3.5 mm jack-plug er aan monteren.
LOL Ik ben er nog hoor :P

Maar dat is idd wel handiger ja :)
Op maandag 08 juli 2002 13:38 schreef euss het volgende:
kijk eens in mijn postje een stukje terug...
Das me iets te omslachtig met zo'n SCART Box

Verwijderd

Je hoef natuurlijk niet de Scart in een Scart-box te doen, je kan hem ook gelijk in je video inpluggen zoals ik daarboven al uitlegde.

Je audio kabel mag ook wat dunner als wat ik gedaan heb, het dunste wat je zou kunnen gaan is de dikte van zo'n snoer zoals die ook bij stereosets met losse componenten gebruikt wordt (1 of 0,75 mm2 geloof ik) - is meestal zwart tweeling snoer, waarvan 2 coaxiale 2 aderige, dus 4 aders in totaal. dus: (.)(.)

Ik wilde gewoon zekerheid (kwaliteit) voor alles, dus heb de dikste kabel genomen die ik passend kon krijgen in 2 tulpjes voor de video - en vervolgens een iets dunnere voor de audio omdat er dan 2 kabels in 1 jackplugje gevrot moesten worden...
En voor de audio kun je gewoon dat zwart-rode speaker draad gebruiken.
Alles kan, mits je snel tevreden bent met weinig signaal/veel storing - zie mijn eerdere postje...

• SyphOn
Zoals ik zie heb je je post wat verduidelijkt. Nu snap ik iig wat je bedoelt.

Dus ik kan het beste gewoon Voor zowel audio als video Coax nemen? Hoe krijg ik dat in gods naam door een 16mm2 buis?!

1 gaat nog wel lukken 2 misschien ook wel maar 3 never.

Damn wat ingewikkeld allemaal zegg :'(

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:55
Voor de audio gebruik je gewoon zo'n (meestal) zwarte kabel daar zitten in totaal 4 aders in. Daar maak je een jack plug aan en twee tulip stekkertjes en klaar.

• SyphOn
Op maandag 08 juli 2002 14:04 schreef StaticZ het volgende:
Voor de audio gebruik je gewoon zo'n (meestal) zwarte kabel daar zitten in totaal 4 aders in. Daar maak je een jack plug aan en twee tulip stekkertjes en klaar.
Lezen:
Op maandag 08 juli 2002 12:43 schreef euss het volgende:
Voor video is het belangrijk dat je afgeschermde kabel gebruikt omdat je beeld anders vol met strepen/storing zit.
Voor audio moet je ook afgeschermde kabel gebruiken omdat je anders volumeverlies hebt en brom/ruis.
offtopic:
StaticZ: Nog bedankt voor de tv! 8-)

• StaticZ
Als je alles geaard hebt maakt dat niks uit.
Die afscherming heeft geen zin met audio.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 08 juli 2002 14:01 schreef SyphOn het volgende:

Damn wat ingewikkeld allemaal zegg :'(
Heb je een simpele oplossing al 2 pagina's terug gegeven...

de betaler vervuilt

• SyphOn
Op maandag 08 juli 2002 14:09 schreef StaticZ het volgende:
Als je alles geaard hebt maakt dat niks uit.
Die afscherming heeft geen zin met audio.
Liever wel zo veel mogelijk afscherming omdat er ook al een Coax van het internet in die leiding loopt en een telefoon kabel.

GA!S: Lijkt me wel het handigste maar waar kan ik zo'n kabel kopen/bestellen? Hier in de buurt geen winkels die dat zouden kunnen hebben. (Ja een Expert maar die weten misschien nog net wat een dvd speler is)

Daarom dacht ik aan zelf maken.

Verwijderd

Als je alles geaard hebt maakt dat niks uit. Die afscherming heeft geen zin met audio.
1 reden: alle vormen van instraling op je kabel:

• TV/Radio
• 220V
• GSM
• Motoren (Wasmachine/Vaatwasser etc)
• Langrijdend verkeer
• De PC zelf

Als je geen afgeschermde kabel gebruikt werkt je kabel als een antenne. De reden dat ik zulke dikke kabel gebruik is omdat de vorige kabel die hier lag teveel problemen gaf (0,75mm2 audio + 1mm2 video). Mijn PC is 2-voudig geaard en daardoor juist extra problematisch omdat je dan aardlus krijgt tussen meterkast-aarde en coaxiaal-aarde. De volgende aanpassing wordt nl. een scheidingsfilter.

Gebruik elke kabel die je wilt, maar ga dan niet naderhand een topic openen dat je last van strepen/ruis/signaalverlies hebt...

Er is wel degelijk verschil tussen speakernivo (bijv. 300Watt) en lijn/signaal nivo (half Wattje?) wat uit je geluidskaart/videokaart komt.

Voor (online) bestellen:

Ouderwets Coaxiaal netwerkkabel is ook geschikt (niet helemaal optimaal: 50 ohm ipv 75 ohm, maar onder de 15 meter grens zal je daar niet veel problemen mee hebben).

Conrad heeft ook alle spullen die nodig zijn voor een TV-out setting - en bij Gamma/Praxis etc kun je ook nog wel terecht.

• SyphOn
Op maandag 08 juli 2002 14:13 schreef euss het volgende:
Als je geen afgeschermde kabel gebruikt werkt je kabel als een antenne. De reden dat ik zulke dikke kabel gebruik is omdat de vorige kabel die hier lag teveel problemen gaf (0,75mm2 audio + 1mm2 video). Mijn PC is 2-voudig geaard en daardoor juist extra problematisch omdat je dan aardlus krijgt tussen meterkast-aarde en coaxiaal-aarde. De volgende aanpassing wordt nl. een scheidingsfilter.
Slik...

* SyphOn gaat ff prijzen vergelijken met een wireless setje.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 08 juli 2002 14:15 schreef SyphOn het volgende:

[..]

Slik...

* SyphOn gaat ff prijzen vergelijken met een wireless setje.
Hehe, werd tijd :o

Verwijderd

Let bij een WireLess setje erop dat hij wel kanalen automatisch kan selecteren - veel budgetzooi heeft dat niet - en voordat je het weet zit je een zendwedstrijd met je buren te houden...

En als je inderdaad in je hele huis dat wilt zul je de ontvanger op de videorecorder moeten aansluiten, en op de videorecorder de rest van je huis (of je moet voor elke kamer waar je PC-TVout wilt hebben ook een losse receiver kopen).

Van Target heb ik nog nooit mooi beeld gezien (VGA2TV converters) - geen persoonlijke ervaring met Wireless:

http://www.tweakers.net/pricewatch/27970

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_EV[BASKETREFINE]=&TK_PAR[USER_ID]=0208006481026131197
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
---------------------------------------------------- 
2x  CINCH.STEKKER VERGULD ZWART  302902-89    e 5,00    
2x  CINCH.STEKKER VERGULD ROOD  302910-89     e 5,00
1x  SCART-CONVERTER  350060-89          e22,92    
15m KOAXIALE KABEL 2-VOUDIG 5,6MM  436313-89  e 4,80
1x  STEREO 3,5MM JACKPLUG              e 2,33
----------------------------------------------------
Portokosten   2,40
Handlingskosten    1,90
Verzekeringskosten 0,55
-----------------------
Totaal euro 32,38

Let op, dit is met metalen connectoren en met een scartconverter - je kan nog meer besparen door direct op de scart te solderen (minder functionaliteit) of kunststof connectors te nemen (meer storingsmogelijkheden).

• StaticZ
Mischien heb je hiet wat aan.
http://www.gadgetdelivery.nl/products.php?id=13
Wel prijzig zo'n setje.

• SyphOn
Laat dat Wireless maar achter wegen. (Veel te duur voor mij)

Coax kabel kan ik zo krijgen voor nop. En als het daar mee kan zou het perfect zijn.

Of een kant en klare kabel maar die is nergens te vinden :?

MAar als ik zo'n kant en klare kabel bekijk dan zie ik toch wel een verschil in dikt en afscherming in vergelijking met coax.

Maar 2 pagina's terug werdt er gezegt dat zo'n kabel van 20m perfect werkt.

Verwijderd

De verschillen tussen coax en coax is hun toepassing.

Je TV-out werkt met hele lage frequenties, en heeft dus niet zo hoge eissen als hoog frequente (of foutgevoelige) toepassingen zoals satelietschotels/netwerken.

Een ander verschil is de impedantie, onder de 20 meter zul je geen problemen ondervinden als je 50ohm gebruikt in een 75ohm toepassing zoals je TV-out.

Het derde verschil is het verlies wat een kabel over 1 meter heeft. Dat verlies valt wel mee onder de 20 meter, mits je goede afscherming hebt (vooral als je de kabel in een kabelgoot/pvcbuis naast andere draden legt) en je goed gesoldeerd hebt.

Maar als je kan kiezen: altijd de beste kabels/connectors nemen - dat voorkomt een hoop ellende -> beter in 1 keer goed, als weer opnieuw kabels trekken.

• SyphOn
Das waar.
Het irritante is gewoon dat de video ingang (Coax) al bezet is.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

SVHS kabel kun je bij elke electronicazaak krijgen. Vaak ook bij de grote zaken als Megapool, It's, BCC etc.

de betaler vervuilt

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:22

Skef

Ik scheer.me

Waarom doet iedereen nou zo moeilijk?

Koop gewoon zo'n VHF/UHF modulator, dan heb je een audio/video in, en een coax uit... Deze kun je instellen op welk kanaal hij moet zenden, en zo kun je dus met 1 kastje en wat stekkers je hele huis (dus alle tv's / video's) van dat signaal voorzien. Dit kan aangesloten worden op ieder punt in je huis, en elke andere aansluiting in huis heeft dan dat signaal...

Waarom toch zo moeilijk he? :D :D

Edit:

Hiero bijvoorbeeld: http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0203015431026135356&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=57258&TK_PAR[MEDIUM]=

Of deze: http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0203015431026135356&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=139888&TK_PAR[MEDIUM]=

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• StaticZ
En als je zon kastje van een oude nintendo 8bit gebruikt dan? Gaat dat ook niet werken dan ?

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Als daar een video-signaal input opzit, en een HF-output (coax), dan gaat dat werken ja... Ik weet alleen niet of deze genoeg "power" heeft om het door het hele huis te sturen, maar je kunt het proberen :D :D

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op maandag 08 juli 2002 16:00 schreef StaticZ het volgende:
En als je zon kastje van een oude nintendo 8bit gebruikt dan? Gaat dat ook niet werken dan ?
nee, dit gaat niet werken

reden:

1) audio/video worden via een kabeltje er naar toe gestuurd (absoluut geen composite!)
2) de modulator bevat naast de modulator ook een gedeelde video/audio chip die soms last minute changes maakt aan het nintendo signaal (via het kabeltje komen vooral vector graphics binnen, die verwerkt worden in het kastje tot raster graphics)

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Op maandag 08 juli 2002 15:36 schreef Skef het volgende:
Waarom doet iedereen nou zo moeilijk?

Koop gewoon zo'n VHF/UHF modulator, dan heb je een audio/video in, en een coax uit... Deze kun je instellen op welk kanaal hij moet zenden, en zo kun je dus met 1 kastje en wat stekkers je hele huis (dus alle tv's / video's) van dat signaal voorzien. Dit kan aangesloten worden op ieder punt in je huis, en elke andere aansluiting in huis heeft dan dat signaal...

Waarom toch zo moeilijk he? :D :D

Edit:

Hiero bijvoorbeeld: http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0203015431026135356&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=57258&TK_PAR[MEDIUM]=

Of deze: http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0203015431026135356&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=139888&TK_PAR[MEDIUM]=
Klopt. Gewoon de coax-uitgang van dat apparaatje via een t-stuk aan je antenneleiding knopen en alle tv's in huis en mogelijk ook bij de buren :) hebben jouw beeld.

An 11 is a 10 that swallows

• SyphOn
Op maandag 08 juli 2002 18:06 schreef Muttley het volgende:

[..]

Klopt. Gewoon de coax-uitgang van dat apparaatje via een t-stuk aan je antenneleiding knopen en alle tv's in huis en mogelijk ook bij de buren :) hebben jouw beeld.
Dit is idd de beste oplossing en nog zeer goedkoop ook!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
Op maandag 08 juli 2002 18:06 schreef Muttley het volgende:

[..]

klinkt erg mooi, maar volgens mij gaat het niet werken, hiermee maak je alleen maar je videorecorder stuk. Ik heb niet de hele topic gelezen dus het kan zijn dat ik iemand herhaal, maar volgens zijn er 3 oplossingen:

1.
Zet een videorecorder naast je pc en plug hier de de centrale antenne kabel in en laat de rf-out (hier zit ook het divxbeeld in verwerkt) de kabel naar beneden lopen(pak ondertussen alle slaapkamers met kabelaansluiting mee) en laat het eindigen bij de tv beneden.De pc moet je aansluiten op aux-ingang van de video en video op aux-kanaal zetten
Koop wel een goede videorecorder, anders wordt je antennesignaal verneukt, en zet er een antenneversterker tussen, want met deze kabellengte zal het antenne-signaal anders een flink stuk achteruit gaan(zal sowieso wat minder worden) en kies een stereo-videorecorder (heb je wat leuker geluid als je op een andere kamer divxen gaat kijken)

2.Zet de videorecorder naast de plaats waat de antenne het huis binnenkomt en zet de videorecorder hiertussen (kabel doormidden en in de ingang en in de uitgang). Je koopt een wireless videosetje om het beeld vanaf de pc op zolder naar deze videorecorder te krijgen (dus transmitter aansluiten op pc en reciever aansluiten op aux-ingang op video en video op aux-kanaal zetten)
Voordeel, veel minder signaal verlies in antennesignaal, kies ook hier voor een stereo videorecorder

3. Koop één wireless transmitter en voor elke tv een reciever. Sluit de transmitter aan op de pc en de recievers op de scarts van alle tv's
Voordeel, geen verlies in antenne-signaal en waarschijnlijk beste beeldkwaliteit, nadeel: kosten

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Op dinsdag 09 juli 2002 00:50 schreef arjandijk het volgende:

[..]

klinkt erg mooi, maar volgens mij gaat het niet werken, hiermee maak je alleen maar je videorecorder stuk. Ik heb niet de hele topic gelezen dus het kan zijn dat ik iemand herhaal, maar volgens zijn er 3 oplossingen:
Hoezo zou dit niet werken dan? Onderbouw dit eens?
1.
Zet een videorecorder naast je pc en plug hier de de centrale antenne kabel in en laat de rf-out (hier zit ook het divxbeeld in verwerkt) de kabel naar beneden lopen(pak ondertussen alle slaapkamers met kabelaansluiting mee) en laat het eindigen bij de tv beneden.De pc moet je aansluiten op aux-ingang van de video en video op aux-kanaal zetten
Koop wel een goede videorecorder, anders wordt je antennesignaal verneukt, en zet er een antenneversterker tussen, want met deze kabellengte zal het antenne-signaal anders een flink stuk achteruit gaan(zal sowieso wat minder worden) en kies een stereo-videorecorder (heb je wat leuker geluid als je op een andere kamer divxen gaat kijken)
Moet ie weer kabels door het hele huis, terwijl er al antenne-kabels liggen...
2.Zet de videorecorder naast de plaats waat de antenne het huis binnenkomt en zet de videorecorder hiertussen (kabel doormidden en in de ingang en in de uitgang). Je koopt een wireless videosetje om het beeld vanaf de pc op zolder naar deze videorecorder te krijgen (dus transmitter aansluiten op pc en reciever aansluiten op aux-ingang op video en video op aux-kanaal zetten)
Voordeel, veel minder signaal verlies in antennesignaal, kies ook hier voor een stereo videorecorder
Idem, en je moet een wireless,setje kopen...
3. Koop één wireless transmitter en voor elke tv een reciever. Sluit de transmitter aan op de pc en de recievers op de scarts van alle tv's
Voordeel, geen verlies in antenne-signaal en waarschijnlijk beste beeldkwaliteit, nadeel: kosten
Een wireless-setje moet gericht worden. Dus dan zou je iedere keer als je op een andere tv wil kijken, de verzend-antenne moeten verstellen... Lijkt me ook niet wat...

Ik wil wel eens weten waarom mijn eenvoudige, goedkope en uitermate doeltreffende oplossing niet zou werken :P :P

Verwijderd

Koop gewoon zo'n VHF/UHF modulator, dan heb je een audio/video in, en een coax uit...
Die heeft ie al, die zit namelijk al in zijn videorecorder...

Het enige probleem dat ie werkelijk heeft is dat zijn videorecorder maar 1 scart input/output heeft en dat hij die niet durft te switchen/splitten...

zie mijn post op pagina 2.

• Skef

Skef

Ik scheer.me

maar zijn videorecorder staat op een andere locatie dan zijn divx-bak, en waarom zou je dan een dure svhs kabel kopen, als je ook een UHF-modulator kan halen, waar je bovendien nog veel meer mee kan?

Ik snap gewoon niet waarom mensen moeilijk gaan doen met een (dure) kabel, terwijl er al zat kabels liggen..... :P :P :P

• SyphOn
Ik denk dat ik er al uit ben maar ik heb nog 1 vraag:

Bestaan er ook coax "splitters" die 2 coax kabels naar 1 doen? dat ik dus bijv 2 coax kabels op de video kan aansluiten?

Verwijderd

[..]

Onzin, heb met nieuwjaar nog een langere kabel gebruikt om een beamer aan te sturen in de kroeg waar ik werk. Was een goedkope BCC kabel. Koop je een fatsoenlijke kabel van 20 meter dan moet je daar niets van merken. Kost wel een flinke kluif, maar dan heb je ook wat.

Juistem, kep ook een goedkope zelfgemaakte 15M svhs kabel en het beeld is beter dan svhs vanaf tape zal ik maar zeggen, maar goed als je duur wilt doen, succes.
Dat draadloze geval is ook wel een leuke oplossing, scheelt je een hoop gedreutel met snoeren enzo

Verwijderd

Ik snap gewoon niet waarom mensen moeilijk gaan doen met een (dure) kabel, terwijl er al zat kabels liggen...
Wat jij dure kabel noemt is 30 cent/mtr en nog wel goedkoper te krijgen - bovendien zegt hij dat hij kabels voor niks kan krijgen.
Ook moet ik toegeven een echte kabel-fetishist te zijn... :)

Daarnaast kun je met mijn oplossing ook de andere kant op: alle zenders die je op de videorecorder hebt ook op de PC - en je kunt captures maken. Daarnaast heb je met goede coax voor minder geld betere kwaliteit als voor hetzelfde geld een S-Video-kabel (de verschillen worden steeds groter naarmate de kabellengte toeneemt) - en als je toch gescheiden signalen wilt, kun je er altijd een coax naast leggen.
Ook moet je bij jouw oplossing eerst van kabelaansluiting in de woning naar de PC, intunen en weer terug naar de videorecorder/kabelverdeelpunt/TV's. Bij mijn oplossing behoud je het huidige verdeelpunt - maar ga je er alleen met Composiet/Audio naartoe en gebruik je de huidige apparatuur als selector.

Maar je hebt gelijk dat een losse tuner ook kan - alhoewel hij dan ook wel weer een voeding (vanaf PC-voeding wellicht) daarvoor zal moeten regelen en goed uit moet kijken dat hij geen PC signalen meetuned of op het verkeerde kanaal tuned.

Aan alle genoemde mogelijkheden zitten voordelen - aan topicstarter om daaruit te kiezen.
coax samenvoegen
Hmmm, ik neem aan dat je bedoelt dat je 2 UHF/VHF/Sat kabels wilt samenvoegen? Want Coax is alleen de naam voor de kabeluitvoering - niet voor welke signalen erop zitten...

Verwijderd

[..]

Idd, lange vhs(composiet) kabel moet geen probleem zijn.. anders kan je altijd nog een goede 75Ohm coax gebruiken, te denken aan sateliet kabel, of de groene kabel die de gemeente gebruikt om het antenne tv signaal de huizen in de gooien :-). En nee, GA!S, als je een goede 75Ohm coax op je vhs composiet plug aansluit, kan je makkelijk 50 meter afleggen zonder iets te merken aan signaal verlies. Coax heeft een zoveel lagere demping, en een zoveel hogere afscherming dat het een stuk minder storingsgevoelig is dan standaard vhs kabels. Alleen haal je s-vhs en vhs ook nog eens door elkaar, want wie lukt het om een coax aan te sluiten op een s-vhs plug :? :? :Z. S-vhs is een 4 polige lijn, die voor KORTE afstanden is gemaakt. Vhs, 1 signaallijn kan daaraantegen voor langere afstanden gebruikt worden. En het gebruik van een hf modulator om tv antenne signaal te moduleren is af te raden, een standaard vhs signaal over een lange afstand coax ziet er nog 10x beter uit dan een hf gemoduleerd signaal die je vervolgens op je tv antenne aansluiting aansluit.

Verwijderd

Ik sluit me gewoon helemaal bij Skef aan, het is gewoon de beste oplossing gezien de situatie, de huidige kabelstructuur enz enz. De beeld kwaliteit zal niet veel slechter zijn dan als je op die andere manieren het beeld/audio signaal gaat vervoeren, bijkomend voordeel is dat alle tv's al op die antenne kabel aangesloten zijn. En mensen, rg58/59 gebruiken voor 75Ohms signaallijn is wel het meest vieze/kinky thing dat je kan doen, je signaal blootstellen aan alle vormen van storing en verlies.

• amontillado
  • Laatst online: 13-08 17:04
De oplossing die Skef aangeeft is volgens mij in dit geval zeker de eenvoudigste.
Ik heb zelf voor een lokale kabelmaatschappij veel met dit soort apparatuur geklooid en het levert mits je het goed insteld een goede kwaliteit op. Bij ons hadden we een op simpele 2 weg splitter op de beide UITgangen het inkomende kabelsignaal en het gemoduleerde andere signaal aangeloten en op de INgang van de spiltter het Uitgaande signaal.. hoewel dit misschien klinkt alsof het niet zo hoort, werkt het in de praktijke perfect, de signalen worden mooi samengevoegd en in ons geval zonder enige vorm van merkbare storing.
De oplossing met de videorecorder als modulator kan in principe ook maar hou er wel rekening mee dat deze meestal mono is (het stereo geluid gaat via de scart).
Verder moet je zeker eerst kijken welke frequenties onbezet zijn bij jou kabelsignaal. De wat goedkopere modulatoren hebben meestal een beperkt aantal uitgangsfrequentie's en om storing te voorkomen moet er toch zo'n 10-20 Mhz tussen de omliggende kanalen zitten.

Hier kun je nog modulatoren vinden :
http://www.d-d-s.nl/prof.htm
http://www.algevex.nl/modulator.htm

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• SyphOn
Op woensdag 10 juli 2002 11:19 schreef euss het volgende:
[SNIP!]

Hmmm, ik neem aan dat je bedoelt dat je 2 UHF/VHF/Sat kabels wilt samenvoegen? Want Coax is alleen de naam voor de kabeluitvoering - niet voor welke signalen erop zitten...
Nou ik wou vanaf boven (video) naar beneden gaan met coax kabel en dan bij het signaal wat de woning in komt op zetten.
Pagina: 1