Toon posts:

[EL] Prog uit PIC downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of je een programma uit een PIC kunt "downloaden" en hoe je dat doet?
Het kan bij een C-PLD maar een PIC is een heel ander apparaat...

Ik heb hier een paar handige sturingkjes, alleen wilde ik de gebruikte programmering kunnen wijzigen. Het is teveel werk om dat helemaal over te doen dus...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:13

AcouSE

Swedish Chef

Lijkt mij het beste om eens bij www.microchip.com te kijken en eventueel om wat tech-support te vragen.

Ik kan me wel voorstellen dat je de .hex kan uitlezen, maar of je die weer naar leesbare code kan converteren is de grote vraag.

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
officieel is dit niet mogenlijk, echter bestaat er een progje (naam en progger ben ik vergeten) die bit voor bit de registers afgaat en zo de code kan achterhalen.

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 00:15

RBouman

René

Op maandag 08 juli 2002 08:39 schreef Atmosferic het volgende:
Weet iemand of je een programma uit een PIC kunt "downloaden" en hoe je dat doet?
Het kan bij een C-PLD maar een PIC is een heel ander apparaat...

Ik heb hier een paar handige sturingkjes, alleen wilde ik de gebruikte programmering kunnen wijzigen. Het is teveel werk om dat helemaal over te doen dus...
Het uitlezen kan alleen als de programmeur het 'blokkeerbitje' niet aan heeft gezet, is dit wel gebeurd dan is uitlezen NIET mogelijk. :(

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

Verwijderd

Mischien heb je hier iets aan:

http://www.brouhaha.com/~eric/pic/84security.html

http://www.piclist.com/techref/microchip/crackpic.htm

Mischien de volgende keer eens wat zoeken op Google of zo (keys: read protected pic programming)

• equinoxe
de programma's

wel effe hernoemen naar zip, mag nl. geen zip's meer oploaden :(

edit
Nieuwe link gemaakt, zijn meerdere files voor meerdere pic's .
/edit

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, interesting, kzal eens een eind aankloten hiermee. TNX!

Had al gezocht op google e.d. alleen niet de juiste combi van keywords gebruikt denk ik :)

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 19:11
Je moet de PIC Tool van David Tait hebben. Daarmee kun je PIC's flashen en uitlezen. Let wel op!! PIC's kunnen ook beveiligd zijn, dan kan je de code er dus niet uitlezen. Je kan ze wel flashen. Als je in de buurt van Groningen woont wil ik ze wel voor je uitlezen / flashen. Mijn programmer doet toch niet zo veel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 15:53 schreef Tadango het volgende:
Je moet de PIC Tool van David Tait hebben. Daarmee kun je PIC's flashen en uitlezen. Let wel op!! PIC's kunnen ook beveiligd zijn, dan kan je de code er dus niet uitlezen. Je kan ze wel flashen. Als je in de buurt van Groningen woont wil ik ze wel voor je uitlezen / flashen. Mijn programmer doet toch niet zo veel :)
Ik woon niet in de buurt van Groningen, maar ben wel interested in dat proggie...

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 19:11
Linkje : http://people.man.ac.uk/~mbhstdj/piclinks.html

Er staan ook allerlei schema's bij die makkelijk te maken zijn. Ik gebruik zelf een iets gemodificeerde versie van PARPIC werkt erg goed. Voor Win2K / XP moet je Direct IO hebben geinstalleerd en geconfigureerd.

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Je kan ook op google zoeken naar gratis software voor PIC en dan staat er meestal ook wel een schema bij hoe je een programmer maakt.

Er zijn heel veel programmers die ook de code kunnen uitlezen mits het prog lock bitje niet aanstaat..

• equinoxe
In de zip zit een progje van Dejan (ook bekent van nokia software), dit progje zou wel de code kunnen lezen als bit # 7 (watchdog = leesbeveiliging) aan staat.
Pagina: 1