Ik heb tig topics geopend, over problemen met een netwerk tussen win98se en win2k. Maar ik zit nog steeds met ene probleem namelijk, dat mijn win2k pc niet op mijn win98 pc kan kijken maar andersom wel.
Omdat jullie altijd gegevens nodig hebben... hier volgt alles wat ik heb en wat me relevant lijkt.
Pc1 naam: Cp45616-a
(400mhz, 265 ram, 8gb--> Desktop)
win2000 prof.
Pci netwerkkaart van Intel
werkgroep: @home
Ip: 169.254.208.131
Subnetmasker: 255.255.0.0
Tcp/Ip, IPX, Netbeui Installed
mappen geshared.
Log in: Mxl
pass(bv) overlord
Pc2 naam: Cp45616-b
(120mhz, 16 ram, 1gb--> Laptop)
Win98Se
PCMCIA netwerkkaart Conceptronics
Werkgroep @home
Ip: 213.51.13.150
Subnetmasker: 255.255.254.0
mappen geshared.
pass(bv) overlord
Vanaf pc 2 kan ik dus alles doen op pc1. en andersom helemala niks, bij zoeken kan ik pc2 niet vindne, en hij stata ook niet bij netwerk omgeving. Ik kan ook niet naar elkaar pingen, ook niet van pc 2 naar pc 1. Ik meld me niet ana bij windows Nt Domein, en gebruik bij win98 als primaire aanmelding de netwekraanmelding van windows. Ik gebruik ook geen andere software voor netwerken. Alleen Hermes messanger, om te kijkenof het werkt, maar ik kan dus ook maar van ene pc (de laptop) naar de adnere berichtjes sturen, en niet andersom. Hopelijk hebbe njullie raad voor mij, en stuur me aub niet door naar een adnere topic, of ene Faq van Got, want daar kwam ik niet uit,
Alvast bedankt.
Mxl
Omdat jullie altijd gegevens nodig hebben... hier volgt alles wat ik heb en wat me relevant lijkt.
Pc1 naam: Cp45616-a
(400mhz, 265 ram, 8gb--> Desktop)
win2000 prof.
Pci netwerkkaart van Intel
werkgroep: @home
Ip: 169.254.208.131
Subnetmasker: 255.255.0.0
mappen geshared.
pass(bv) overlord
Pc2 naam: Cp45616-b
(120mhz, 16 ram, 1gb--> Laptop)
Win98Se
PCMCIA netwerkkaart Conceptronics
Werkgroep @home
Ip: 213.51.13.150
Subnetmasker: 255.255.254.0
mappen geshared.
pass(bv) overlord
Vanaf pc 2 kan ik dus alles doen op pc1. en andersom helemala niks, bij zoeken kan ik pc2 niet vindne, en hij stata ook niet bij netwerk omgeving. Ik kan ook niet naar elkaar pingen, ook niet van pc 2 naar pc 1. Ik meld me niet ana bij windows Nt Domein, en gebruik bij win98 als primaire aanmelding de netwekraanmelding van windows. Ik gebruik ook geen andere software voor netwerken. Alleen Hermes messanger, om te kijkenof het werkt, maar ik kan dus ook maar van ene pc (de laptop) naar de adnere berichtjes sturen, en niet andersom. Hopelijk hebbe njullie raad voor mij, en stuur me aub niet door naar een adnere topic, of ene Faq van Got, want daar kwam ik niet uit,
Alvast bedankt.
Mxl
Mixed Message