Duron-800 doorgebrand door 1 pinetje

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:40
Heb vandaag componenten voor een zelfgebouwd systeem gekocht bij funprice in Groningen. Die gozer in de winkel zet gelijk de processor(duron 800) en de cooler erop(makkelijk dacht ik, kan ik hem direct inbouwen).
Thuisgekomen geven die LED-lichtjes op de msi-mobo aan dat de processor kapot is, ik terug naar de winkel blijkt die processor 1 gebogen pinnetje te hebben(helemaal in de hoek), desondanks was de processor doorgebrand. Wel raar hoor dat zo'n nieuwe generatie processor kan doorbranden omdat 1 pinnetje niet goed zit(hij kan ook gewoon niet aangaan inplaats van gelijk door te branden).

Maar Funprice is een goede winkel met een goede service, ik kreeg gelijk een voorlopig 600 duron, en morgen krijg ik gelijk de 800 zodra die er is, computer werkt nu als een zonnetje. Complimenten voor de service en die gozer die me geholpen heeft(1 pinnetje is makkelijk gebogen).

Nog een vraagje eigenlijk, ik heb de MSI K7T Pro(met via KT133 chipset) gekocht, daar zit standaard een onboard soundcard bij(AC 97 audio support for soundblaster ofzo). Als ik nu een soundblaster live 1024 ernaast plaats herkent ie hem niet direct. Ik denk dat dat komt omdat de onboard geluidskaart aan staat. Weet iemand hoe je die geluidskaart uitschakelt zodat ik normaal de live 1024 kan gebruiken?

Verwijderd

ehh.. kan je niet ergens in je bios je onboard geluidskaart uitschakelen?

anders gewoon bij je device manager use this device uitzetten

mzl
Daniel

Verwijderd

Je moet bij IO chip config in de bios geluid uitzetten, en daaronder nog een keer.
De SB Live 1024 zou ie ook met onboard sound direct moeten herkennen als een PCI Multimedia Audio Device.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 09:22

paradoXical

The ParadoX

Ik use gewoon me onboard sound, je merkt er niet veel van (speel hoofdzakelijk mp3 op die pc)

Als je games speelt kun je beter die live usen, ik kan me onboard sound in de bios uitschakelen, maar ook aan laten staan, werkt perfect tezamen..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.